Startup Harbinger chce otřást trhem středně těžkých nákladních vozidel
Nový startup na výrobu elektromobilů se sídlem v Los Angeles, který založili veteráni společností Canoo a QuantumScape, v týdnu uvedl, že se chystá otřást trhem se středně těžkými nákladními automobily díky platformě pro výrobu elektrických nákladních automobilů, která bude k dispozici příští rok.
Společnost s názvem Harbinger vyvinula dvě platformy pro elektromobily, které jsou podle ní optimalizovány pro středně těžké nákladní vozy, jako jsou dodávky. Platformy využívají motory a další technologie vyvinuté přímo ve firmě, aby splňovaly potřeby segmentu trhu, kde se očekává, že nákladní vozidla budou v provozu až 20 let – mnohem déle než průměrný osobní automobil.
Podle generálního ředitele Johna Harrise se jedná o segment trhu, který – přinejmenším doposud – nebyl dobře pokryt přechodem na elektrická vozidla v celém odvětví.
„Společnosti na okraji trhu, v oblasti lehkých a těžkých nákladních vozidel, jsou historicky vysoce vertikálně integrované,“ řekl Harris v rozhovoru pro CNBC. „Když se podíváme na odvětví středně těžkých vozidel, je to úplně jiné.“
Harris uvedl, že středně těžké nákladní vozy, které spadají mezi lehké pickupy a těžké polopásové vozy, jsou obecně vysoce specializované. Tyto nákladní vozy, které mohou sahat od sklápěčů až po dodávky, obvykle staví na zakázku pro vozové parky společnosti zvané upfitters, které používají podvozky od některého z několika zavedených výrobců vozidel.
Je to ekosystém, který se za posledních 50 let příliš nezměnil, řekl Harris. Proto společnost Harbinger přizpůsobuje své produkty tak, aby fungovaly v rámci stávajícího ekosystému středně těžkých vozidel. Společnost připravuje dva plně elektrické podvozky pro nákladní automobily, které budou připraveny pro montážní firmy, aby je přizpůsobily potřebám svých komerčních zákazníků – a to za cenu, která bude podle Harrise srovnatelná se stávajícími variantami s motory s vnitřním spalováním.
Zdroj: Getty Images
Výrobky společnosti Harbinger budou mít „kabinové podvozky“ podobné těm, které vyrábějí například společnosti Ford Motor, ale s elektrickým pohonem. Montážní firmy používají kabinové podvozky s prostorem pro cestující ke stavbě skříňových nákladních automobilů, tahačů a dalších podobně velkých vozidel.
Harbinger bude nabízet také „pásový podvozek“ bez kabiny pro řidiče, který může sloužit jako základ pro vozidla, jako jsou dodávky. Harris poznamenal, že na rozdíl od stávajících možností podvozků s pásovým podvozkem nebude podvozek Harbinger vyžadovat, aby montéři pracovali s motorem s vnitřním spalováním, což umožní větší prostor pro náklad a pohodlnější prostředí pro řidiče vozidla.
A protože se předpokládá, že budou sloužit až 20 let, budou oba podvozky Harbinger obsahovat hardware a redundantní systémy potřebné pro autonomní řízení. Společnost Harbinger však nemá v plánu vyvíjet vlastní software pro samočinné řízení ve vlastní režii.
Zatím není jasné, jakým způsobem chce společnost své podvozky vyrábět. Sídlo společnosti Harbinger má nástroje a vybavení pro stavbu prototypů a může vyrábět elektromotory a související díly, ale není vybaveno pro výrobu kompletních podvozků ve velkém měřítku.
Harris řekl CNBC, že Harbinger si vybral výrobního partnera a brzy oznámí podrobnosti. V současné době Harbinger očekává, že první dodávky uskuteční koncem roku 2023 a sériovou výrobu zahájí v roce 2024, uvedl.
Společnost Harbinger založili v červenci 2021 Harris, který pracoval ve startupech Faraday Future a Xos Trucks, Phillip Weicker, který působí jako technologický ředitel společnosti Harbinger a pracoval ve společnostech QuantumScape a Canoo, kde byl spoluzakladatelem, a Will Eberts, provozní ředitel, který pracoval s Harrisem ve Faraday Future a s Weickerem v Canoo.
Společnost získala počáteční financování od společnosti Tiger Global Management a „dalších vysoce specializovaných investorů s hlubokými zkušenostmi“ v oblasti elektrických vozidel, uvedl Harris.
Harbinger plánuje předvést svůj podvozek pro elektromobily na North American International Auto Show v Detroitu koncem tohoto týdne.
Společnost s názvem Harbinger vyvinula dvě platformy pro elektromobily, které jsou podle ní optimalizovány pro středně těžké nákladní vozy, jako jsou dodávky. Platformy využívají motory a další technologie vyvinuté přímo ve firmě, aby splňovaly potřeby segmentu trhu, kde se očekává, že nákladní vozidla budou v provozu až 20 let – mnohem déle než průměrný osobní automobil.Podle generálního ředitele Johna Harrise se jedná o segment trhu, který – přinejmenším doposud – nebyl dobře pokryt přechodem na elektrická vozidla v celém odvětví.„Společnosti na okraji trhu, v oblasti lehkých a těžkých nákladních vozidel, jsou historicky vysoce vertikálně integrované,“ řekl Harris v rozhovoru pro CNBC. „Když se podíváme na odvětví středně těžkých vozidel, je to úplně jiné.“Harris uvedl, že středně těžké nákladní vozy, které spadají mezi lehké pickupy a těžké polopásové vozy, jsou obecně vysoce specializované. Tyto nákladní vozy, které mohou sahat od sklápěčů až po dodávky, obvykle staví na zakázku pro vozové parky společnosti zvané upfitters, které používají podvozky od některého z několika zavedených výrobců vozidel.Je to ekosystém, který se za posledních 50 let příliš nezměnil, řekl Harris. Proto společnost Harbinger přizpůsobuje své produkty tak, aby fungovaly v rámci stávajícího ekosystému středně těžkých vozidel. Společnost připravuje dva plně elektrické podvozky pro nákladní automobily, které budou připraveny pro montážní firmy, aby je přizpůsobily potřebám svých komerčních zákazníků – a to za cenu, která bude podle Harrise srovnatelná se stávajícími variantami s motory s vnitřním spalováním.Zdroj: Getty ImagesVýrobky společnosti Harbinger budou mít „kabinové podvozky“ podobné těm, které vyrábějí například společnosti Ford Motor, ale s elektrickým pohonem. Montážní firmy používají kabinové podvozky s prostorem pro cestující ke stavbě skříňových nákladních automobilů, tahačů a dalších podobně velkých vozidel.Chcete využít této příležitosti?Harbinger bude nabízet také „pásový podvozek“ bez kabiny pro řidiče, který může sloužit jako základ pro vozidla, jako jsou dodávky. Harris poznamenal, že na rozdíl od stávajících možností podvozků s pásovým podvozkem nebude podvozek Harbinger vyžadovat, aby montéři pracovali s motorem s vnitřním spalováním, což umožní větší prostor pro náklad a pohodlnější prostředí pro řidiče vozidla.A protože se předpokládá, že budou sloužit až 20 let, budou oba podvozky Harbinger obsahovat hardware a redundantní systémy potřebné pro autonomní řízení. Společnost Harbinger však nemá v plánu vyvíjet vlastní software pro samočinné řízení ve vlastní režii.Zatím není jasné, jakým způsobem chce společnost své podvozky vyrábět. Sídlo společnosti Harbinger má nástroje a vybavení pro stavbu prototypů a může vyrábět elektromotory a související díly, ale není vybaveno pro výrobu kompletních podvozků ve velkém měřítku.Harris řekl CNBC, že Harbinger si vybral výrobního partnera a brzy oznámí podrobnosti. V současné době Harbinger očekává, že první dodávky uskuteční koncem roku 2023 a sériovou výrobu zahájí v roce 2024, uvedl.Společnost Harbinger založili v červenci 2021 Harris, který pracoval ve startupech Faraday Future a Xos Trucks, Phillip Weicker, který působí jako technologický ředitel společnosti Harbinger a pracoval ve společnostech QuantumScape a Canoo, kde byl spoluzakladatelem, a Will Eberts, provozní ředitel, který pracoval s Harrisem ve Faraday Future a s Weickerem v Canoo.Společnost získala počáteční financování od společnosti Tiger Global Management a „dalších vysoce specializovaných investorů s hlubokými zkušenostmi“ v oblasti elektrických vozidel, uvedl Harris.Harbinger plánuje předvést svůj podvozek pro elektromobily na North American International Auto Show v Detroitu koncem tohoto týdne.
Společnost Shopify (SHOP), která kdysi začínala jako jednoduché řešení pro malé podnikatele prodávající online, se postupně proměňuje ve strategickou infrastrukturu...