V úterý bylo oznámeno, že skupina Renault a čínská společnost Geely podepsaly nezávaznou rámcovou dohodu o založení společnosti zaměřené na vývoj, výrobu a dodávky „hybridních pohonných jednotek a vysoce účinných pohonných jednotek ICE [spalovacích motorů]“.
Podle společnosti Renault bude mít jak ona, tak společnost Geely 50% podíl v podniku, který bude sestávat ze 17 závodů na výrobu pohonných jednotek a pěti výzkumných a vývojových středisek.
V úterním rozhovoru s Charlotte Reedovou z CNBC se finanční ředitel Renaultu Thierry Pieton snažil vysvětlit některé důvody plánovaného partnerství se společností Geely.
„Podle našeho názoru a podle všech studií, které máme k dispozici, neexistuje scénář, kdy by motory s vnitřním spalováním a hybridní motory představovaly méně než 40 % trhu s horizontem do roku 2040,“ řekl. „Takže je to vlastně … trh, který bude i nadále růst.“
Spojení se společností Geely přichází v době, kdy Renault dotváří plány na založení odštěpného závodu na výrobu elektromobilů s názvem Ampere.

Podle Renaultu bude společnost Ampere se sídlem ve Francii „vyvíjet, vyrábět a prodávat osobní automobily na elektrický pohon“. Společnost usiluje o primární veřejnou nabídku akcií na burze Euronext v Paříži, která by se uskutečnila nejdříve v druhé polovině roku 2023 v závislosti na tržních podmínkách.
Během rozhovoru pro CNBC se Pieton dotkl potřeby, jak ji vidí, různých typů vozidel. „Je velmi důležité, abychom na jedné straně měli současně rozvoj našeho podnikání v oblasti elektromobilů – s Ampere – a na druhé straně vybudovali udržitelný zdroj pohonných jednotek s vnitřním spalovacím motorem a hybridních pohonných jednotek.“
Dodal, že to je důvod, proč Renault vstupuje do partnerství se společností Geely, a vysvětlil, že tento krok představuje „naprostou trefu do černého“ z obchodního i finančního hlediska.
Podle Pietona totiž vznikl „přední světový dodavatel pohonných jednotek ICE a hybridních pohonných jednotek s přibližně 19 000 zaměstnanci na celém světě, kteří pokrývají 130 zemí“.
David Leggett, analytik společnosti GlobalData, v komentáři zaslaném CNBC e-mailem poznamenal, že automobiloví výrobci mohou mít stále zisky z prodeje vozidel, která používají spalovací motory.
„Marže jsou obecně vyšší než u elektromobilů, jejichž výroba je relativně nákladná,“ uvedl.

„Rozdíl se nakonec zmenší, protože objemy elektromobilů prudce vzrostou a jednotkové náklady na hlavní komponenty elektromobilů výrazně klesnou, ale stále existuje a ještě nějakou dobu bude existovat mnoho ziskových obchodů s vozidly s vnitřním spalovacím motorem a hybridy,“ dodal.
„Výrobci musí být flexibilní v nabídce pohonných jednotek podle potřeb trhu – které se na celém světě liší.“
Renault se nadále zaměřuje na spalovací motory v době, kdy se některé velké ekonomiky snaží odklonit od vozidel využívajících fosilní paliva.
Například Velká Británie chce do roku 2030 zastavit prodej nových osobních a dodávkových automobilů na naftu a benzin. Od roku 2035 bude požadovat, aby všechny nové osobní automobily a dodávky měly nulové emise výfukových plynů.
Evropská unie, kterou Spojené království opustilo 31. ledna 2020, sleduje podobné cíle. Ve Spojených státech Kalifornie zakazuje od roku 2035 prodej nových vozidel s benzinovým motorem.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	


























