h.c. F. Porsche Aktiengesellschaft je důkazem toho, proč existuje marketing značky.
V pondělí se společnost věnovala propagaci své ekonomické značky. Před vstupem na burzu, který se uskuteční koncem tohoto roku, vedení společnosti uvedlo, že Porsche letos zrychlí růst tržeb až na 18 % z 16 % a dlouhodobě dosáhne 20% marže provozního zisku. Investoři mají stále několik otázek.
Vlastník Porsche, společnost Volkswagen, se chystá ve čtvrtém čtvrtletí prodat menšinový podíl, aby mohl financovat své ambiciózní plány v oblasti elektromobilů. VW si také myslí, že IPO by mohlo uvolnit značnou hodnotu, která by přinesla tržní kapitalizaci ve výši 81 miliard dolarů díky příslibu větší autonomie při zachování přístupu ke zdrojům své rozlehlé mateřské společnosti.

Projekce zní dobře
Porsche plánuje v roce 2022 dosáhnout tržeb ve výši až 39 miliard eur a společnost uvedla, že její marže Ebitda v automobilovém průmyslu – důležitý ukazatel ziskovosti – by mohla do roku 2026 dosáhnout 27 % oproti 24,5 % v loňském roce. To by znamenalo zaostávání za luxusním rivalem Ferrari, ale nechalo by to Teslu a BMW ve zpětném zrcátku. Porsche, které vyrábí více než 300 000 vozů ročně, by nabídlo tyto marže v mnohem větším měřítku než Ferrari, které jich vyrábí jen asi 8 500.
Ačkoli to zní dobře, investoři se obávají složité struktury IPO:
Plánovaný vstup na burzu by znamenal blokační menšinový podíl 25 % plus jednu akcii pro miliardáře Porsche a rodinu Piechů, kteří rovněž ovládají největšího akcionáře VW, což vedlo některé investory k otázce, zda společnost získá novou nezávislost.
Dále je otázkou, jak bude Porsche nadále spolupracovat se svou současnou mateřskou společností – VW si po IPO ponechá 75 % jejích akcií a společnost se v současnosti spoléhá na peněžní toky od Porsche, aby vyrovnala své méně ziskové linky. Rozdělené společnosti budou také soutěžit o dodávky, jako jsou polovodiče a baterie.

Daniel Roeska, automobilový analytik společnosti Bernstein, řekl agentuře Bloomberg: „Porsche není v době recese sázkou na jistotu, protože není tak exkluzivní jako Ferrari.“ „A pokud nezměníte řízení a nedovolíte Porsche, aby rozhodovalo o tom, co je pro něj nejlepší, místo aby rozhodovalo na úrovni skupiny, pak nemaximalizujete hodnotu pro akcionáře.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	



























