Stále jsme svědky vysoké zaměstnanosti, růstu pracovních míst a inflace. Připadá mi to jako ekonomická nejistota a hrozící přeskupení. Otázkou je, jak se nejlépe připravit na neznámé?
Než jsem se přesunul do oblasti technologií, pracoval jsem 15 let v politice. Velká část mé práce se točila kolem kampaní a povzbuzování lidí, aby šli volit. Klíčovou zásadou při vedení kampaní je zajistit, aby se vaši příznivci dostavili k volbám. V podnikání jsou vaší základnou vaši klíčoví zákazníci; přijdou si pro produkty, díky kterým vás zákazníci znají.
Základna je všechno
Když jsem chodil na obchodní školu, učili jsme se o konkurenční výhodě versus absolutní výhodě. V podstatě jsou věci, ve kterých můžete být docela dobří, a jsou oblasti, ve kterých jste absolutně nejlepší. Příliš často firmy vynakládají energii na méně důležité oblasti, zatímco by se měly zaměřit na své silné stránky. Honba za konkurenčními výhodami namísto absolutních výhod může často příliš rozptýlit zdroje.
Zdroj: Unsplash
V nejistých dobách se zaměřte na to, co děláte dobře, a vytěžte z těchto absolutních výhod větší efektivitu. Rozhodujícím slovem je využití silných stránek – silných stránek, které lze aplikovat na řadu dimenzí, jako je produkt, proces nebo dokonce lidé.
V případě vašeho produktu jej vylepšete. Učiňte jej nepostradatelným a zaměřte se na růst podílu na trhu. Stále můžete usilovat o „moonshoty“ a sázky, ale neztrácejte ze zřetele svou hlavní nabídku. Vaši hlavní zákazníci to určitě neudělají.
V době nejistoty kontrolujte to, co můžete kontrolovat. Krize je jen okamžik v čase a to, co vydrží, je to, jak organizace reagují. Je to čas na získání efektivity – procesy lze vždy vylepšit a organizace by měly vždy aktivně zkoumat procesy a hledat způsoby, jak dosáhnout lepších výsledků. Může se jednat o nástup do zaměstnání, IT ticketingové systémy, procesy řízení výkonnosti nebo nové vyjednávání o pronájmu – to vše si zaslouží prozkoumat.
Využijte tento čas k centralizaci úsilí, abyste dosáhli větších úspor z rozsahu, odbourejte oddělené pracovní toky, podpořte více mezifunkční práce a podívejte se na personální obsazení a ujistěte se, že role nejsou neúmyslně nadbytečné. Poté proveďte audit, abyste se ujistili, že se společnost důsledně ubírá správným směrem.
Je důležité se ujistit, že máte správné personální obsazení. Pokud tomu tak není, možná budete muset přerozdělit zaměstnance do projektů nebo rolí, abyste sladili talenty s úkoly.
Zdroj: Unsplash
Upřímnost, zejména v nejistých dobách, je zásadní. Zaprvé, upřímnost je formou respektu a důvěry – je také součástí profesionální zdvořilosti. Když jsou vedoucí pracovníci nebo kolegové záměrně tajemní, může to zasít semínko nedůvěry.
Přikláním se k tomu, abych více mluvil na rovinu a sdílel svůj uctivý, nezkreslený názor. Mým cílem je modelovat výhody, které může přímá komunikace přinést. V ideálním případě budou ostatní toto chování zrcadlit, abychom pomohli odstranit okleštěnou frázovitost.
Při snaze přistoupit na správný přístup je to tenká hranice, ale je důležité pochopit, co nejlépe poslouží vaší společnosti, vašim zaměstnancům a vašim zákazníkům. Krok k diverzifikaci by neměl být motivován tísní. Měl by se řídit daty a jeho cílem by měla být přidaná hodnota a služba vašemu jádru. Pokud to organizace nemůže prokázat na datech, je možná na čase přesměrovat tyto zdroje zpět do hlavní nabídky.
Změna je těžká
Ať už se jedná o malou nebo velkou změnu, změna může být pro mnohé obtížná. Změna může působit nejistě a znepokojivě. Zde přichází na řadu řízení změn. Organizace s sebou musí vzít lidi. Uvědomte si, že každý může být na jiném místě chápání, proto buďte transparentní a včas sdílejte aktuální informace. Pokud je komunikace organizace nejasná, lidé si mohou kvůli nedostatku informací vytvořit neinformovaný příběh.
Zdroj: Unsplash
V případě změn na této úrovni se možná jedná o změnu, která se děje jednou za generaci. To vyžaduje rozsáhlou změnu, a aby byla provedena dobře, nelze ji provádět po částech. Vyžaduje to nejen změnu nástrojů spolupráce a komunikace, ale také změnu způsobu práce, místa a času, kdy pracujeme. Toto přizpůsobení je budoucností práce.
V posledních několika letech byli lidé nadšeni novými a nově vznikajícími trendy, produkty a odvětvími – ale nyní je stabilita novým sexy. Cílem by měla být předvídatelnost, konzistence a silné jádro, které z velkého přeskupení vzejde silnější.
Stále jsme svědky vysoké zaměstnanosti, růstu pracovních míst a inflace. Připadá mi to jako ekonomická nejistota a hrozící přeskupení. Otázkou je, jak se nejlépe připravit na neznámé?Než jsem se přesunul do oblasti technologií, pracoval jsem 15 let v politice. Velká část mé práce se točila kolem kampaní a povzbuzování lidí, aby šli volit. Klíčovou zásadou při vedení kampaní je zajistit, aby se vaši příznivci dostavili k volbám. V podnikání jsou vaší základnou vaši klíčoví zákazníci; přijdou si pro produkty, díky kterým vás zákazníci znají.Když jsem chodil na obchodní školu, učili jsme se o konkurenční výhodě versus absolutní výhodě. V podstatě jsou věci, ve kterých můžete být docela dobří, a jsou oblasti, ve kterých jste absolutně nejlepší. Příliš často firmy vynakládají energii na méně důležité oblasti, zatímco by se měly zaměřit na své silné stránky. Honba za konkurenčními výhodami namísto absolutních výhod může často příliš rozptýlit zdroje.Zdroj: UnsplashV nejistých dobách se zaměřte na to, co děláte dobře, a vytěžte z těchto absolutních výhod větší efektivitu. Rozhodujícím slovem je využití silných stránek – silných stránek, které lze aplikovat na řadu dimenzí, jako je produkt, proces nebo dokonce lidé.V případě vašeho produktu jej vylepšete. Učiňte jej nepostradatelným a zaměřte se na růst podílu na trhu. Stále můžete usilovat o „moonshoty“ a sázky, ale neztrácejte ze zřetele svou hlavní nabídku. Vaši hlavní zákazníci to určitě neudělají.Chcete využít této příležitosti?V době nejistoty kontrolujte to, co můžete kontrolovat. Krize je jen okamžik v čase a to, co vydrží, je to, jak organizace reagují. Je to čas na získání efektivity – procesy lze vždy vylepšit a organizace by měly vždy aktivně zkoumat procesy a hledat způsoby, jak dosáhnout lepších výsledků. Může se jednat o nástup do zaměstnání, IT ticketingové systémy, procesy řízení výkonnosti nebo nové vyjednávání o pronájmu – to vše si zaslouží prozkoumat.Využijte tento čas k centralizaci úsilí, abyste dosáhli větších úspor z rozsahu, odbourejte oddělené pracovní toky, podpořte více mezifunkční práce a podívejte se na personální obsazení a ujistěte se, že role nejsou neúmyslně nadbytečné. Poté proveďte audit, abyste se ujistili, že se společnost důsledně ubírá správným směrem.Je důležité se ujistit, že máte správné personální obsazení. Pokud tomu tak není, možná budete muset přerozdělit zaměstnance do projektů nebo rolí, abyste sladili talenty s úkoly.Zdroj: UnsplashUpřímnost, zejména v nejistých dobách, je zásadní. Zaprvé, upřímnost je formou respektu a důvěry – je také součástí profesionální zdvořilosti. Když jsou vedoucí pracovníci nebo kolegové záměrně tajemní, může to zasít semínko nedůvěry.Přikláním se k tomu, abych více mluvil na rovinu a sdílel svůj uctivý, nezkreslený názor. Mým cílem je modelovat výhody, které může přímá komunikace přinést. V ideálním případě budou ostatní toto chování zrcadlit, abychom pomohli odstranit okleštěnou frázovitost.Při snaze přistoupit na správný přístup je to tenká hranice, ale je důležité pochopit, co nejlépe poslouží vaší společnosti, vašim zaměstnancům a vašim zákazníkům. Krok k diverzifikaci by neměl být motivován tísní. Měl by se řídit daty a jeho cílem by měla být přidaná hodnota a služba vašemu jádru. Pokud to organizace nemůže prokázat na datech, je možná na čase přesměrovat tyto zdroje zpět do hlavní nabídky.Ať už se jedná o malou nebo velkou změnu, změna může být pro mnohé obtížná. Změna může působit nejistě a znepokojivě. Zde přichází na řadu řízení změn. Organizace s sebou musí vzít lidi. Uvědomte si, že každý může být na jiném místě chápání, proto buďte transparentní a včas sdílejte aktuální informace. Pokud je komunikace organizace nejasná, lidé si mohou kvůli nedostatku informací vytvořit neinformovaný příběh.Zdroj: UnsplashV případě změn na této úrovni se možná jedná o změnu, která se děje jednou za generaci. To vyžaduje rozsáhlou změnu, a aby byla provedena dobře, nelze ji provádět po částech. Vyžaduje to nejen změnu nástrojů spolupráce a komunikace, ale také změnu způsobu práce, místa a času, kdy pracujeme. Toto přizpůsobení je budoucností práce.V posledních několika letech byli lidé nadšeni novými a nově vznikajícími trendy, produkty a odvětvími – ale nyní je stabilita novým sexy. Cílem by měla být předvídatelnost, konzistence a silné jádro, které z velkého přeskupení vzejde silnější.