Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

V některých zemích se prodej může lišit. Tajemství úspěšného prodeje v Japonsku

V moderních ekonomikách se za nejzákladnější dovednost prodejce považuje kladení otázek kupujícím, aby pochopil jejich potřeby.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
11 října, 2022
4 min. čtení
Lit up alleyway in Kyoto, Japan

Zdroj: Unsplash

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

V Japonsku se to však neděje tak často, jak byste v technologicky vyspělém, vzdělaném a sofistikovaném Japonsku, třetí největší ekonomice světa, očekávali.

V Japonsku si zaneprázdnění šéfové vezmou nového prodejce s sebou na několik prodejních hovorů. Tím školení obvykle končí.

Měli byste si tedy osvojit stejný prodejní přístup, když se snažíte prodávat japonským kupujícím? Pokud takto jednají, není to zřejmá cesta vpřed? Pojďme prozkoumat, co bychom měli vědět o tom, jak být úspěšní při prodeji japonským kupujícím.

V čem je japonská prodejní rovnice jiná?

  • Prodej v Japonsku

Samozřejmě se můžete snažit být jako mnozí japonští prodejci – jenže je to skutečně účinné? Všichni kupující potřebují výhody, nejen vlastnosti, aby vám mohli dát kladné rozhodnutí. Logicky byste si mysleli, že to zajistí, aby se japonští prodejci také nejprve ptali na otázky, a ne se soustředili jen na vlastnosti svého řešení. Zdá se však, že špatně vyškolení prodejci zde vycvičili kupujícího, aby tuto metodu očekával.

people walking on road near well-lit buildings
Zdroj: Unsplash
  • Rozhodnutí

Přijetí rozhodnutí ovlivněnými divizemi ve firmě vyžaduje, aby výsledky byly podstatně hodnotnější, aby s nimi souhlasily. Funkce nebudou stačit, takže musíme nejprve vědět, jaké jsou potřeby, abychom mohli naše řešení sladit a přesvědčit o něm stranu kupujícího.

Advertisement

To znamená, že se musíme nejprve ptát, abychom pochopili jejich potřeby. Na Západě většina prodejců na proces žádání o povolení klást otázky jen zřídkakdy pomyslí, protože konzultativní prodej je přijatý způsob jednání. Při jednání s japonskými klienty je kvůli nerovnováze postavení mezi prodávajícím a kupujícím třeba pamatovat na to, že je třeba nejprve požádat o svolení.

Chcete využít této příležitosti?

Zamyslete se nad tím. Oni nás neznají, a přesto chceme, aby se nám začali svěřovat se všemi problémy své firmy (špinavým prádlem). Ti z nás, kteří pracují v terénu, často zjišťují, že pro zahraničního prodejce je obzvláště těžké uskutečnit prodej na místě, a to především proto, že kupující s námi cítí nulovou kulturní a jazykovou podobnost.

  • Důvěra
pedestrians, people, busy
Zdroj: Pixabay

Důvěra se v Japonsku buduje velmi dlouho. Tento prvek se u nových dodavatelů blíží nule, dokud se neprokáže spolehlivost. Jak si vytvoříte záznam, když se nemůžete dostat k prvnímu prodeji? Zde je třeba poskytnout podobné případy od jiných kupujících, kteří se podobají tomuto kupujícímu, a nejlépe firem, které jsou v Japonsku.

Mimochodem, podle některých zkušeností jakékoli statistiky, které předložíte a které neobsahují japonský prvek, nebývají považovány za relevantní. „Toto jsou vynikající výsledky spokojenosti klientů v USA a Evropě“ pro japonského klienta znamená jen málo, protože z jeho pohledu je Japonsko natolik odlišné, že tato zahraniční čísla prostě neplatí.

Také čas může být pro zahraniční dodavatele náročným prvkem, protože na Západě má vše tendenci být o rychlosti dosažení zisku. Japonští odběratelé obvykle necítí příliš velký časový tlak na to, aby něco udělali. Možná si myslíte, že představa, že trpí „náklady obětované příležitosti“ tím, že jsou příliš pomalí, je přesvědčí, aby nakoupili hned. Nebojte se; tento přístup vyzkoušelo mnoho zahraničních prodejců, ale obvykle bez velkého úspěchu. Tuto myšlenku téměř vždy přebije preference rozhodování s nižším rizikem.

Využití vzorových objednávek nebo závazků v malém rozsahu může být cestou, jak tuto důvěru získat. Jen málo prodejců na místě v Japonsku očekává, že se něco stane rychle a ve velkém. Může chvíli trvat, než se to stane přijatelným. Pokud požádáte o malou část jejich obchodu, abyste prokázali svou spolehlivost, je to koncept, který se snáze prosadí v mnoha vrstvách hierarchie rozhodování japonských nákupčích. Podle zkušeností dávají japonští nákupčí přednost ďáblu, kterého znají (vaši zavedení konkurenti), před andělem, kterého neznají (to byste byli vy), protože je méně riskantní.

V Japonsku se to však neděje tak často, jak byste v technologicky vyspělém, vzdělaném a sofistikovaném Japonsku, třetí největší ekonomice světa, očekávali.V Japonsku si zaneprázdnění šéfové vezmou nového prodejce s sebou na několik prodejních hovorů. Tím školení obvykle končí.Měli byste si tedy osvojit stejný prodejní přístup, když se snažíte prodávat japonským kupujícím? Pokud takto jednají, není to zřejmá cesta vpřed? Pojďme prozkoumat, co bychom měli vědět o tom, jak být úspěšní při prodeji japonským kupujícím.V čem je japonská prodejní rovnice jiná?Prodej v JaponskuSamozřejmě se můžete snažit být jako mnozí japonští prodejci – jenže je to skutečně účinné? Všichni kupující potřebují výhody, nejen vlastnosti, aby vám mohli dát kladné rozhodnutí. Logicky byste si mysleli, že to zajistí, aby se japonští prodejci také nejprve ptali na otázky, a ne se soustředili jen na vlastnosti svého řešení. Zdá se však, že špatně vyškolení prodejci zde vycvičili kupujícího, aby tuto metodu očekával.Zdroj: UnsplashRozhodnutíPřijetí rozhodnutí ovlivněnými divizemi ve firmě vyžaduje, aby výsledky byly podstatně hodnotnější, aby s nimi souhlasily. Funkce nebudou stačit, takže musíme nejprve vědět, jaké jsou potřeby, abychom mohli naše řešení sladit a přesvědčit o něm stranu kupujícího.To znamená, že se musíme nejprve ptát, abychom pochopili jejich potřeby. Na Západě většina prodejců na proces žádání o povolení klást otázky jen zřídkakdy pomyslí, protože konzultativní prodej je přijatý způsob jednání. Při jednání s japonskými klienty je kvůli nerovnováze postavení mezi prodávajícím a kupujícím třeba pamatovat na to, že je třeba nejprve požádat o svolení.Chcete využít této příležitosti?Zamyslete se nad tím. Oni nás neznají, a přesto chceme, aby se nám začali svěřovat se všemi problémy své firmy . Ti z nás, kteří pracují v terénu, často zjišťují, že pro zahraničního prodejce je obzvláště těžké uskutečnit prodej na místě, a to především proto, že kupující s námi cítí nulovou kulturní a jazykovou podobnost.DůvěraZdroj: PixabayDůvěra se v Japonsku buduje velmi dlouho. Tento prvek se u nových dodavatelů blíží nule, dokud se neprokáže spolehlivost. Jak si vytvoříte záznam, když se nemůžete dostat k prvnímu prodeji? Zde je třeba poskytnout podobné případy od jiných kupujících, kteří se podobají tomuto kupujícímu, a nejlépe firem, které jsou v Japonsku.Mimochodem, podle některých zkušeností jakékoli statistiky, které předložíte a které neobsahují japonský prvek, nebývají považovány za relevantní. „Toto jsou vynikající výsledky spokojenosti klientů v USA a Evropě“ pro japonského klienta znamená jen málo, protože z jeho pohledu je Japonsko natolik odlišné, že tato zahraniční čísla prostě neplatí.Také čas může být pro zahraniční dodavatele náročným prvkem, protože na Západě má vše tendenci být o rychlosti dosažení zisku. Japonští odběratelé obvykle necítí příliš velký časový tlak na to, aby něco udělali. Možná si myslíte, že představa, že trpí „náklady obětované příležitosti“ tím, že jsou příliš pomalí, je přesvědčí, aby nakoupili hned. Nebojte se; tento přístup vyzkoušelo mnoho zahraničních prodejců, ale obvykle bez velkého úspěchu. Tuto myšlenku téměř vždy přebije preference rozhodování s nižším rizikem.Využití vzorových objednávek nebo závazků v malém rozsahu může být cestou, jak tuto důvěru získat. Jen málo prodejců na místě v Japonsku očekává, že se něco stane rychle a ve velkém. Může chvíli trvat, než se to stane přijatelným. Pokud požádáte o malou část jejich obchodu, abyste prokázali svou spolehlivost, je to koncept, který se snáze prosadí v mnoha vrstvách hierarchie rozhodování japonských nákupčích. Podle zkušeností dávají japonští nákupčí přednost ďáblu, kterého znají , před andělem, kterého neznají , protože je méně riskantní.
Tagy: businessJaponskoprodejsalesstrategie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Dolar se stabilizuje uprostřed uzavření vlády a politických otřesů v Evropě a Asii
      2. Dolar se stabilizuje uprostřed uzavření vlády USA, co se děje v Japonsku?
      3. Euro oslabuje kvůli politické krizi ve Francii; jen klesl na 2měsíční minimum
      4. Zlato na rekordu nad 3 650 USD i díky sázkám na snížení sazeb Fedu
      5. 18. září — George Washington pokládá základní kámen Kapitolu
      6. Konec zpřísňování: Powellův krok může být pro akciové trhy varováním, ne úlevou
      7. PayPay plánuje prosincové IPO v USA s oceněním přes 20 miliard dolarů
      8. Netflix získává práva na World Baseball Classic 2026 a posiluje sportovní nabídku
      Advertisement

      Breaking.

      21:34

      Americké nebe v ohrožení: Vládní odstávka paralyzuje leteckou dopravu

      21:28

      Švédský burzovní kolotoč: Výrazný pokles v základních sektorech

      21:22

      Trumpova administrativa přehodnotí klíčový projekt větrné energie u Massachusetts

      21:17

      IBM mění kurz: Propouštění tisíců pro růstový zisk

      21:12

      Palantir a Shopify v epicentru akciových propadů dne!

      21:09

      Papa John’s v propadu: Apollo couvá, trh reaguje nervózně

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Goldman Sachs předkládá globální akcie s růstovým potenciálem

      4 listopadu, 2025

      Goldman Sachs aktualizoval pro listopad svůj respektovaný globální seznam nejlepších akcií s největším růstovým potenciálem.

      Zdroj: Reuters

      UBS očekává růst Cisco díky silné poptávce po infrastruktuře AI

      4 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie IREN skokově rostou díky zásadní dohodě s Microsoftem o AI kapacitě

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Piper Sandler doporučuje po silných výsledcích kupovat akcie Roku

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Boston Scientific jako silná alternativa pro investory mimo sektor AI

      3 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 roste, Nvidia opět posiluje celý sektor AI průmyslu

      3 listopadu, 2025

      Inflace v eurozóně se blíží cíli, ECB drží úrokové sazby beze změny

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      Apple překonal očekávání, ale prodeje iPhonů v Číně zůstávají slabinou

      31 října, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Spotify překonal odhady výnosů díky růstu marží a očekávání zvýšení cen

      4 listopadu, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Bullionář Recap

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.