očekává v roce 2023 pomalejší růst tržeb o 45 % až 55 %, protože internetový gigant z jihovýchodní Asie se přizpůsobuje poklesu trhu a zrychluje úsilí o zvrácení dlouholetých ztrát.
Generální ředitel Anthony Tan zahájil první investorský den společnosti tím, že se snažil akcionáře ujistit, že se Grab zotavuje. Společnost podporovaná skupinou SoftBank Group Corp. předpokládá, že v druhé polovině roku 2024 dosáhne vyrovnaného hospodaření, a to podmíněně a bez jednorázových položek.
Společnost Grab, která byla dlouho považována za jednu z vycházejících hvězd jihovýchodní Asie, se potýkala s problémy od prosince, kdy vstoupila na burzu prostřednictvím fúze s účelovou akviziční společností. Akcie se propadly o více než 70 %, protože společnost v éře po nástupu pandemie covid utrpěla ztráty a akciový trh se zklamal z nerentabilních technologických podniků. Hodnota společnosti Grab, která vstoupila na burzu sloučením s SPAC společnosti Altimeter Capital Management v původně zamýšlené transakci v hodnotě 40 miliard dolarů, se nyní pohybuje kolem 10,8 miliardy dolarů.
„Při pohledu do budoucna střílíme na všechny válce, abychom zlepšili naši trajektorii ziskovosti,“ řekl Tan na úterní akci společnosti v Singapuru. „Společnost Grab se toho snaží dosáhnout udržitelným růstem naší horní linie.“
Společnost Grab, která mezi své dva největší akcionáře počítá japonskou SoftBank a Uber Technologies Inc, očekává, že ve druhém pololetí roku 2022 se ztráta na očištěném základě sníží na 380 milionů USD.
Zdroj: Getty Images
Vedení společnosti nyní uvedlo, že jejím cílem je dosáhnout v druhé polovině roku 2024 vyrovnaného zisku na základě upraveného zisku před započtením úroků, daní a odpisů. To nezahrnuje až desítku mimořádných položek, od ztrát z reálné hodnoty investic po „náklady na restrukturalizaci“.
Společnost uvedla, že mezitím má k dispozici přibližně 6 miliard dolarů v hotovosti a likvidních položkách, což jí dává čas na obrat v oblasti služeb na vyžádání a fintech.
Tanova vize vytvoření tzv. superaplikace pro jihovýchodní Asii byla agresivní, ale vedla k rozsáhlým ztrátám. V roce 2021 společnost Grab prodělala 3,4 miliardy dolarů a v prvních dvou čtvrtletích letošního roku nahromadila ztráty ve výši téměř 1 miliardy dolarů. Příjmy v letošním roce se mají zhruba zdvojnásobit až na 1,3 miliardy dolarů, uvedl Grab minulý měsíc.
Zdroj: Getty Images
Společnost se zpočátku zaměřovala na podnikání v oblasti přepravy osob a účinně konkurovala společnosti Uber. Americká společnost nakonec prodala společnosti Grab své podnikání v jihovýchodní Asii výměnou za podíl ve svém singapurském rivalovi. Grab poté zahájil ambiciózní – a nákladnou – kampaň na rozšíření do sousedních oborů podnikání, včetně rozvozu jídla a finančnictví. Do své aplikace také přidala vše od rezervací hotelů a zdravotnických služeb až po dárky a zábavné zážitky.
Provozní ředitel Alex Hungate uvedl, že Grab bude mít nyní přesněji definovanou strategii, a nastínil snahu učinit ze společnosti „největší a nejefektivnější platformu na vyžádání v jihovýchodní Asii, která umožňuje místní obchod a mobilitu“.
„Není to jen pár slov na papíře,“ řekl Hungate. „Definuje to naši strategii cíleněji, než jsme ji definovali kdykoli předtím.“
očekává v roce 2023 pomalejší růst tržeb o 45 % až 55 %, protože internetový gigant z jihovýchodní Asie se přizpůsobuje poklesu trhu a zrychluje úsilí o zvrácení dlouholetých ztrát.Generální ředitel Anthony Tan zahájil první investorský den společnosti tím, že se snažil akcionáře ujistit, že se Grab zotavuje. Společnost podporovaná skupinou SoftBank Group Corp. předpokládá, že v druhé polovině roku 2024 dosáhne vyrovnaného hospodaření, a to podmíněně a bez jednorázových položek.Společnost Grab, která byla dlouho považována za jednu z vycházejících hvězd jihovýchodní Asie, se potýkala s problémy od prosince, kdy vstoupila na burzu prostřednictvím fúze s účelovou akviziční společností. Akcie se propadly o více než 70 %, protože společnost v éře po nástupu pandemie covid utrpěla ztráty a akciový trh se zklamal z nerentabilních technologických podniků. Hodnota společnosti Grab, která vstoupila na burzu sloučením s SPAC společnosti Altimeter Capital Management v původně zamýšlené transakci v hodnotě 40 miliard dolarů, se nyní pohybuje kolem 10,8 miliardy dolarů.„Při pohledu do budoucna střílíme na všechny válce, abychom zlepšili naši trajektorii ziskovosti,“ řekl Tan na úterní akci společnosti v Singapuru. „Společnost Grab se toho snaží dosáhnout udržitelným růstem naší horní linie.“Společnost Grab, která mezi své dva největší akcionáře počítá japonskou SoftBank a Uber Technologies Inc, očekává, že ve druhém pololetí roku 2022 se ztráta na očištěném základě sníží na 380 milionů USD.Zdroj: Getty ImagesVedení společnosti nyní uvedlo, že jejím cílem je dosáhnout v druhé polovině roku 2024 vyrovnaného zisku na základě upraveného zisku před započtením úroků, daní a odpisů. To nezahrnuje až desítku mimořádných položek, od ztrát z reálné hodnoty investic po „náklady na restrukturalizaci“.Společnost uvedla, že mezitím má k dispozici přibližně 6 miliard dolarů v hotovosti a likvidních položkách, což jí dává čas na obrat v oblasti služeb na vyžádání a fintech.Chcete využít této příležitosti?Tanova vize vytvoření tzv. superaplikace pro jihovýchodní Asii byla agresivní, ale vedla k rozsáhlým ztrátám. V roce 2021 společnost Grab prodělala 3,4 miliardy dolarů a v prvních dvou čtvrtletích letošního roku nahromadila ztráty ve výši téměř 1 miliardy dolarů. Příjmy v letošním roce se mají zhruba zdvojnásobit až na 1,3 miliardy dolarů, uvedl Grab minulý měsíc.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost se zpočátku zaměřovala na podnikání v oblasti přepravy osob a účinně konkurovala společnosti Uber. Americká společnost nakonec prodala společnosti Grab své podnikání v jihovýchodní Asii výměnou za podíl ve svém singapurském rivalovi. Grab poté zahájil ambiciózní – a nákladnou – kampaň na rozšíření do sousedních oborů podnikání, včetně rozvozu jídla a finančnictví. Do své aplikace také přidala vše od rezervací hotelů a zdravotnických služeb až po dárky a zábavné zážitky.Provozní ředitel Alex Hungate uvedl, že Grab bude mít nyní přesněji definovanou strategii, a nastínil snahu učinit ze společnosti „největší a nejefektivnější platformu na vyžádání v jihovýchodní Asii, která umožňuje místní obchod a mobilitu“.„Není to jen pár slov na papíře,“ řekl Hungate. „Definuje to naši strategii cíleněji, než jsme ji definovali kdykoli předtím.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...