Společnost se tak vymyká trendu, který zaznamenaly jiné řetězce, jež po zvýšení cen jídelních lístků hlásí pokles návštěvnosti. Mnoho restaurací, včetně McDonald’s a jeho franšízantů, sáhlo ke zvýšení cen, aby zmírnilo vyšší náklady na potraviny a pracovní sílu, ale zákazníci unavení inflací omezují stravování mimo domov, aby ušetřili.
Vedení společnosti McDonald’s otevřeně hovořilo o problémech, se kterými se její restaurace potýkají, během hovoru k výsledkům hospodaření společnosti. Generální ředitel Chris Kempczinski uvedl, že roste nejistota a znepokojení z ekonomického prostředí. Finanční ředitel Ian Borden analytikům řekl, že inflační tlaky a zvyšování úrokových sazeb vyvíjejí „značný tlak“ na spotřebitele a restaurační průmysl.
Akcie společnosti v předobchodní fázi vzrostly přibližně o 2 %.
Zde jsou údaje společnosti ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu mezi analytiky společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 2,68 USD oproti očekávaným 2,58 USD
Tržby: 5,87 miliardy USD oproti očekávaným 5,69 miliardy USD
Společnost vykázala za třetí čtvrtletí čistý zisk ve výši 1,98 miliardy dolarů, tj. 2,68 dolaru na akcii, což je méně než 2,15 miliardy dolarů, tj. 2,86 dolaru na akcii, o rok dříve.
Čisté tržby klesly o 5 % na 5,87 miliardy dolarů. Bez zahrnutí vlivu zahraničních měn tržby společnosti McDonald’s ve čtvrtletí vzrostly o 2 %.
Celosvětově tržby společnosti ve stejných prodejnách vzrostly o 9,5 %, čímž překonaly odhady StreetAccount, které počítaly s 5,8% růstem. Všechny tři divize společnosti McDonald’s překonaly očekávání Wall Street ohledně růstu tržeb ve stejných prodejnách.
Na domácím trhu společnosti McDonald’s vzrostly tržby ve stejných prodejnách o 6,1 %. Společnost za to vděčí zvýšení cen a nárůstu návštěv zákazníků, kterému napomohly marketingové akce.

Zvýšení cen McDonald’s odradilo některé zákazníky s nižšími příjmy, kteří nenavštěvují restaurace tak často nebo přecházejí na levnější položky menu, protože inflace tlačí na jejich rozpočty. McDonald’s však také přitahuje více zákazníků s vyššími příjmy, kteří dávají přednost rychlému občerstvení před stravováním v restauraci s kompletními službami.
Mimo Spojené státy zaznamenal McDonald’s ještě silnější růst tržeb ve stejných prodejnách. Na trzích, kde společnost vlastní své restaurace, vzrostly tržby ve stejných prodejnách ve čtvrtletí o 8,5 %. Do této divize patří Německo, Francie, Austrálie a Spojené království.
„I když se britští zákazníci potýkají s dopady životních nákladů a energií, naši zákazníci se do McDonald’s vracejí kvůli hodnotě, kterou nabízíme,“ uvedl Kempczinski.
Vedení společnosti uvedlo, že řetězec možná nabídne evropským franšízantům, kteří se potýkají s inflací, finanční podporu podobnou pomoci, kterou nabízel během výluk v Covidu.
V zemích, kde držitelé licence provozují pobočky McDonald’s, vzrostly tržby ve stejných prodejnách o 16,7 %, k čemuž přispěl silný růst v Brazílii a Japonsku. Čína však nadále vykazovala pokles tržeb ve stejných prodejnách, protože jejímu oživení bránily regionální výluky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky