Společnost Ford Motor vykázala ve třetím čtvrtletí čistou ztrátu ve výši 827 milionů USD, kterou způsobily problémy v dodavatelském řetězci a investice do jednotky Argo AI, která se zabývá autonomními vozidly.
Přesto automobilka těsně překonala mírná očekávání Wall Street za toto období a přiblížila se spodní hranici svého dříve předpokládaného zisku za celý rok.
Akcie společnosti po zveřejnění zprávy v rozšířeném obchodování klesly zhruba o 1 %.
Zde jsou výsledky společnosti Ford v porovnání s odhady analytiků podle údajů společnosti Refinitiv:
Upravený zisk na akcii: 30 centů oproti odhadovaným 27 centům
Tržby z automobilového průmyslu: 37,2 miliardy USD oproti odhadovaným 36,25 miliardy USD.

Společnost Ford minulý měsíc částečně před zveřejněním výsledků nastavila očekávání investorů pro třetí čtvrtletí, včetně předpokládaného upraveného zisku před úroky a zdaněním v rozmezí 1,4 až 1,7 miliardy dolarů. Někteří analytici očekávali čtvrtletní zisk blížící se 3 miliardám USD.
Společnost ve středu oznámila upravený zisk za čtvrtletí ve výši 1,8 miliardy USD, což je o 40 % méně než před rokem, ale mírně nad vlastním dříve oznámeným očekáváním.
Nižší než očekávané výsledky Ford přičítá nedostatku dílů, který postihl 40 000 až 50 000 vozů, a také dodatečným nákladům na dodavatele ve výši 1 miliardy dolarů, které byly v průběhu čtvrtletí neočekávaně vynaloženy. Společnost tehdy potvrdila svůj celoroční výhled upraveného zisku před úroky a zdaněním na rok 2022 ve výši 11,5 až 12,5 miliardy USD.
Společnost Ford ve středu aktualizovala svůj výhled a předpokládá celoroční upravený zisk před úroky a zdaněním ve výši přibližně 11,5 miliardy USD. Automobilka zvýšila svůj celoroční výhled upraveného volného peněžního toku na 9,5 až 10 miliard dolarů – z 5,5 až 6,5 miliardy dolarů – díky silným automobilovým aktivitám společnosti.
Argo AI
Ford zaznamenal nepeněžní náklad před zdaněním ve výši 2,7 miliardy dolarů z investice do společnosti Argo AI, do které společnost původně investovala od roku 2017. Později se v roce 2019 rozdělila o vlastnictví Argo AI s německou automobilkou Volkswagen.

Finanční ředitel společnosti Ford John Lawler uvedl, že společnost ukončuje činnost, aby se mohla zaměřit na pokročilé asistenční systémy pro řidiče, jako je systém hands-free pro jízdu po dálnici BlueCruise, a další operace, které nejsou považovány za „plně autonomní“.
„Ukázalo se, že ziskové, plně autonomní vozy ve velkém měřítku jsou ještě daleko,“ řekl novinářům. „Došli jsme také k závěru, že tuto technologii nemusíme nutně vytvářet sami.“
Očekává se, že některým ze zhruba 2 000 zaměstnanců společnosti Argo AI budou nabídnuty pozice ve Fordu nebo Volkswagenu, uvedli představitelé společnosti. Volkswagen ve svém prohlášení uvedl, že do Argo AI již nebude investovat.
Během středeční schůzky všech zaměstnanců Argo AI bylo řečeno, že někteří lidé obdrží nabídky od obou automobilek, podle několika zdrojů, které požádaly, aby nebyly jmenovány. Nebylo jasné, kolik lidí bude přijato do Fordu nebo VW a které společnosti získají technologii Argo.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky