Společnost Coupang (NYSE:CPNG) je přední společností v oblasti elektronického obchodu, která je často označována jako „jihokorejský Amazon“. Společnost vstoupila na burzu v březnu 2021 s cenou 41 USD za akcii a tržní kapitalizací přibližně 50 miliard USD. Klíčovým bodem, který jsem během IPO vypozoroval, je, že původní ocenění se blížilo 30 miliardám dolarů, ale vedení se rozhodlo pro IPO za vyšší cenu kvůli bujení trhu. To je v mých očích pro investory vždy červený praporek, a proto můj tehdejší závěr byl „nechat akciovou sezónu“, než se do ní ponoříme. Ti, kteří se touto strategií řídili, se vyhnuli tomu, aby akcie zmasakrovali o ~76 % až na dno 9-11 dolarů za akcii v červnu 2022. Tento pokles byl způsoben především stlačením valuačních násobků v důsledku vysoké inflace a rostoucích úrokových sazeb. Dobrou zprávou je, že společnost Coupang stále pokračuje v růstu a nedávno překonala odhady analytiků ohledně zisku, protože ziskovost se začíná stávat pro vedení klíčovou. Cena akcií také od červnových minim vzrostla o ~54 % díky silné dynamice. V tomto příspěvku tedy rozeberu obchodní model, finanční údaje a ocenění této zvláštní akcie, pojďme se do toho ponořit.
Zdroj: Coupang
Obchodní model
Společnost Coupang je často nazývána „jihokorejským Amazonem“, podnik je samozřejmě mnohem menší než tento technologický gigant, ale v mnoha ohledech nabízí mnohem lepší služby než Amazon. Amazon je známý svým „zákaznicky orientovaným“ přístupem k podnikání, ale Coupang má to, čemu rád říkám „ultra zákaznická orientace“. Coupang nabízí všechny „standardní“ věci, jako je doručení 365 dní v roce, doručení do druhého dne atd. Podnik jde ale ještě o krok dál a nabízí také „raketové doručení“, což v podstatě znamená, že balíček můžete dostat ještě týž den nebo dokonce zaručeně ráno, což se nazývá „doručení za úsvitu“. To je neuvěřitelné, protože řekněme, že potřebujete naléhavě nějakou položku na následující ráno, můžete si ji objednat třeba až o půlnoci a do rána ji dostanete. Průměrná doba dodání je u tohoto podniku méně než 12 hodin a 99 % objednávek je doručeno do jednoho dne. To však není vše „ultra zákaznická orientace“ společnosti Coupang jde ještě o krok dál a nabízí osobní poznámky na zboží, což je skvělé pro osobní obdarování. Oblíbeným příkladem v Jižní Koreji je doručení čerstvého narozeninového dortu příteli nebo členovi rodiny s poznámkou.
Služba Rocket Fresh společnosti Coupang je největším prodejcem potravin v zemi a nabízí rychlé doručení čerstvých potravin a potravinářského zboží. Její služba „Quick Commerce“ umožňuje doručení základních potravin během několika minut. Aplikace Coupang Eats, která je firemní verzí Uber Eats, byla během pandemie roku 2020 nejstahovanější aplikací v Jižní Koreji. Podnik pracuje s modelem „jedna objednávka, jedno doručení“, aby zajistil, že vaše jídlo nevychladne, protože tradiční řidiči rozvozu mají tendenci jezdit oklikami a hromadně rozvážet objednávky, aby ušetřili náklady.
Zdroj: Coupang
Společnost propojuje všechny své služby nejlepšími technologiemi ve své třídě, a dokonce vyvinula vlastní fintechové platební řešení s názvem „Coupang Pay“, které má těžit z růstu v oblasti buy now pay later [BNPL].
„Ultra zákaznická orientace“ společnosti Coupang je možná jen díky její rozsáhlé vertikálně integrované logistické síti. Ta se skládá z více než 100 fulfillment center o rozloze 42 milionů metrů čtverečních. To znamená, že 70 % korejské populace žije v okruhu 7 mil od logistického centra společnosti Coupang. Společnost využívá modely umělé inteligence a strojového učení k předvídání nárůstu poptávky ještě předtím, než k němu dojde, a podle potřeby nechává nasazovat produkty do blízkosti fulfillment center. To je opravdu mocné, protože to efektivně znamená, že firma může vědět, co chcete, dokonce dříve než vy!
Společnost má také dovozní službu nazvanou „Rocket Jikgu“, která pomáhá značkám se sídlem v USA prodávat své výrobky v Jižní Koreji prostřednictvím fulfillmentové sítě společnosti Coupang. Například „bezlepkové“ těstoviny nejsou v Jižní Koreji úplně běžnou záležitostí, a tak si je mnoho lidí ze Západu žijících v zemi objednává ze zahraničí.
Společnost Coupang je přední společností v oblasti elektronického obchodu, která je často označována jako „jihokorejský Amazon“. Společnost vstoupila na burzu v březnu 2021 s cenou 41 USD za akcii a tržní kapitalizací přibližně 50 miliard USD. Klíčovým bodem, který jsem během IPO vypozoroval, je, že původní ocenění se blížilo 30 miliardám dolarů, ale vedení se rozhodlo pro IPO za vyšší cenu kvůli bujení trhu. To je v mých očích pro investory vždy červený praporek, a proto můj tehdejší závěr byl „nechat akciovou sezónu“, než se do ní ponoříme. Ti, kteří se touto strategií řídili, se vyhnuli tomu, aby akcie zmasakrovali o ~76 % až na dno 9-11 dolarů za akcii v červnu 2022. Tento pokles byl způsoben především stlačením valuačních násobků v důsledku vysoké inflace a rostoucích úrokových sazeb. Dobrou zprávou je, že společnost Coupang stále pokračuje v růstu a nedávno překonala odhady analytiků ohledně zisku, protože ziskovost se začíná stávat pro vedení klíčovou. Cena akcií také od červnových minim vzrostla o ~54 % díky silné dynamice. V tomto příspěvku tedy rozeberu obchodní model, finanční údaje a ocenění této zvláštní akcie, pojďme se do toho ponořit.Zdroj: CoupangSpolečnost Coupang je často nazývána „jihokorejským Amazonem“, podnik je samozřejmě mnohem menší než tento technologický gigant, ale v mnoha ohledech nabízí mnohem lepší služby než Amazon. Amazon je známý svým „zákaznicky orientovaným“ přístupem k podnikání, ale Coupang má to, čemu rád říkám „ultra zákaznická orientace“. Coupang nabízí všechny „standardní“ věci, jako je doručení 365 dní v roce, doručení do druhého dne atd. Podnik jde ale ještě o krok dál a nabízí také „raketové doručení“, což v podstatě znamená, že balíček můžete dostat ještě týž den nebo dokonce zaručeně ráno, což se nazývá „doručení za úsvitu“. To je neuvěřitelné, protože řekněme, že potřebujete naléhavě nějakou položku na následující ráno, můžete si ji objednat třeba až o půlnoci a do rána ji dostanete. Průměrná doba dodání je u tohoto podniku méně než 12 hodin a 99 % objednávek je doručeno do jednoho dne. To však není vše „ultra zákaznická orientace“ společnosti Coupang jde ještě o krok dál a nabízí osobní poznámky na zboží, což je skvělé pro osobní obdarování. Oblíbeným příkladem v Jižní Koreji je doručení čerstvého narozeninového dortu příteli nebo členovi rodiny s poznámkou.Služba Rocket Fresh společnosti Coupang je největším prodejcem potravin v zemi a nabízí rychlé doručení čerstvých potravin a potravinářského zboží. Její služba „Quick Commerce“ umožňuje doručení základních potravin během několika minut. Aplikace Coupang Eats, která je firemní verzí Uber Eats, byla během pandemie roku 2020 nejstahovanější aplikací v Jižní Koreji. Podnik pracuje s modelem „jedna objednávka, jedno doručení“, aby zajistil, že vaše jídlo nevychladne, protože tradiční řidiči rozvozu mají tendenci jezdit oklikami a hromadně rozvážet objednávky, aby ušetřili náklady.Zdroj: CoupangSpolečnost propojuje všechny své služby nejlepšími technologiemi ve své třídě, a dokonce vyvinula vlastní fintechové platební řešení s názvem „Coupang Pay“, které má těžit z růstu v oblasti buy now pay later [BNPL].Chcete využít této příležitosti?„Ultra zákaznická orientace“ společnosti Coupang je možná jen díky její rozsáhlé vertikálně integrované logistické síti. Ta se skládá z více než 100 fulfillment center o rozloze 42 milionů metrů čtverečních. To znamená, že 70 % korejské populace žije v okruhu 7 mil od logistického centra společnosti Coupang. Společnost využívá modely umělé inteligence a strojového učení k předvídání nárůstu poptávky ještě předtím, než k němu dojde, a podle potřeby nechává nasazovat produkty do blízkosti fulfillment center. To je opravdu mocné, protože to efektivně znamená, že firma může vědět, co chcete, dokonce dříve než vy!Společnost má také dovozní službu nazvanou „Rocket Jikgu“, která pomáhá značkám se sídlem v USA prodávat své výrobky v Jižní Koreji prostřednictvím fulfillmentové sítě společnosti Coupang. Například „bezlepkové“ těstoviny nejsou v Jižní Koreji úplně běžnou záležitostí, a tak si je mnoho lidí ze Západu žijících v zemi objednává ze zahraničí.