Společnost Ford (NYSE:F) právě zveřejnila aktuální informace o dopadech inflace a nedostatku náhradních dílů, a přestože se titulky mohou zdát špatné, některé údaje, které zveřejnila spolu s těmito titulky, mě nyní více než kdy jindy přesvědčují, že dlouhodobé vyhlídky společnosti jsou dobré.
A to proto, že ačkoli tato první čísla o dodatečných nákladech ve výši 1 miliardy dolarů souvisejících s inflací a přechodem realizace některých příjmů ze 3. na 4. čtvrtletí, nedochází k posunu v poptávce po jejich vozidlech na plyn, hybridech ani plně elektrických vozidlech a poptávka by měla zůstat vysoká.
Ponořme se do této teze.
Očekávání a ocenění
Základem mé teze a důvodem, proč jsem dlouho ve společnosti od doby, kdy mi můj dědeček na začátku 90. let koupil tucet akcií společnosti, je to, že společnost, s výjimkou několika let na začátku roku 2000, byla v čele inovací v automobilovém světě. A s jedněmi z nejoblíbenějších automobilů na planetě a určitě i ve Spojených státech má příležitost zvýšit své prodeje o podstatnou část, protože zákazníkům představuje hybridní a plně elektrické vozy, které mají vyšší cenu.
To má zase za následek, že společnost bude v příštích několika letech vykazovat stabilnější růst tržeb ve srovnání s jinými společnostmi, jako je General Motors (GM). Pojďme si pro srovnání udělat rychlý přehled těchto prognóz čistých příjmů v podobě zisku na akcii:
Jak jasně vidíme, očekává se, že Ford v příštích 5 letech snadno překoná růst zisku na akcii General Motors, zejména po roce 2025, který nyní zahrnuje větší očekávání uvedení elektromobilů na trh pro obě společnosti, což se odráží v těchto číslech. To je způsobeno především vyššími očekávanými maržemi na jejich vozidlech, protože Ford udělal více práce na transformaci svých továren a podobně, což General Motors stále dělá, a proto by pro ně měla být nákladová stránka v příštích několika letech vyšší.
Při pohledu na tato tempa růstu a finanční zdraví jsou na tom obě společnosti až šokujícím způsobem podobně, s výjimkou očekávaných vyšších marží Fordu. To je také dáno mým osobním názorem, že značky Fordu se pravděpodobně stanou v dlouhodobějším horizontu po roce 2025 lepšími prodejci plně elektrických vozů než General Motors, a to vzhledem k investicím, které v současné době vkládají a plánují pro rok 2025.
Zdroj: Shutterstock
Nejprve se věnujme aktualizacím – existují 2 části:
První je, že 40 000 až 45 000 vozidel, která měla být dodána v průběhu současného třetího čtvrtletí, bude stát „na kolech“ a čekat na dodání dílů, které se zpozdí kvůli nedostatku v dodavatelském řetězci v důsledku lockdownů v přístavech během pandemie.
I když to může být pro nadcházející čtvrtletí mírně špatná zpráva, společnost uvedla, že objednávek je stále hodně a že budou jednoduše dodány místo toho v následujícím čtvrtletí, tedy ve čtvrtém čtvrtletí. To znamená, že možná pro krátkodobé obchodníky to může být negativní, pro dlouhodobé investory to nic nemění, protože roční údaje by to nemělo ovlivnit téměř vůbec.
Druhým důvodem je, že v aktuálním čtvrtletí očekávají o 1 miliardu USD vyšší náklady oproti předchozím očekáváním v důsledku inflace nebo toho, že jim společnosti budou za stejné díly fakturovat vyšší částky. To bezpochyby poškodí část zisku společnosti, ale vzhledem k tomu, že se jedná o výrobky s vysokou marží a náklady by nebyly trvalé – není příliš důvodů k dlouhodobé bolesti.
Druhou částí je to, že společnost se snaží snížit celkové výdaje a splatit dluh, aby se vyhnula vyšším nákladům na úroky v souvislosti s růstem úrokových sazeb ve Spojených státech. Domnívám se, že oba tyto faktory vyrovnají značnou část tohoto nárůstu a že společnost může později kompenzovat rostoucí náklady zvýšením ceny svých vozů o nepatrný zlomek.
Zdroj: Canva
Závěr – Nákup na hranici!
Nedávné titulky, kvůli kterým akcie v průběhu odpoledního obchodování poklesly o zhruba 4,5 %, o tom, že společnosti vzniknou ve 3. čtvrtletí dodatečné náklady ve výši 1 miliardy USD, a také o tom, že přesunou některé dodávky do 4. čtvrtletí, znamenají, že akcie pravděpodobně stráví několik příštích dní v nejistotě.
Pro dlouhodobé investory to znamená, že akcie společnosti se budou obchodovat s pravděpodobným diskontem vzhledem k tomu, že přesun dodávek by neměl dlouhodobé vyhlídky společnosti vůbec poškodit a dodatečné výdaje ve výši 1 miliardy USD budou vyřešeny v budoucích zakázkách se zvýšenou cenou.
čtvrtletí, což způsobilo pokles akcií o 4,5 %.Společnost Ford právě zveřejnila aktuální informace o dopadech inflace a nedostatku náhradních dílů, a přestože se titulky mohou zdát špatné, některé údaje, které zveřejnila spolu s těmito titulky, mě nyní více než kdy jindy přesvědčují, že dlouhodobé vyhlídky společnosti jsou dobré.A to proto, že ačkoli tato první čísla o dodatečných nákladech ve výši 1 miliardy dolarů souvisejících s inflací a přechodem realizace některých příjmů ze 3. na 4. čtvrtletí, nedochází k posunu v poptávce po jejich vozidlech na plyn, hybridech ani plně elektrických vozidlech a poptávka by měla zůstat vysoká.Ponořme se do této teze.Základem mé teze a důvodem, proč jsem dlouho ve společnosti od doby, kdy mi můj dědeček na začátku 90. let koupil tucet akcií společnosti, je to, že společnost, s výjimkou několika let na začátku roku 2000, byla v čele inovací v automobilovém světě. A s jedněmi z nejoblíbenějších automobilů na planetě a určitě i ve Spojených státech má příležitost zvýšit své prodeje o podstatnou část, protože zákazníkům představuje hybridní a plně elektrické vozy, které mají vyšší cenu.To má zase za následek, že společnost bude v příštích několika letech vykazovat stabilnější růst tržeb ve srovnání s jinými společnostmi, jako je General Motors . Pojďme si pro srovnání udělat rychlý přehled těchto prognóz čistých příjmů v podobě zisku na akcii:Chcete využít této příležitosti?Jak jasně vidíme, očekává se, že Ford v příštích 5 letech snadno překoná růst zisku na akcii General Motors, zejména po roce 2025, který nyní zahrnuje větší očekávání uvedení elektromobilů na trh pro obě společnosti, což se odráží v těchto číslech. To je způsobeno především vyššími očekávanými maržemi na jejich vozidlech, protože Ford udělal více práce na transformaci svých továren a podobně, což General Motors stále dělá, a proto by pro ně měla být nákladová stránka v příštích několika letech vyšší.Při pohledu na tato tempa růstu a finanční zdraví jsou na tom obě společnosti až šokujícím způsobem podobně, s výjimkou očekávaných vyšších marží Fordu. To je také dáno mým osobním názorem, že značky Fordu se pravděpodobně stanou v dlouhodobějším horizontu po roce 2025 lepšími prodejci plně elektrických vozů než General Motors, a to vzhledem k investicím, které v současné době vkládají a plánují pro rok 2025.Zdroj: ShutterstockNejprve se věnujme aktualizacím – existují 2 části:První je, že 40 000 až 45 000 vozidel, která měla být dodána v průběhu současného třetího čtvrtletí, bude stát „na kolech“ a čekat na dodání dílů, které se zpozdí kvůli nedostatku v dodavatelském řetězci v důsledku lockdownů v přístavech během pandemie.I když to může být pro nadcházející čtvrtletí mírně špatná zpráva, společnost uvedla, že objednávek je stále hodně a že budou jednoduše dodány místo toho v následujícím čtvrtletí, tedy ve čtvrtém čtvrtletí. To znamená, že možná pro krátkodobé obchodníky to může být negativní, pro dlouhodobé investory to nic nemění, protože roční údaje by to nemělo ovlivnit téměř vůbec.Druhým důvodem je, že v aktuálním čtvrtletí očekávají o 1 miliardu USD vyšší náklady oproti předchozím očekáváním v důsledku inflace nebo toho, že jim společnosti budou za stejné díly fakturovat vyšší částky. To bezpochyby poškodí část zisku společnosti, ale vzhledem k tomu, že se jedná o výrobky s vysokou marží a náklady by nebyly trvalé – není příliš důvodů k dlouhodobé bolesti.Druhou částí je to, že společnost se snaží snížit celkové výdaje a splatit dluh, aby se vyhnula vyšším nákladům na úroky v souvislosti s růstem úrokových sazeb ve Spojených státech. Domnívám se, že oba tyto faktory vyrovnají značnou část tohoto nárůstu a že společnost může později kompenzovat rostoucí náklady zvýšením ceny svých vozů o nepatrný zlomek.Zdroj: CanvaNedávné titulky, kvůli kterým akcie v průběhu odpoledního obchodování poklesly o zhruba 4,5 %, o tom, že společnosti vzniknou ve 3. čtvrtletí dodatečné náklady ve výši 1 miliardy USD, a také o tom, že přesunou některé dodávky do 4. čtvrtletí, znamenají, že akcie pravděpodobně stráví několik příštích dní v nejistotě.Pro dlouhodobé investory to znamená, že akcie společnosti se budou obchodovat s pravděpodobným diskontem vzhledem k tomu, že přesun dodávek by neměl dlouhodobé vyhlídky společnosti vůbec poškodit a dodatečné výdaje ve výši 1 miliardy USD budou vyřešeny v budoucích zakázkách se zvýšenou cenou.
Investoři, kteří v aktuálním prostředí hledají kombinaci stabilních příjmů, dlouhodobého růstu a relativně nižší volatility, stále častěji obracejí pozornost k...