Výrobce však za tři měsíce do 30. září vygeneroval volný peněžní tok ve výši téměř 3 miliard dolarů, což je o 507 milionů dolarů více než o rok dříve. Boeing zopakoval svou prognózu, že v letošním roce dosáhne kladného volného peněžního toku.
Zde jsou výsledky společnosti Boeing ve třetím čtvrtletí ve srovnání s odhady analytiků sestavené společností Refinitiv:
Upravená ztráta na akcii: 6,18 USD oproti očekávanému zisku na akcii ve výši 7 centů.
Tržby: 15,96 miliardy USD oproti očekávaným 17,76 miliardy USD.
Akcie společnosti v předobchodní fázi klesly přibližně o 1 %.

Boeing vykázal ztráty ve výši 2,8 miliardy dolarů ve své obranné jednotce na programech včetně tankeru KC-46 a Air Force One. Společnost již dříve zveřejnila ztráty ve výši více než 1 miliardy dolarů spojené s úpravou dvou jumbo jetů 747 na Air Force One, což je kontrakt sjednaný za bývalého prezidenta Donalda Trumpa.
„Přímo se soustředíme na dokončení těchto programů, zmírnění rizik a plnění úkolů pro naše zákazníky a jejich důležité mise,“ uvedl ve středečním sdělení pro zaměstnance generální ředitel Boeingu David Calhoun.
Problémy v obranné jednotce se nahromadily v době, kdy se komerční jednotka Boeingu zotavuje z pandemie, podpořená oživením letecké dopravy.
Tržby komerční jednotky Boeingu vzrostly oproti předchozímu roku o 40 % na 6,26 miliardy dolarů. Ve třetím čtvrtletí dodala 112 letadel, o rok dříve to bylo 85 letadel. Dodávky letounů 787 Dreamliner byly obnoveny v srpnu po přestávce, která trvala po většinu předchozích dvou let, aby se odstranila řada výrobních závad.
Alaska Airlines ve středu oznámila, že využije opce na nákup 52 letadel Boeing 737 Max do své flotily a práva na dalších 105 letadel do roku 2030. Letecká společnost se sídlem v Seattlu uvedla, že se jedná o největší objednávku v její 90leté historii a že nová letadla budou použita k náhradě starších letadel a k růstu.

Calhoun a další vedoucí pracovníci v leteckém průmyslu však uvedli, že zvýšení výroby brání problémy v dodavatelském řetězci a nedostatek pracovních sil.
„Jsme realisté, pokud jde o prostředí, kterému čelíme, a přijímáme komplexní opatření,“ napsal Calhoun ve středu zaměstnancům. „V rámci našich výrobních zařízení netlačíme na pilu příliš rychle. Zpomalujeme, když je to nutné, a usilovně pracujeme na tom, aby se práce dokončovala postupně.“
Boeing se snaží stabilizovat situaci po dvou haváriích svých letadel 737 Max, jedné před téměř čtyřmi lety v Indonésii a druhé o pět měsíců později v Etiopii, což byla krize, která uzemnila letadla po celém světě.
Výrobce se nyní snaží získat schválení federálního regulačního úřadu pro nové verze těchto letadel, 737 Max 7 a 10, nejmenší a největší z této rodiny. Podle nové legislativy přijaté po haváriích však Boeing čeká lhůta do konce roku, do kdy tak musí učinit, aniž by přidal další výstražné systémy pro piloty.
Vedení společnosti Boeing bude o výsledcích diskutovat ve středu s analytiky, kde bude pravděpodobně čelit otázkám ohledně možného zvýšení výroby komerčních letadel a nejnovějšího harmonogramu certifikace nových verzí letounů Max.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky