Ujistěte se, že odráží jazyk v popisu práce, pokud je relevantní pro vaše zkušenosti. Při popisu toho, co jste v jednotlivých zaměstnáních dělali, používejte úderná slovesa. Vyčíslete své úspěchy pomocí působivých čísel.
To vše je poměrně jednoduché. Ale když se snažíte udělat dojem, měli byste zvážit přidání prvků do životopisu, které vás ještě více zvýrazní?
Například, zatímco standardní životopis je psán černým písmem, měli byste zvážit také barvy, jako je zelená nebo fialová?
Televize CNBC Make It oslovila několik odborníků, aby zjistila jejich názory na doplnění životopisu o barvy.
„Nikdo nechce kreativního účetního“

Pokud jde o barevné písmo, odborníci se shodují, že opravdu záleží na oboru, ve kterém pracujete.
„Pokud jste účetní nebo IT pracovník, nikdo opravdu nechce kreativního účetního,“ říká Julie Baukeová, zakladatelka a hlavní kariérní stratég společnosti The Bauke Group.
To pravděpodobně platí i pro další odvětví, jako je finančnictví a medicína. V životopise se držte formátu Arial, Times New Roman nebo Calibri, 11bodového, černého písma na bílém nebo krémovém podkladu.
Pokud však pracujete v oboru, „kde vás najímají pro vaši kreativitu,“ říká Baukeová, jako je grafický design nebo animace, „máte větší prostor pro hraní.“
Pokud pracujete v některém z těchto oborů, až se budete ucházet o další pozici, položte si otázku: Ucházíte se o práci, ve které by váš životopis mohl být rozšířením uměleckého projevu, který se snažíte vyjádřit? Pokud ano, co by vám ho nejlépe pomohlo zprostředkovat?
Mějte na paměti, že: Octavia Goredemová, kariérní koučka a autorka knihy „Prep, Push, Pivot“, říká: „Je důležité brát ohled na čitelnost a jasné barvy mohou být špatně čitelné.“
Pokud jste zvolili jinou než černou barvu, zkuste si životopis před použitím vytisknout a zjistit, zda je čitelný.
Barva „nebude mít žádný vliv na vaše dovednosti“

Pokud přidáte trochu barvy, nezapomeňte zachovat čistotu zbytku životopisu a držet se tradičního formátu.
„Pokud máte tady rámečky, tady různé barvy a tady jdou šipky a snažíte se být roztomilí, pak jsem z toho celý zmatený,“ říká Baukeová. „Chcete se ujistit, že je to přímočaré, aby lidé pochopili, co jste udělali a co hledáte.“
„Pokud máte pochybnosti o zvoleném designu,“ říká Goredemová, „požádejte někoho, kdo je ve vašem oboru služebně starší než vy, ideálně někoho, kdo rozhoduje o přijímání zaměstnanců, aby formát vašeho životopisu zkontroloval.“
Navíc, a to je nejdůležitější, „modré nebo černé písmo nic nezmění, pokud vaše dovednosti, odborné znalosti a úspěchy nejsou relevantní pro pozici, o kterou se ucházíte,“ říká Goredemová.
Ujistěte se tedy, že jste uvedli relevantní zkušenosti a působivé odrážky, které dokazují, že by tento zaměstnavatel měl uvažovat o vašem přijetí bez ohledu na fialové písmo, klikaté podtržení nebo jiný bizarní designový prvek.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky