po Peloton stanovili lhůty pro jejich návrat.
Podle údajů společnosti Basking.io, která se zabývá analýzou obsazenosti pracovních míst, bylo ve druhém čtvrtletí plných 50 % návštěv kanceláří po celém světě jen jednou týdně, zatímco v prvním čtvrtletí to bylo 44 %. Zároveň méně lidí dojíždělo do práce čtyři až pět dní v týdnu, zejména ve velkých městech.
Kvůli obavám z recese si mnozí kladou otázku, zda se za rohem neobjeví omezení návratu do práce. V čele tohoto úsilí stojí velké společnosti, jako je Tesla Inc. a Goldman Sachs Group Inc. a dokonce i autor bestsellerů Malcolm Gladwell uvedl, že lidé potřebují být v kanceláři, aby měli “ pocit sounáležitosti“. Přesto se mnoho zaměstnanců stále cítí pohodlně, když ignorují mandáty na napjatém trhu práce, kde poptávka po pracovnících značně převyšuje nabídku.
„I když většina firem zavedla politiku „tří dnů v hybridní kanceláři“, většina zaměstnanců dává přednost návštěvě kanceláře pouze jednou týdně,“ napsal ve zprávě Eldar Gizzatov, výkonný ředitel společnosti Basking.io. „Pandemie zvykla lidi pracovat na dálku a ve většině profesí není konkrétní důvod se do kanceláří vracet.“
Zatímco počet dní, kdy byli pracovníci v kanceláři, klesl, délka návštěv se zvýšila, uvádí Basking.io, který analyzoval údaje o Wi-Fi ze 100 kanceláří sedmi organizací po celém světě, aby změřil změny ve využití kancelářských prostor.
Zvyky práce z domova se ustálily na vzorcích specifických pro jednotlivá odvětví. Podle samostatného výzkumu profesora ekonomie na Stanfordově univerzitě Nicholase Blooma je přibližně 55 % pracovníků na plný úvazek osobně, většinou jde o pracovníky na předních pozicích, jako je maloobchod, stravovací služby a výroba. Zhruba 30 % má hybridní uspořádání, typicky manažeři a odborní pracovníci, zatímco 15 % pracovníků je plně vzdálených, převážně na podpůrných pozicích, jako jsou mzdy a informační technologie.




























