Hospodářské výsledky a prognózy: automobilky Volkswagen a Porsche
Volkswagen uvedl, že problémy s dodávkami jsou novou normou, protože jeho zisk ve třetím čtvrtletí stagnoval pod úrovní z doby před pandemií, a to pod tíhou uvedení Porsche na burzu, odpisu startupu pro samořízené vozy a problémů se zajištěním dílů.
Volkswagen říká, že dodavatelské potíže tu zůstanou, zisky stagnují
Automobilka snížila svá očekávání ohledně dodávek v letošním roce na úroveň roku 2021 z dříve předpokládaného 5-10% nárůstu, ale zachovala svůj výhled zisku, který by měl dosáhnout horní hranice 7-8,5% marže.
„Výzvy pro náš dodavatelský řetězec se stanou pravidlem, nikoliv výjimkou,“ uvedl šéf společnosti Oliver Blume s odkazem na překážky v oblasti transferu technologií mezi Východem a Západem.
Nedostatek polovodičů a dalších kritických dílů způsobil, že automobilka má 150 000 nedokončených vozidel a vytváří si zásoby, aby se ochránila před dalším nedostatkem v zimě, uvedl finanční ředitel Arno Antlitz v hovoru k výsledkům.
Uvedl také, že knihy objednávek se plní a některé modely jsou vyprodány na osmnáct měsíců.
Zdroj: Unsplash
Volkswagen vykázal ve třetím čtvrtletí zisk ve výši 4,3 miliardy eur (4,29 miliardy USD) po 1,6 miliardách jednorázových efektů z pozastavení ruských aktivit a vstupu Porsche AG na burzu.
Zisk ve výši 6 % v rámci celé skupiny byl podpořen 19,4% marží sportovních a luxusních značek, které jsou schopny lépe přenášet rostoucí náklady zvyšováním cen než velkosériové značky, jejichž kupující jsou tlačeni inflací.
Akcie Volkswagenu v ranním obchodování klesly o 2,7 % a zaostaly za německým indexem DAX, který se propadl o 0,8 %.
Výsledky překonaly loňské třetí čtvrtletí, kdy nedostatek čipů snížil prodeje v celém automobilovém průmyslu, ale zaostaly za zisky před pandemií, i když výrobci luxusních automobilů, jako je Mercedes-Benz, v tomto čtvrtletí doháněli zisk z roku 2019.
Porsche po svém vstupu na burzu v září předstihlo svou bývalou mateřskou společnost Volkswagen a stalo se nejhodnotnější automobilkou v Evropě.
Potíže Volkswagenu zahrnovaly také nepeněžní odpis ze snížení hodnoty ve výši 1,9 miliardy eur, který byl důsledkem odpisu investice do startupu Argo AI, který se zabývá samořízenými vozy a který vlastní společně s Ford Motor Co.
Zdroj: Unsplash
Ford a Volkswagen spojily své síly v červenci 2019, aby se podělily o kontrolu nad společností se sídlem v Pittsburghu, která vyvíjí technologie pro vozidla bez řidiče a která ukončí svou činnost.
Původní investice VW byla oceněna na 2,6 miliardy dolarů, včetně 1 miliardy dolarů v hotovosti a hodnoty 1,6 miliardy dolarů evropské samořídicí jednotky Volkswagenu, která byla pohlcena společností Argo. VW také koupil akcie Argo od Fordu za 500 milionů dolarů.
Obě společnosti ve středu přesunuly výdaje z tohoto podnikání, což Ford stáhlo do čisté ztráty s nepeněžním snížením hodnoty před zdaněním ve výši 2,7 miliardy dolarů.
Provozní zisk společnosti Porsche za devět měsíců vzrostl o 40 %
Porsche vykázalo 40,6% nárůst provozního zisku na více než 5 miliard eur (4,99 miliardy USD) při 15,7% nárůstu tržeb v prvních výsledcích výrobce luxusních automobilů od jeho vstupu na burzu koncem září.
Společnost vykázala 18,9% návratnost tržeb a potvrdila celoroční výhled 17-18% návratnosti, přičemž střednědobý cíl je 17-19 % a dlouhodobý cíl 20 %.
Zdroj: Bloomberg
Dodávky vzrostly pouze o 2 % na něco málo přes 221 500 vozů, přičemž kurzové vlivy pomohly zvýšit ziskovost na vůz.
„Třetí čtvrtletí roku 2022 bylo z politického, ekonomického a sociálního hlediska poměrně volatilní a náročné. Přesto se nám podařilo úspěšně uvést značku Porsche na trh a odstartovat,“ uvedl finanční šéf Lutz Meschke.
Porsche, které je pro skupinu Volkswagen velkým tahounem peněz, po vstupu na burzu předstihlo svou bývalou mateřskou společnost na pozici nejhodnotnější evropské automobilky. Její akcie stály při čtvrteční uzávěrce 99 eur, což je více než 82,50 eur při vstupu na burzu.
Oliver Blume, generální ředitel obou společností, uvedl, že vstup na burzu zvýší svobodu Porsche jako podniku a zároveň poskytne Volkswagenu tolik potřebné finanční prostředky pro jeho snahu o elektrifikaci.
Krátkodobě náklady na vstup na burzu a dopad pozastavení podnikání v Rusku srazily zisk Volkswagenu ve třetím čtvrtletí o 1,6 miliardy eur, jak ukázaly v pátek zveřejněné výsledky.
Volkswagen říká, že dodavatelské potíže tu zůstanou, zisky stagnujíAutomobilka snížila svá očekávání ohledně dodávek v letošním roce na úroveň roku 2021 z dříve předpokládaného 5-10% nárůstu, ale zachovala svůj výhled zisku, který by měl dosáhnout horní hranice 7-8,5% marže.„Výzvy pro náš dodavatelský řetězec se stanou pravidlem, nikoliv výjimkou,“ uvedl šéf společnosti Oliver Blume s odkazem na překážky v oblasti transferu technologií mezi Východem a Západem.Nedostatek polovodičů a dalších kritických dílů způsobil, že automobilka má 150 000 nedokončených vozidel a vytváří si zásoby, aby se ochránila před dalším nedostatkem v zimě, uvedl finanční ředitel Arno Antlitz v hovoru k výsledkům.Uvedl také, že knihy objednávek se plní a některé modely jsou vyprodány na osmnáct měsíců.Zdroj: UnsplashVolkswagen vykázal ve třetím čtvrtletí zisk ve výši 4,3 miliardy eur po 1,6 miliardách jednorázových efektů z pozastavení ruských aktivit a vstupu Porsche AG na burzu.Zisk ve výši 6 % v rámci celé skupiny byl podpořen 19,4% marží sportovních a luxusních značek, které jsou schopny lépe přenášet rostoucí náklady zvyšováním cen než velkosériové značky, jejichž kupující jsou tlačeni inflací.Chcete využít této příležitosti?Akcie Volkswagenu v ranním obchodování klesly o 2,7 % a zaostaly za německým indexem DAX, který se propadl o 0,8 %.Výsledky překonaly loňské třetí čtvrtletí, kdy nedostatek čipů snížil prodeje v celém automobilovém průmyslu, ale zaostaly za zisky před pandemií, i když výrobci luxusních automobilů, jako je Mercedes-Benz, v tomto čtvrtletí doháněli zisk z roku 2019.Porsche po svém vstupu na burzu v září předstihlo svou bývalou mateřskou společnost Volkswagen a stalo se nejhodnotnější automobilkou v Evropě.Potíže Volkswagenu zahrnovaly také nepeněžní odpis ze snížení hodnoty ve výši 1,9 miliardy eur, který byl důsledkem odpisu investice do startupu Argo AI, který se zabývá samořízenými vozy a který vlastní společně s Ford Motor Co.Zdroj: UnsplashFord a Volkswagen spojily své síly v červenci 2019, aby se podělily o kontrolu nad společností se sídlem v Pittsburghu, která vyvíjí technologie pro vozidla bez řidiče a která ukončí svou činnost.Původní investice VW byla oceněna na 2,6 miliardy dolarů, včetně 1 miliardy dolarů v hotovosti a hodnoty 1,6 miliardy dolarů evropské samořídicí jednotky Volkswagenu, která byla pohlcena společností Argo. VW také koupil akcie Argo od Fordu za 500 milionů dolarů.Obě společnosti ve středu přesunuly výdaje z tohoto podnikání, což Ford stáhlo do čisté ztráty s nepeněžním snížením hodnoty před zdaněním ve výši 2,7 miliardy dolarů.Provozní zisk společnosti Porsche za devět měsíců vzrostl o 40 %Porsche vykázalo 40,6% nárůst provozního zisku na více než 5 miliard eur při 15,7% nárůstu tržeb v prvních výsledcích výrobce luxusních automobilů od jeho vstupu na burzu koncem září.Společnost vykázala 18,9% návratnost tržeb a potvrdila celoroční výhled 17-18% návratnosti, přičemž střednědobý cíl je 17-19 % a dlouhodobý cíl 20 %.Zdroj: BloombergDodávky vzrostly pouze o 2 % na něco málo přes 221 500 vozů, přičemž kurzové vlivy pomohly zvýšit ziskovost na vůz.„Třetí čtvrtletí roku 2022 bylo z politického, ekonomického a sociálního hlediska poměrně volatilní a náročné. Přesto se nám podařilo úspěšně uvést značku Porsche na trh a odstartovat,“ uvedl finanční šéf Lutz Meschke.Porsche, které je pro skupinu Volkswagen velkým tahounem peněz, po vstupu na burzu předstihlo svou bývalou mateřskou společnost na pozici nejhodnotnější evropské automobilky. Její akcie stály při čtvrteční uzávěrce 99 eur, což je více než 82,50 eur při vstupu na burzu.Oliver Blume, generální ředitel obou společností, uvedl, že vstup na burzu zvýší svobodu Porsche jako podniku a zároveň poskytne Volkswagenu tolik potřebné finanční prostředky pro jeho snahu o elektrifikaci.Krátkodobě náklady na vstup na burzu a dopad pozastavení podnikání v Rusku srazily zisk Volkswagenu ve třetím čtvrtletí o 1,6 miliardy eur, jak ukázaly v pátek zveřejněné výsledky.