Akcie společnosti Shopify vzrostly o 17 % díky menší než očekávané ztrátě
Ztráta na akcii: upravená ztráta 2 centy oproti ztrátě 7 centů očekávané analytiky podle Refinitivu.
Tržby: 1,37 miliardy dolarů oproti očekávaným 1,33 miliardy dolarů podle společnosti Refinitiv.
Tržby vzrostly o 22 % oproti stejnému čtvrtletí loňského roku, ale Shopify uvedlo, že silný americký dolar zatížil jeho tržby.
V minulém čtvrtletí společnost Shopify uvedla, že rok 2022 bude „spíše přechodným rokem, ve kterém se elektronické obchodování do značné míry vrátilo na trendovou linii z doby před Kovidem a nyní je pod tlakem přetrvávající vysoké inflace“. Společnost zaznamenala prudký růst během pandemie koronaviru, kdy její akcie dosáhly nových maxim, protože maloobchodníci vyhledávali její služby pro prodej produktů online.
Společnost Shopify předpokládá, že tempo růstu jejích provozních nákladů se v současném čtvrtém čtvrtletí oproti třetímu čtvrtletí „postupně zpomalí“.
Hrubý objem zboží, neboli celková hodnota zboží prodaného na platformě, vzrostl ve třetím čtvrtletí o 11 % na 46,2 miliardy USD. To je o 4,4 miliardy dolarů více než ve třetím čtvrtletí roku 2021.

„Myslím, že se přehlíží, že Shopify je velký příběh znovuotevření. Když se podíváte na prodejní místa Shopify, fyzický maloobchod GMV [hrubý objem zboží], tak ten meziročně vzrostl o 35 %,“ řekl ve čtvrtek v pořadu „Squawk on the Street“ televize CNBC Harley Finkelstein, prezident společnosti Shopify. „Ubíráme velký podíl tradičním platformám pro fyzický maloobchodní prodej v místě prodeje a oni přicházejí také k nám. Takže si myslím, že naším úkolem je nyní vysvětlit světu, investorům, všem, že Shopify je budoucností obchodu, ať už se děje kdekoli.“
Toto bylo první čtvrtletí, které zahrnovalo výsledky akvizice společnosti Deliverr, společnosti zabývající se přepravou zboží v rámci elektronického obchodu.
„Ve třetím čtvrtletí jsme dosáhli dalšího solidního čtvrtletí, kdy GMV, tržby a hrubý zisk v dolarech rostly navzdory vysoké inflaci. Z provozního hlediska jsme rekalibrovali naši organizační strukturu, úspěšně zavedli nový rámec odměňování a zahájili integraci společnosti Deliverr do společnosti Shopify,“ uvedla ve zprávě o výsledcích společnosti Amy Shapero, finanční ředitelka společnosti Shopify.
Akcie společnosti Shopify se od začátku roku propadly o téměř 75 %. V červenci společnost oznámila, že propustí přibližně 10 % svých zaměstnanců.
Akcie Pinterestu rostou díky lepším tržbám ve třetím čtvrtletí, a to díky trendu online reklamy
Akcie Pinterestu vzrostly v prodlouženém obchodování o více než 12 % poté, co společnost oznámila zisk za třetí čtvrtletí.
Zde se dozvíte, jak si společnost vedla:
Zisky: Podle společnosti Refinitiv činily tržby 11 centů na akcii
Tržby: 684,6 milionu USD oproti očekávaným 666,7 milionu USD podle společnosti Refinitiv.
Pinterest uvedl, že jeho tržby meziročně vzrostly o 8 % při ztrátě 65 milionů USD.
Průměrný měsíční počet uživatelů společnosti zůstal relativně stabilní na 445 milionech.
„Podle našeho současného očekávání vzrostou tržby ve 4. čtvrtletí 2022 v meziročním vyjádření středně velkým jednociferným tempem, které zohledňuje o něco větší kurzové vlivy než ve 3. čtvrtletí 2022,“ uvedl Pinterest ve svém prohlášení. „Očekáváme, že naše provozní náklady mimo GAAP ve 4. čtvrtletí 2022 vzrostou mezičtvrtletně v nízkých dvouciferných procentech.

Společnost dodala, že provozní náklady by měly v roce 2022 meziročně vzrůst přibližně o 35 %.
Nejnovější zpráva o výsledcích společnosti Pinterest se vymyká trendu společností zabývajících se online reklamou, které zveřejňují výsledky, jež nesplňují očekávání analytiků. Obavy z možné recese způsobily, že podniky snížily výdaje na online reklamu, což se dotklo řady společností včetně technologických gigantů, jako jsou Meta a Alphabet.
Přestože 8% tempo růstu tržeb společnosti Pinterest ve třetím čtvrtletí bylo výrazně nižší než 43% tempo růstu, které vykázala v předchozím roce ve stejném čtvrtletí, investoři hledali jakékoliv pozitivní známky poté, co řada konkurentů ve svých zprávách o výsledcích hospodaření chybovala.
Například akcie společnosti Snap se minulý týden propadly o více než 30 % den poté, co společnost vykázala nedosažení příjmů ve výši 1,13 miliardy USD.
Začátkem tohoto týdne následovala společnost Alphabet, když oznámila růst tržeb ve třetím čtvrtletí, který se snížil z 41 % před rokem na 6 %, a uvedla, že tržby z reklamy v její divizi YouTube meziročně klesly o 2 % na 7,07 miliardy USD, čímž zaostaly za odhady analytiků.
Následující den společnost Meta oznámila již druhý čtvrtletní pokles tržeb a poskytla slabý výhled na čtvrté čtvrtletí, čímž připravila investory na další pokles tržeb. Akcie mateřské společnosti Facebooku se den po oznámení čtvrtletních výsledků propadly o 24 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























