Akcie Snap se propadly o více než 25 % kvůli horším tržbám za třetí čtvrtletí
Akcie Snap se ve čtvrtek v prodlouženém obchodování propadly o více než 25 % poté, co společnost Snap oznámila nižší než očekávané tržby za třetí čtvrtletí.
Pro Wall Street je to první náhled na současný stav trhu s online reklamou, který se potýká s problémy.
Zde jsou klíčová čísla:
Zisk na akcii: 8 centů po úpravě oproti očekávané malé ztrátě těsně pod hranicí rentability, jak vyplývá z průzkumu společnosti Refinitiv mezi analytiky. Tržby: 1,13 miliardy dolarů oproti očekávaným 1,14 miliardy dolarů podle společnosti Refinitiv. Celosvětový počet denních aktivních uživatelů(DAU): 363 milionů oproti očekávaným 358,2 milionu podle StreetAccount.
Tržby společnosti Snap ve třetím čtvrtletí vzrostly o 6 % oproti předchozímu roku, což je poprvé od debutu společnosti na veřejném trhu v roce 2017, kdy se dostaly do jednociferných čísel. Mezitím, i když společnost Snap vykázala překvapivý upravený zisk, její čistá ztráta vzrostla o 400 % na 360 milionů USD, částečně kvůli restrukturalizačním poplatkům ve výši 155 milionů USD.
Zdroj: Getty Images
Počet denních aktivních uživatelů se meziročně zvýšil o 19 %, což ukazuje, že společnost je stále schopna přilákat lidi ke službě i přes potíže na straně podnikání. Průměrný příjem na uživatele (ARPU) se snížil o 11 % na 3,11 USD.
V srpnu společnost Snap oznámila, že v rámci rozsáhlého restrukturalizačního plánu propustí 20 % ze zhruba 6 000 zaměstnanců. Odstupné a související náklady tvořily velkou část nákladů na restrukturalizaci v daném období.
„Růst našich příjmů se ve třetím čtvrtletí nadále zpomaloval a je nadále ovlivňován řadou faktorů, které jsme zaznamenali v průběhu minulého roku, včetně změn v politice platforem, makroekonomických překážek a zvýšené konkurence,“ uvedla společnost Snap ve svém dopise investorům. „Zjišťujeme, že naši reklamní partneři napříč mnoha odvětvími snižují své marketingové rozpočty, a to zejména s ohledem na nepříznivé provozní prostředí, nákladové tlaky způsobené inflací a rostoucí náklady na kapitál.“
Společnost Snap rovněž uvedla, že neposkytne výhled na čtvrté čtvrtletí, což představuje druhé období po sobě, kdy se rozhodla nenabídnout prognózu.
„Viditelnost příjmů do budoucna je i nadále neuvěřitelně náročná, což je umocněno skutečností, že příjmy ve čtvrtém čtvrtletí jsou obvykle neúměrně generovány v zadní polovině čtvrtletí, což dále snižuje naši viditelnost,“ uvedla společnost.
Společnost Snap dodala, že růst příjmů se bude ve čtvrtém čtvrtletí pravděpodobně nadále zpomalovat, protože toto období „je historicky relativně více závislé na příjmech z reklamy orientované na značku“, které v posledním období poklesly.
Zdroj: Getty Images
Aktualizace ochrany osobních údajů v systému iOS od společnosti Apple z roku 2021 zůstává překážkou ve schopnosti společnosti Snap sledovat uživatele na webu, což oslabuje její podnikání v oblasti online reklamy. Konkurenční společnosti z oblasti sociálních médií, především Facebook, byly podobně poškozeny změnami společnosti Apple. Mateřská společnost Facebooku Meta příští týden oznámí čtvrtletní výsledky.
Zpomalení ekonomiky a možnost recese také vedly mnoho inzerentů k pozastavení nebo snížení výdajů na své kampaně.
Akcie Snapu letos ztratily více než tři čtvrtiny své hodnoty a od července, kdy společnost oznámila výsledky za druhé čtvrtletí, které nedosáhly horního ani dolního řádku, klesly o více než 30 %. Pokud by akcie v pátek uzavřely na úrovni po skončení obchodování, jednalo by se o nejnižší hodnotu od začátku roku 2019.
Stejně jako ve druhém čtvrtletí schválilo představenstvo společnosti Snap program zpětného odkupu akcií až do výše 500 milionů USD. Společnost měla k 30. září 4,4 miliardy USD v hotovosti, peněžních ekvivalentech a obchodovatelných cenných papírech.
Společnost Snap v průběhu čtvrtletí uvedla, že v rámci svého plánu na snížení nákladů ukončí několik drahých projektů, včetně dronu Pixy, který plánovala prodávat za 230 USD. Společnost Snap rovněž ukončila výrobu svých prémiových pořadů Snap Originals.
Ve čtvrteční zprávě společnost Snap uvedla, že její předplatitelská služba Snapchat+ „dosáhla ve třetím čtvrtletí více než 1,5 milionu platících předplatitelů a je nyní nabízena ve více než 170 zemích“. Společnost Snap debutovala s touto předplatitelskou službou v červnu jako se způsobem, jakým mohou uživatelé získat přístup k exkluzivním a předplaceným funkcím za 3,99 USD měsíčně.
Pro Wall Street je to první náhled na současný stav trhu s online reklamou, který se potýká s problémy.Zde jsou klíčová čísla:Zisk na akcii: 8 centů po úpravě oproti očekávané malé ztrátě těsně pod hranicí rentability, jak vyplývá z průzkumu společnosti Refinitiv mezi analytiky.Tržby: 1,13 miliardy dolarů oproti očekávaným 1,14 miliardy dolarů podle společnosti Refinitiv.Celosvětový počet denních aktivních uživatelů : 363 milionů oproti očekávaným 358,2 milionu podle StreetAccount.Tržby společnosti Snap ve třetím čtvrtletí vzrostly o 6 % oproti předchozímu roku, což je poprvé od debutu společnosti na veřejném trhu v roce 2017, kdy se dostaly do jednociferných čísel. Mezitím, i když společnost Snap vykázala překvapivý upravený zisk, její čistá ztráta vzrostla o 400 % na 360 milionů USD, částečně kvůli restrukturalizačním poplatkům ve výši 155 milionů USD.Zdroj: Getty ImagesPočet denních aktivních uživatelů se meziročně zvýšil o 19 %, což ukazuje, že společnost je stále schopna přilákat lidi ke službě i přes potíže na straně podnikání. Průměrný příjem na uživatele se snížil o 11 % na 3,11 USD.V srpnu společnost Snap oznámila, že v rámci rozsáhlého restrukturalizačního plánu propustí 20 % ze zhruba 6 000 zaměstnanců. Odstupné a související náklady tvořily velkou část nákladů na restrukturalizaci v daném období.„Růst našich příjmů se ve třetím čtvrtletí nadále zpomaloval a je nadále ovlivňován řadou faktorů, které jsme zaznamenali v průběhu minulého roku, včetně změn v politice platforem, makroekonomických překážek a zvýšené konkurence,“ uvedla společnost Snap ve svém dopise investorům. „Zjišťujeme, že naši reklamní partneři napříč mnoha odvětvími snižují své marketingové rozpočty, a to zejména s ohledem na nepříznivé provozní prostředí, nákladové tlaky způsobené inflací a rostoucí náklady na kapitál.“Chcete využít této příležitosti?Společnost Snap rovněž uvedla, že neposkytne výhled na čtvrté čtvrtletí, což představuje druhé období po sobě, kdy se rozhodla nenabídnout prognózu.„Viditelnost příjmů do budoucna je i nadále neuvěřitelně náročná, což je umocněno skutečností, že příjmy ve čtvrtém čtvrtletí jsou obvykle neúměrně generovány v zadní polovině čtvrtletí, což dále snižuje naši viditelnost,“ uvedla společnost.Společnost Snap dodala, že růst příjmů se bude ve čtvrtém čtvrtletí pravděpodobně nadále zpomalovat, protože toto období „je historicky relativně více závislé na příjmech z reklamy orientované na značku“, které v posledním období poklesly.Zdroj: Getty ImagesAktualizace ochrany osobních údajů v systému iOS od společnosti Apple z roku 2021 zůstává překážkou ve schopnosti společnosti Snap sledovat uživatele na webu, což oslabuje její podnikání v oblasti online reklamy. Konkurenční společnosti z oblasti sociálních médií, především Facebook, byly podobně poškozeny změnami společnosti Apple. Mateřská společnost Facebooku Meta příští týden oznámí čtvrtletní výsledky.Zpomalení ekonomiky a možnost recese také vedly mnoho inzerentů k pozastavení nebo snížení výdajů na své kampaně.Akcie Snapu letos ztratily více než tři čtvrtiny své hodnoty a od července, kdy společnost oznámila výsledky za druhé čtvrtletí, které nedosáhly horního ani dolního řádku, klesly o více než 30 %. Pokud by akcie v pátek uzavřely na úrovni po skončení obchodování, jednalo by se o nejnižší hodnotu od začátku roku 2019.Stejně jako ve druhém čtvrtletí schválilo představenstvo společnosti Snap program zpětného odkupu akcií až do výše 500 milionů USD. Společnost měla k 30. září 4,4 miliardy USD v hotovosti, peněžních ekvivalentech a obchodovatelných cenných papírech.Společnost Snap v průběhu čtvrtletí uvedla, že v rámci svého plánu na snížení nákladů ukončí několik drahých projektů, včetně dronu Pixy, který plánovala prodávat za 230 USD. Společnost Snap rovněž ukončila výrobu svých prémiových pořadů Snap Originals.Ve čtvrteční zprávě společnost Snap uvedla, že její předplatitelská služba Snapchat+ „dosáhla ve třetím čtvrtletí více než 1,5 milionu platících předplatitelů a je nyní nabízena ve více než 170 zemích“. Společnost Snap debutovala s touto předplatitelskou službou v červnu jako se způsobem, jakým mohou uživatelé získat přístup k exkluzivním a předplaceným funkcím za 3,99 USD měsíčně.