„Měl jsem velmi pohodlný život, ale neměl jsem pocit, že mám nějaký smysl,“ řekl v rozhovoru pro CNBC Make It.
„V bankovnictví jste nakonec vždycky jen poradce. Věděl jsem, že chci zkusit řídit firmu… Chtěl jsem dělat něco v oblasti technologií, ale také něco, co má velmi provozní aspekty, protože rád stavím věci.“
Tyto touhy přivedly tehdy 34letého muže do Pákistánu, kde vybudoval e-commerce tržiště Daraz.
„Vždycky jsem měl v úmyslu vybudovat něco, co by bylo inspirováno Amazonem a Alibabou, kde máte tři prvky. Tržiště pro elektronický obchod, logistiku a platební infrastrukturu.“
V roce 2018, tři roky po zahájení činnosti, Daraz koupila společnost Alibaba v rámci nezveřejněné transakce – v rámci snahy čínského giganta v oblasti elektronického obchodu expandovat v jižní Asii.
Společnost Daraz nyní působí v Pákistánu, Bangladéši, na Srí Lance, v Nepálu a Myanmaru a obsluhuje 40 milionů aktivních zákazníků, tvrdí společnost.

„Jedna z věcí, které se mi na elektronickém obchodování líbí nejvíce, je, že je spravedlivé, je to fantastický vyrovnávač,“ řekl Mikkelsen.
„Nezáleží na tom, jestli jste muž nebo žena, nebo žijete ve velkém městě či na venkově… Všichni mají stejnou příležitost jak jako prodejci začít podnikat, tak jako zákazníci máte přístup ke stejně kvalitním službám.“
To podle Mikkelsena platí zejména v jižní Asii, kde ne každý má „stejný přístup k infrastruktuře offline maloobchodu“.
„Faktor vyrovnávání je vlastně něco, co mě opravdu inspirovalo, a chtěl jsem se pokusit s tím něco udělat.“
Jak se tomuto 41letému mladíkovi podařilo proměnit svůj startup v jednoho z jihoasijských hráčů na poli elektronického obchodu? Mikkelsen se podělil o své nejlepší tipy s televizí CNBC Make It.
Udělejte si náležitou prověrku
Mikkelsen opustil investiční bankovnictví v roce 2015, tedy v době, kdy kolem technologických startupů bylo „tolik humbuku“.
„Bylo velmi snadné získat finanční prostředky na rozjezd něčeho.“
Podle něj však bylo přesto důležité provést náležitou péči při posuzování příležitostí a hledání cílových spotřebitelů.

„Strávil jsem hodně času opravdu jen studiem trhů a pochopením, kde je potenciál,“ řekl Mikkelsen.
„Začal jsem se zajímat o jižní Asii a uvědomil jsem si, že je to významná část světa, kde v té době neexistoval žádný elektronický obchod. Je tam půl miliardy lidí – je to docela velká příležitost, která je často přehlížena.“
Mikkelsen se také přestěhoval do Pákistánu, kde žil tři roky a většinu času strávil cestováním po venkovských oblastech, aby porozuměl lidem, jejich kultuře a potřebám.
„Kdybych přišel a snažil se vybudovat elektronický obchod, který by vypadal stejně jako Amazon v Dánsku, nefungovalo by to,“ dodal.
„Musíme přidávat hodnotu, abychom nakonec také mohli vybudovat ziskový podnik.“
Udržet stoprocentní výkon
Podle Mikkelsena je schopnost přenést podnikání „z 90 % a 100 %“ tím, v čem spočívá kouzlo.
„Podceňujete, kolik úsilí stojí uvést na trh skvělý produkt a vybudovat skvělou službu… 90 % je vlastně nic, to nikdy nepoletí, ale musíte to dostat na 100 %.“

To se naučil v počátcích společnosti Daraz, vzhledem k tomu, že neměl žádné zkušenosti s budováním webových stránek elektronického obchodu.
„Nevěděl jsem, co dělám… jen pár věcí udělat na 100 % správně bylo velmi, velmi náročné.“
Podle Mikkelsena je klíčem k dosažení dokonalosti zpomalení.
„Elektronický obchod je velmi rychlý a lidé jsou vždy pod tlakem, aby se dostali k dalšímu projektu, dalšímu cíli nebo další kampani,“ dodal.
„Ale to, co opravdu hodně praktikuji, je prostě zpomalit, zastavit se a vědět, že všechno je tak dobré, jak jen může být, [i] když si všichni ostatní myslí, že jsme skončili.“
Práce není nikdy hotová
Ačkoli je Daraz na „cestě k ziskovosti“ s kladnou hrubou marží, Mikkelsen řekl, že práce není hotová.
„Dříve jsem si myslel, že v určitém okamžiku, až se dostaneme na miliardový byznys … budeme mít stabilní procesy a všechno. Ale teď jsem si uvědomil, že i pro Alibabu je to mechanismus, který se bude stále vyvíjet,“ řekl.
„Náš obchodní model nebude nikdy hotový. Musíme se neustále optimalizovat a měnit kvůli externalitám na trzích a novým trendům.“

Na co se Mikkelsen zaměří příště? Zajistit efektivní rozšiřování společnosti Daraz.
„V letošním roce pravděpodobně dosáhneme hrubého objemu zboží kolem miliardy dolarů… trochu zpomalujeme, abychom se mohli soustředit na získání správných zákazníků a vytvoření hodnotových nabídek pro zákazníky pro každou z kategorií.“
Prozatím je však Mikkelsen spokojen s nalezeným smyslem pro věc, o který „není nouze“.
„Každý měsíc máme v aplikaci více než 40 milionů aktivních zákazníků a na naší platformě máme více než 100 000 prodejců, u kterých skutečně vytváříme příležitosti a zlepšujeme život,“ dodal.
Potopit se nebo plavat
Poslední rada, kterou Mikkelsen podnikatelům dává, je, aby ke své cestě přistupovali s myšlenkou „potop se, nebo plav“.
„Opravdu bych lidem jen doporučil, aby to prostě zkusili a nebáli se selhat. Někdy se vám to nepodaří a to je v pořádku,“ řekl.
„Často se cestou naučíte plavat a proces vývoje je mnohem, mnohem rychlejší, pokud to děláte tímto způsobem.“
I když bylo „velmi, velmi děsivé“ přejít z bankovnictví na dráhu podnikatele v oblasti technologií, Mikkelsen toho nelituje.
„Byla to ta nejlepší věc, kterou jsem pro sebe udělal.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky