Automobilku založil roku 1931 vratislavický rodák Ferdinand Porsche.
Porsche má pověst výrobce špičkových sportovních vozidel, která jsou navzdory svému vysokému výkonu spolehlivá a použitelná pro každodenní využití díky své vysoké výrobní kvalitě a životnosti. V květnu 2006 bylo Porsche oceněno prvním místem za nejprestižnější luxusní automobilovou značku Institutem Luxusu, New York, když bylo v anketě dotazováno více než 500 domácností s hrubým ročním příjmem nejméně 200 000$ a čistým jměním nejméně 750 000$.[/vc_wp_text][/vc_column][/vc_row]
Kdy má společnost Porsche vstoupit na burzu?
IPO společnosti Porsche proběhne dne 29.09.2022
70 až 75 miliard €
Potenciální ocenění
9,4 miliardy € (230 miliard Kč)
Částka získaná pro IPO
Cena akcie
Jaká bude cena akcií společnosti Porsche
76,50 až 82,50 € za akcii (1874 Kč – 2021 Kč)
Fotografie: Handy Trader / IB Exchange Corp.
Přehled odvětví
Porsche AG (dlouhá forma Dr. Ing. h.c. F. Porsche Aktiengesellschaft) je německý výrobce sportovních aut, která je od roku 2009 součástí koncernu Volkswagen. Automobilku založil roku 1931 vratislavický rodák Ferdinand Porsche.
Porsche má pověst výrobce špičkových sportovních vozidel, která jsou navzdory svému vysokému výkonu spolehlivá a použitelná pro každodenní využití díky své vysoké výrobní kvalitě a životnosti. V květnu 2006 bylo Porsche oceněno prvním místem za nejprestižnější luxusní automobilovou značku Institutem Luxusu, New York, když bylo v anketě dotazováno více než 500 domácností s hrubým ročním příjmem nejméně 200 000$ a čistým jměním nejméně 750 000$.
Web spoločnosti: https://www.porsche.com/central-eastern-europe/en/
Jak obchodovat?
Jak nakoupit akcie společnosti Porsche
Chcete využít této příležitosti? Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky.
Finanční údaje
Finanční výsledky společnosti Porsche před IPO
Porsche plánuje v roce 2022 dosáhnout tržeb ve výši až 39 miliard eur a společnost uvedla, že její marže Ebitda v automobilovém průmyslu (důležitý ukazatel ziskovosti) by mohla do roku 2026 dosáhnout 27 % oproti 24,5 % v loňském roce.
Tržby z prodeje vzrostly ze 7,73 na 8,04 miliardy eur a provozní zisk z 1,26 na 1,47 miliardy eur. To představuje nárůst o 4,1, respektive 17,4 procenta. Rentabilita tržeb se zlepšila z 16,2 na 18,2 procenta.
Nezapomeňte, že minulé výsledky nejsou spolehlivým ukazatelem budoucích výsledků.
Trh a konkurence
Jako konkurenty můžeme označit zejména výrobce luxusních vozů, jako jsou:
BMW – Audi – Mercedes Benz – Ferrari – Jaguar – Aston Martin – Bentley – Lamborghini – Lexus – Maserati
Chcete využít této příležitosti?
Pokud si chcete udělat představu o tom, jak by se akcie mohly vyvíjet, podívejte se na akcie konkurenční společnosti Ferrari. Ferrari vstoupilo na newyorskou burzu 21. října 2015. Do této chvíle akcie vzrostly o 251,97 %. V posledním čtvrtletí dosáhla výkonu 12,73%.
Příležitosti / Silné stránky
VW vyčlenil 89 miliard eur na výdaje na technologie, jako je software a elektromobily. Výrobce sportovních vozů dosáhl růstu tržeb i přes pětiprocentní pokles dodávek oproti předchozímu roku; v prvním čtvrtletí bylo zákazníkům dodáno 68 426 vozů. Nejprodávanějšími modely byly Cayenne (19 029) a Macan (18 329). Třetím nejoblíbenějším modelem byl plně elektrický Taycan (9 470 vozů).
Strategie elektromobility se projevuje průběžně. 23 procent všech dodaných vozidel bylo elektrifikovaných - a 14 procent plně elektrických.
Společnost je na dobré cestě k dosažení svých ambiciózních cílů. V roce 2025 by měla být polovina všech prodaných nových vozů Porsche elektrifikovaná - buď plně elektrická, nebo plug-in hybridní vozidla. Do roku 2030 by měl podíl všech nových vozů Porsche s plně elektrickým pohonem činit více než 80 %.
Hrozící recese v EU i ve světě. Geopolitická rizika jsou rovněž považována za negativní stránku.
Výpadek surovin potřebných pro výrobu komponentů.
Konkurence ze strany jiných výrobců automobilů.
Automobilku založil roku 1931 vratislavický rodák Ferdinand Porsche.
Porsche má pověst výrobce špičkových sportovních vozidel, která jsou navzdory svému vysokému výkonu spolehlivá a použitelná pro každodenní využití díky své vysoké výrobní kvalitě a životnosti. V květnu 2006 bylo Porsche oceněno prvním místem za nejprestižnější luxusní automobilovou značku Institutem Luxusu, New York, když bylo v anketě dotazováno více než 500 domácností s hrubým ročním příjmem nejméně 200 000$ a čistým jměním nejméně 750 000$.[/vc_wp_text][/vc_column][/vc_row]