Akcie společnosti Nike klesají, protože nadměrné zásoby ovlivňují zisk
Společnost Nike ve čtvrtek uvedla, že měla silné první fiskální čtvrtletí navzdory problémům s dodavatelským řetězcem a také poklesu tržeb ve Velké Číně, která je jejím třetím největším trhem podle tržeb.
Akcie společnosti Nike však v odpoledním obchodování klesly, protože společnost popsala problémy s nadměrnými zásobami a agresivní kroky, které podniká k jejich snížení.
Nike a další maloobchodní prodejci se potýkají s problémy v dodavatelském řetězci a s rušením prodejen v souvislosti s pandemií Covid.
Stejně jako ostatní maloobchodníci se i Nike potýká s překážkami v dodavatelském řetězci, například s nárůstem nákladů na dopravu i doby přepravy v posledních čtvrtletích.
Zde je srovnání výsledků společnosti Nike v prvním fiskálním čtvrtletí s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: Kč: 93 centů oproti očekávaným 92 centům Tržby: 12,69 miliardy dolarů oproti očekávaným 12,27 miliardy dolarů.
Zdroj: Getty Images
Vzhledem k tomu, že dodací lhůty a poptávka spotřebitelů se v letošním roce zvýšily, reagovali maloobchodníci dřívějším objednáním zásob než obvykle. Když se začala rychle zlepšovat doba přepravy in-transit, vedlo to podle finančního ředitele společnosti Nike Matthewa Frienda k bobtnání zásob.
Vedoucí pracovník společnosti Nike poznamenal, že tato skutečnost, smíšená s tím, že spotřebitelé čelí větší ekonomické nejistotě, urychlila propagační aktivity na celém trhu, zejména u oděvních značek.
„V důsledku toho čelíme novému stupni složitosti,“ uvedl Friend ve čtvrtečním hovoru s investory a dodal, že společnost Nike se bude snažit vyčistit zásoby specifických kapes „sezónně opožděných produktů“, zejména oděvů.
Vedení společnosti Nike uvedlo, že jen v Severní Americe vzrostly její zásoby o 65 % ve srovnání s loňským rokem, což odráží kombinaci pozdních dodávek za poslední dvě sezóny a brzkých svátečních objednávek, které mají nyní dorazit dříve, než bylo plánováno.
Zdroj: Getty Images
To vedlo k tomu, že je k dispozici zboží na několik sezón najednou. Z tohoto důvodu jsme se podle Frienda „rozhodli vzít tyto zásoby a agresivněji je zlikvidovat, abychom mohli na správných místech nabídnout zákazníkům nejnovější a nejlepší zboží“.
Čistý zisk společnosti Nike za tříměsíční období končící 31. srpna klesl o 22 % na 1,5 miliardy USD, tj. 93 centů na akcii, ve srovnání s 1,87 miliardy USD, tj. 1,18 USD na akcii, o rok dříve.
Tržby v tomto období vzrostly o 4 % na 12,7 miliardy dolarů ve srovnání s 12,2 miliardy dolarů o rok dříve.
Společnost Nike v poslední době mění svou strategii a snaží se prodávat své tenisky a další zboží přímo zákazníkům a omezit prodej u velkoobchodních partnerů, jako je Foot Locker. Společnost ve čtvrtek uvedla, že její přímé tržby vzrostly o 8 % na 5,1 miliardy dolarů a tržby její digitální značky vzrostly o 16 %. Na druhou stranu tržby velkoobchodního prodeje společnosti Nike vzrostly o 1 %.
V prvním fiskálním čtvrtletí Nike uvedla, že její zásoby v rozvaze vzrostly o 44 % na 9,7 miliardy USD oproti stejnému období loňského roku, což bylo podle společnosti způsobeno problémy v dodavatelském řetězci a částečně kompenzováno silnou spotřebitelskou poptávkou.
Zdroj: Getty Images
Celkové tržby ve Velké Číně se snížily o 16 % na přibližně 1,7 miliardy dolarů ve srovnání s téměř 2 miliardami dolarů o rok dříve. Společnost se v tomto regionu potýkala s narušením svého podnikání, kde její podnikání ovlivnily výluky spojené s pandemií Covid. Společnost Nike v předchozím čtvrtletí uvedla, že očekává, že problémy ve Velké Číně budou mít na její podnikání vliv.
Mezitím celkové tržby v Severní Americe, která je největším trhem společnosti Nike, vzrostly v prvním fiskálním čtvrtletí o 13 % na 5,5 miliardy USD ve srovnání se zhruba 4,9 miliardy USD ve stejném období loňského roku. Tenisový gigant neustále uvádí, že poptávka spotřebitelů, zejména na americkém trhu, navzdory inflaci neklesá.
Společnost ve čtvrtek uvedla, že ve druhém fiskálním čtvrtletí očekává nízký dvouciferný růst tržeb na základě silné spotřebitelské poptávky, a to navzdory nepříznivému vývoji dodavatelského řetězce a měnových kurzů.
Akcie společnosti Nike však v odpoledním obchodování klesly, protože společnost popsala problémy s nadměrnými zásobami a agresivní kroky, které podniká k jejich snížení.Nike a další maloobchodní prodejci se potýkají s problémy v dodavatelském řetězci a s rušením prodejen v souvislosti s pandemií Covid.Stejně jako ostatní maloobchodníci se i Nike potýká s překážkami v dodavatelském řetězci, například s nárůstem nákladů na dopravu i doby přepravy v posledních čtvrtletích.Zde je srovnání výsledků společnosti Nike v prvním fiskálním čtvrtletí s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: Kč: 93 centů oproti očekávaným 92 centůmTržby: 12,69 miliardy dolarů oproti očekávaným 12,27 miliardy dolarů.Zdroj: Getty ImagesVzhledem k tomu, že dodací lhůty a poptávka spotřebitelů se v letošním roce zvýšily, reagovali maloobchodníci dřívějším objednáním zásob než obvykle. Když se začala rychle zlepšovat doba přepravy in-transit, vedlo to podle finančního ředitele společnosti Nike Matthewa Frienda k bobtnání zásob.Chcete využít této příležitosti?Vedoucí pracovník společnosti Nike poznamenal, že tato skutečnost, smíšená s tím, že spotřebitelé čelí větší ekonomické nejistotě, urychlila propagační aktivity na celém trhu, zejména u oděvních značek.„V důsledku toho čelíme novému stupni složitosti,“ uvedl Friend ve čtvrtečním hovoru s investory a dodal, že společnost Nike se bude snažit vyčistit zásoby specifických kapes „sezónně opožděných produktů“, zejména oděvů.Vedení společnosti Nike uvedlo, že jen v Severní Americe vzrostly její zásoby o 65 % ve srovnání s loňským rokem, což odráží kombinaci pozdních dodávek za poslední dvě sezóny a brzkých svátečních objednávek, které mají nyní dorazit dříve, než bylo plánováno.Zdroj: Getty ImagesTo vedlo k tomu, že je k dispozici zboží na několik sezón najednou. Z tohoto důvodu jsme se podle Frienda „rozhodli vzít tyto zásoby a agresivněji je zlikvidovat, abychom mohli na správných místech nabídnout zákazníkům nejnovější a nejlepší zboží“.Čistý zisk společnosti Nike za tříměsíční období končící 31. srpna klesl o 22 % na 1,5 miliardy USD, tj. 93 centů na akcii, ve srovnání s 1,87 miliardy USD, tj. 1,18 USD na akcii, o rok dříve.Tržby v tomto období vzrostly o 4 % na 12,7 miliardy dolarů ve srovnání s 12,2 miliardy dolarů o rok dříve.Společnost Nike v poslední době mění svou strategii a snaží se prodávat své tenisky a další zboží přímo zákazníkům a omezit prodej u velkoobchodních partnerů, jako je Foot Locker. Společnost ve čtvrtek uvedla, že její přímé tržby vzrostly o 8 % na 5,1 miliardy dolarů a tržby její digitální značky vzrostly o 16 %. Na druhou stranu tržby velkoobchodního prodeje společnosti Nike vzrostly o 1 %.V prvním fiskálním čtvrtletí Nike uvedla, že její zásoby v rozvaze vzrostly o 44 % na 9,7 miliardy USD oproti stejnému období loňského roku, což bylo podle společnosti způsobeno problémy v dodavatelském řetězci a částečně kompenzováno silnou spotřebitelskou poptávkou.Zdroj: Getty ImagesCelkové tržby ve Velké Číně se snížily o 16 % na přibližně 1,7 miliardy dolarů ve srovnání s téměř 2 miliardami dolarů o rok dříve. Společnost se v tomto regionu potýkala s narušením svého podnikání, kde její podnikání ovlivnily výluky spojené s pandemií Covid. Společnost Nike v předchozím čtvrtletí uvedla, že očekává, že problémy ve Velké Číně budou mít na její podnikání vliv.Mezitím celkové tržby v Severní Americe, která je největším trhem společnosti Nike, vzrostly v prvním fiskálním čtvrtletí o 13 % na 5,5 miliardy USD ve srovnání se zhruba 4,9 miliardy USD ve stejném období loňského roku. Tenisový gigant neustále uvádí, že poptávka spotřebitelů, zejména na americkém trhu, navzdory inflaci neklesá.Společnost ve čtvrtek uvedla, že ve druhém fiskálním čtvrtletí očekává nízký dvouciferný růst tržeb na základě silné spotřebitelské poptávky, a to navzdory nepříznivému vývoji dodavatelského řetězce a měnových kurzů.