Náznaky se začaly objevovat už na začátku letošního roku: V Katarské distribuční společnosti – jediném maloobchodním prodejci alkoholu v konzervativní muslimské zemi – byl přes vchod vylepen masivní plakát se značkou Budweiser, na kterém byl Lionel Messi. Poté začalo více barů a restaurací v Dauhá nabízet čepovaný Budweiser, což je ve městě, kde se čepuje Heineken, nová volba.
Společnost Anheuser-Busch InBev Worldwide působí v rámci přísných katarských zákonů o alkoholu již léta bez fanfár. Nyní se manažeři jemně snaží maximalizovat návratnost investice do sponzorské smlouvy Budweiseru na mistrovství světa ve fotbale, kde se místní katarští úředníci přiblížili k úplnému zákazu prodeje alkoholu na turnaji.
Zásoby pro mistrovství světa ve fotbale 2022, které začíná 20. listopadu, jsou pro oficiální pivo mistrovství světa monumentálním počinem. Podle Petera Kraemera, ředitele pro zásobování společnosti AB InBev, značka očekává, že se během turnaje vypije více piva, než se v zemi obvykle vypije za celý rok.
Bez pivovarů v regionu musela společnost dopravit své výrobky do Kataru námořní dopravou a poté najít chlazené skladové prostory, které ji chránily před velmi horkým počasím v zemi, kde teploty přesahují 95 stupňů Fahrenheita až do konce října. Nákladní automobily budou naloženy přes noc v uzavřených prostorách a poté vypraveny, aby následující den dodaly výrobek do restaurací a fanouškovských oblastí, kde se může podávat alkohol.
Zdroj: Getty Images
„Pivo je produkt podléhající rychlé zkáze, takže je vždy nejlepší v den, kdy je zabaleno,“ řekl Kraemer v rozhovoru pro agenturu Bloomberg. „Řídíme náš dodavatelský řetězec velmi pečlivě z hlediska doby, kterou potřebují výrobky k tomu, aby se dostaly z bodu A do bodu B, a pak také z hlediska podmínek, za kterých se přepravují, aby se zachovala chuť piva.“
Katar není suchou zemí, ale omezuje, kdo a kde si může koupit alkoholické nápoje. Pivo, víno a likéry je možné zakoupit v mnoha restauracích spojených s luxusními hotely – za určitou cenu. Půllitr Budweiseru stojí v oblíbených barech v West Bay v centru města 45-55 katarských rijálů (12-16 dolarů).
Alkohol je jednak výhodou, která dělá tuto rozvíjející se turistickou destinaci „moderní“ ve srovnání se střízlivou Saúdskou Arábií, a zároveň je vnímán jako neřest, která je jedním z kroků na šikmé ploše vedoucí k relativnímu hédonismu nedaleké Dubaje.
Zahraniční obyvatelé, kteří vydělávají více než 3 000 katarských rijálů (816 USD) měsíčně, mohou s písemným svolením svého zaměstnavatele požádat o licenci na nákup vína, likérů a piva u alkoholového monopolu s názvem Qatar Distribution Company, dceřiné společnosti Qatar Airways. Je to drahé – bedna Budweiseru se prodává za 188 rijálů (51 dolarů).
Opilství na veřejnosti je technicky vzato nezákonné, trestá se až šesti měsíci vězení a pokutou 3000 rijálů, ale ve skutečnosti se cizinci s bílými límečky pravidelně opíjejí na pátečních pozdních snídaních plných alkoholu, pokud se ovšem drží v rámci vybraných restaurací v drahých hotelech. Katarské muže oblečené v tradičních šatech lze spolehlivě vidět, jak si dopřávají v restauracích v okolí Dauhá, ačkoli barmani tvrdí, že ženy v tradičních katarských šatech neobsluhují.
Zdroj: Getty Images
Hrozí, že mistrovství světa ve fotbale tento opatrný tanec naruší. Diplomaté, zejména ze zemí Evropy a Ameriky, vznesli otázky, jak budou úřady reagovat na opilé fanoušky, kteří překračují zákony o slušném chování na veřejných místech.
Katarští organizátoři původně prohlásili, že chtějí, aby se na akcích FIFA neholdovalo alkoholu, ale ustoupili od toho. Nyní se v některých fanzónách budou prodávat „mezinárodní nápoje“ a fanoušci si budou moci koupit pivo značky Budweiser uvnitř obvodu stadionu, ve vyhrazených pivních zónách, a to až tři hodiny před každým zápasem a jednu hodinu po něm, ale nebudou si je moci vzít na tribunu.
Kraemer říká, že rozhodnutí společnosti AB InBev o množství piva dodávaného do země byla učiněna na základě rozsáhlého sběru dat, ale jeho tým má záložní plán pro případ, že by fanoušci vypili mnohem více piva, než bylo plánováno. Vyčlenili si balíky lahví a plechovek, které jsou připraveny k naplnění v pivovaru ve Spojeném království a k rychlé letecké přepravě.
Mezitím se společnost snaží vyškolit až 6 000 pracovníků ve městě, aby pivo správně servírovali – s přibližně dvěma prsty pěny nahoře – a dělali to zodpovědně. Mluvčí uvedla, že toto virtuální školení bude největší v historii AB InBev.
Fanoušci si do země nesmějí přivážet žádný alkohol. Bezpečnostní kontrola na letištích zabavuje alkohol v zavazadlech přijíždějících cestujících, takže žízniví fanoušci si budou muset alkohol po příletu koupit.
Zdroj: Getty Images
Společnost QDC požádala restauratéry, aby objednali veškerý alkohol, který budou během turnaje potřebovat, několik měsíců předem, a manažeři pohostinství tvrdí, že si ho objednali hodně – z obavy, že jim dojdou zásoby a nebudou moci doplnit zboží.
Rhodri Williams, ředitel rozvoje společnosti Megafoods Qatar, tento týden uvedl, že QDC dodala všech 16 tun alkoholických výrobků, které on a jeho tým objednali, aby zajistili zásobování tří restaurací, které pomáhá řídit v hotelu Intercontinental. Očekává, že jejich dveřmi během turnaje projde více než 30 000 fanoušků.
Bylo složité zviditelnit značku Budweiser – a dostát sponzorské smlouvě s FIFA v hodnotě stovek milionů dolarů za deset let – aniž by to rozrušilo konzervativní cítění některých Katařanů a dokonce ohrozilo jejich schopnost působit v zemi.
S ohledem na katarský zákaz reklamy na alkohol Budweiser omezil a změnil svou značku. Značka omezí explicitní zmínky o Budweiseru, a dokonce i o Budweiseru Zero, na „stadiony ve vnějších halách a tam, kde se může prodávat na základě licence, v restauracích po celém městě,“ uvedl Todd Allen, viceprezident Budweiseru pro globální marketing. Značka na a v hotelu W – který Budweiser převezme pro akce a večírky během turnaje – bude omezena na Budweiser Zero nebo obrys motýlka značky bez písma.
Budweiser doufá, že může těžit z „druhého léta“ zvýšeného prodeje piva – neočekává však, že by katarský trh byl hnacím motorem tohoto nárůstu. A manažeři doufají, že logo Budweiser, rozprostřené na LED billboardech za hráči, bude nepřehlédnutelné.
Všechny interní přípravy jsou důležité, ale mezinárodní marketing bude ještě intenzivnější.
„Obvykle pivní společnosti z hostitelských zemí zaznamenávají příjemný nárůst objemu a – což je důležité – fanoušci kupují prémiovou nabídku, což je dobré pro zisky,“ řekl Duncan Fox, hlavní analytik spotřebitelských produktů pro Bloomberg Intelligence. Tentokrát se zaměří na maximální zviditelnění na velkých trzích, kde se pivo pije, jako je Brazílie, USA, Velká Británie a většina západní Evropy. Tam bude AB InBev „šest týdnů do úmoru propagovat Bud“.
Náznaky se začaly objevovat už na začátku letošního roku: V Katarské distribuční společnosti – jediném maloobchodním prodejci alkoholu v konzervativní muslimské zemi – byl přes vchod vylepen masivní plakát se značkou Budweiser, na kterém byl Lionel Messi. Poté začalo více barů a restaurací v Dauhá nabízet čepovaný Budweiser, což je ve městě, kde se čepuje Heineken, nová volba.Společnost Anheuser-Busch InBev Worldwide působí v rámci přísných katarských zákonů o alkoholu již léta bez fanfár. Nyní se manažeři jemně snaží maximalizovat návratnost investice do sponzorské smlouvy Budweiseru na mistrovství světa ve fotbale, kde se místní katarští úředníci přiblížili k úplnému zákazu prodeje alkoholu na turnaji.Zásoby pro mistrovství světa ve fotbale 2022, které začíná 20. listopadu, jsou pro oficiální pivo mistrovství světa monumentálním počinem. Podle Petera Kraemera, ředitele pro zásobování společnosti AB InBev, značka očekává, že se během turnaje vypije více piva, než se v zemi obvykle vypije za celý rok.Bez pivovarů v regionu musela společnost dopravit své výrobky do Kataru námořní dopravou a poté najít chlazené skladové prostory, které ji chránily před velmi horkým počasím v zemi, kde teploty přesahují 95 stupňů Fahrenheita až do konce října. Nákladní automobily budou naloženy přes noc v uzavřených prostorách a poté vypraveny, aby následující den dodaly výrobek do restaurací a fanouškovských oblastí, kde se může podávat alkohol.Zdroj: Getty Images„Pivo je produkt podléhající rychlé zkáze, takže je vždy nejlepší v den, kdy je zabaleno,“ řekl Kraemer v rozhovoru pro agenturu Bloomberg. „Řídíme náš dodavatelský řetězec velmi pečlivě z hlediska doby, kterou potřebují výrobky k tomu, aby se dostaly z bodu A do bodu B, a pak také z hlediska podmínek, za kterých se přepravují, aby se zachovala chuť piva.“Katar není suchou zemí, ale omezuje, kdo a kde si může koupit alkoholické nápoje. Pivo, víno a likéry je možné zakoupit v mnoha restauracích spojených s luxusními hotely – za určitou cenu. Půllitr Budweiseru stojí v oblíbených barech v West Bay v centru města 45-55 katarských rijálů .Chcete využít této příležitosti?Alkohol je jednak výhodou, která dělá tuto rozvíjející se turistickou destinaci „moderní“ ve srovnání se střízlivou Saúdskou Arábií, a zároveň je vnímán jako neřest, která je jedním z kroků na šikmé ploše vedoucí k relativnímu hédonismu nedaleké Dubaje.Zahraniční obyvatelé, kteří vydělávají více než 3 000 katarských rijálů měsíčně, mohou s písemným svolením svého zaměstnavatele požádat o licenci na nákup vína, likérů a piva u alkoholového monopolu s názvem Qatar Distribution Company, dceřiné společnosti Qatar Airways. Je to drahé – bedna Budweiseru se prodává za 188 rijálů .Opilství na veřejnosti je technicky vzato nezákonné, trestá se až šesti měsíci vězení a pokutou 3000 rijálů, ale ve skutečnosti se cizinci s bílými límečky pravidelně opíjejí na pátečních pozdních snídaních plných alkoholu, pokud se ovšem drží v rámci vybraných restaurací v drahých hotelech. Katarské muže oblečené v tradičních šatech lze spolehlivě vidět, jak si dopřávají v restauracích v okolí Dauhá, ačkoli barmani tvrdí, že ženy v tradičních katarských šatech neobsluhují.Zdroj: Getty ImagesHrozí, že mistrovství světa ve fotbale tento opatrný tanec naruší. Diplomaté, zejména ze zemí Evropy a Ameriky, vznesli otázky, jak budou úřady reagovat na opilé fanoušky, kteří překračují zákony o slušném chování na veřejných místech.Katarští organizátoři původně prohlásili, že chtějí, aby se na akcích FIFA neholdovalo alkoholu, ale ustoupili od toho. Nyní se v některých fanzónách budou prodávat „mezinárodní nápoje“ a fanoušci si budou moci koupit pivo značky Budweiser uvnitř obvodu stadionu, ve vyhrazených pivních zónách, a to až tři hodiny před každým zápasem a jednu hodinu po něm, ale nebudou si je moci vzít na tribunu.Kraemer říká, že rozhodnutí společnosti AB InBev o množství piva dodávaného do země byla učiněna na základě rozsáhlého sběru dat, ale jeho tým má záložní plán pro případ, že by fanoušci vypili mnohem více piva, než bylo plánováno. Vyčlenili si balíky lahví a plechovek, které jsou připraveny k naplnění v pivovaru ve Spojeném království a k rychlé letecké přepravě.Mezitím se společnost snaží vyškolit až 6 000 pracovníků ve městě, aby pivo správně servírovali – s přibližně dvěma prsty pěny nahoře – a dělali to zodpovědně. Mluvčí uvedla, že toto virtuální školení bude největší v historii AB InBev.Fanoušci si do země nesmějí přivážet žádný alkohol. Bezpečnostní kontrola na letištích zabavuje alkohol v zavazadlech přijíždějících cestujících, takže žízniví fanoušci si budou muset alkohol po příletu koupit.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost QDC požádala restauratéry, aby objednali veškerý alkohol, který budou během turnaje potřebovat, několik měsíců předem, a manažeři pohostinství tvrdí, že si ho objednali hodně – z obavy, že jim dojdou zásoby a nebudou moci doplnit zboží.Rhodri Williams, ředitel rozvoje společnosti Megafoods Qatar, tento týden uvedl, že QDC dodala všech 16 tun alkoholických výrobků, které on a jeho tým objednali, aby zajistili zásobování tří restaurací, které pomáhá řídit v hotelu Intercontinental. Očekává, že jejich dveřmi během turnaje projde více než 30 000 fanoušků.Bylo složité zviditelnit značku Budweiser – a dostát sponzorské smlouvě s FIFA v hodnotě stovek milionů dolarů za deset let – aniž by to rozrušilo konzervativní cítění některých Katařanů a dokonce ohrozilo jejich schopnost působit v zemi.S ohledem na katarský zákaz reklamy na alkohol Budweiser omezil a změnil svou značku. Značka omezí explicitní zmínky o Budweiseru, a dokonce i o Budweiseru Zero, na „stadiony ve vnějších halách a tam, kde se může prodávat na základě licence, v restauracích po celém městě,“ uvedl Todd Allen, viceprezident Budweiseru pro globální marketing. Značka na a v hotelu W – který Budweiser převezme pro akce a večírky během turnaje – bude omezena na Budweiser Zero nebo obrys motýlka značky bez písma.Budweiser doufá, že může těžit z „druhého léta“ zvýšeného prodeje piva – neočekává však, že by katarský trh byl hnacím motorem tohoto nárůstu. A manažeři doufají, že logo Budweiser, rozprostřené na LED billboardech za hráči, bude nepřehlédnutelné.Všechny interní přípravy jsou důležité, ale mezinárodní marketing bude ještě intenzivnější.„Obvykle pivní společnosti z hostitelských zemí zaznamenávají příjemný nárůst objemu a – což je důležité – fanoušci kupují prémiovou nabídku, což je dobré pro zisky,“ řekl Duncan Fox, hlavní analytik spotřebitelských produktů pro Bloomberg Intelligence. Tentokrát se zaměří na maximální zviditelnění na velkých trzích, kde se pivo pije, jako je Brazílie, USA, Velká Británie a většina západní Evropy. Tam bude AB InBev „šest týdnů do úmoru propagovat Bud“.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...