Černý pátek byl pro maloobchodní akcie lepší, než se očekávalo – dva potenciální velcí vítězové
Podle Bank of America byl letošní Černý pátek pro maloobchodníky lepší, než se očekávalo, a diskontní společnosti Walmart a Costco se mohou stát jedněmi z vítězů sezóny.
Podle společnosti Adobe vzrostly online tržby den po Dni díkůvzdání meziročně o 2,3 % a dosáhly rekordní výše 9,12 miliardy USD. Pěší návštěvnost v kamenných obchodech však byla stále nižší než v roce 2019, uvedl v neděli analytik Bank of America Justin Post. Ve srovnání s rokem 2021 se zvýšila o 2,9 %, vyplývá z údajů společnosti Sensormatic Solutions. Národní maloobchodní federace uvedla, že očekává, že tržby během listopadu a prosince vzrostou o 6 až 8 % oproti loňskému roku.
„Údaje z počátku Černého pátku bychom charakterizovali jako mírně pozitivní pro sektor a nadále očekáváme, že 4. čtvrtletí bude o něco více zatíženo koncem roku než loni kvůli problémům se zásobami z předchozího roku,“ uvedl Post.
Inflace letos zatěžuje peněženky spotřebitelů, kteří se tak vydávají na lov výhodných nákupů. To dává diskontním prodejcům dobrou pozici k získání podílu, zejména Walmartu, Costcu a BJ’s Wholesale Clubu, napsal v pondělí v samostatném komentáři analytik Bank of AmericaRobertOhmes.
Zdroj: Reuters
Walmart spustil své nabídky na Černý pátek pro online nakupující o čtyři dny dříve a nabídl svým členům Walmart+ dřívější přístup k akcím na Černý pátek, které zahrnovaly dva dřívější termíny v listopadu, uvedl. Velký maloobchodní řetězec výrazně investoval do cen, aby nabídl hlubší slevy, a návštěvnost v obchodech se zdála být velmi silná, poznamenal Ohmes.
„Celkově se obchody zdály být velmi dobře obsazené a dobře zásobené (i když v některých obchodech jsme pozorovali menší zásoby u položek, jako jsou televizory, hračky a kola, které se mohly vyprodávat),“ napsal. Cílovou cenu pro akcie stanovil na 165 USD, což znamená 7,8% nárůst oproti pátečnímu závěru.
Také ve skladových klubech Costco a BJ’s byla návštěvnost zákazníků solidní, nicméně u Costco byla silnější, uvedl Ohmes.
„COST předváděl televizory, elektroniku a další expozice (včetně různých domácích spotřebičů) v přední části klubu a nejvyšší návštěvnost jsme zaznamenali v odděleních s oblečením, elektronikou a potravinami,“ uvedl. „V BJ’s jsme zaznamenali nejsilnější návštěvnost v oddělení potravin/spotřebního zboží pro domácnost.“
Ohmes stanovil cílovou cenu pro Costco na 605 USD, což znamená 13% nárůst oproti pátečnímu závěru. Mezi důvody, které ho vedou k ocenění, patří „zdravý růst návštěvnosti zákazníků Costca a vysoká míra obnovy členství, která by měla pokračovat vzhledem k našemu očekávání dalšího růstu vnímané hodnoty nakupování ve velkoobchodních klubech a vedoucí pozice COST z hlediska merchandisingu, realizace obchodů a privátních značek.“
Zdroj: Getty Images
Telsey Advisory Group rovněž označila diskonty za pravděpodobné vítěze víkendu Black Friday, protože spotřebitelé nadále upřednostňují nákupy základních potřeb a diskrétních položek zaměřených na hodnotu na jednom místě.
„Kromě toho spotřebitele přilákaly vynikající digitální funkce, včetně rychlejšího plnění prostřednictvím služby Drive Up, vyšší úroveň zásob a zvýšené slevy a propagační akce v diskrečních kategoriích,“ napsala v pondělí analytička Dana Telsey.
Celkově se nakupující podle Deutsche Bank nejvíce zaměřovali na hračky, krásu, doplňky a obuv.
„Relativními vítězi se jevili specializovaní maloobchodníci, zatímco v diskontech a obchodních domech jsme pozorovali slušné trendy,“ uvedla analytička Krisztina Katai.
Podle společnosti Adobe vzrostly online tržby den po Dni díkůvzdání meziročně o 2,3 % a dosáhly rekordní výše 9,12 miliardy USD. Pěší návštěvnost v kamenných obchodech však byla stále nižší než v roce 2019, uvedl v neděli analytik Bank of America Justin Post. Ve srovnání s rokem 2021 se zvýšila o 2,9 %, vyplývá z údajů společnosti Sensormatic Solutions. Národní maloobchodní federace uvedla, že očekává, že tržby během listopadu a prosince vzrostou o 6 až 8 % oproti loňskému roku.„Údaje z počátku Černého pátku bychom charakterizovali jako mírně pozitivní pro sektor a nadále očekáváme, že 4. čtvrtletí bude o něco více zatíženo koncem roku než loni kvůli problémům se zásobami z předchozího roku,“ uvedl Post.Inflace letos zatěžuje peněženky spotřebitelů, kteří se tak vydávají na lov výhodných nákupů. To dává diskontním prodejcům dobrou pozici k získání podílu, zejména Walmartu, Costcu a BJ’s Wholesale Clubu, napsal v pondělí v samostatném komentáři analytik Bank of America Robert Ohmes.Zdroj: ReutersWalmart spustil své nabídky na Černý pátek pro online nakupující o čtyři dny dříve a nabídl svým členům Walmart+ dřívější přístup k akcím na Černý pátek, které zahrnovaly dva dřívější termíny v listopadu, uvedl. Velký maloobchodní řetězec výrazně investoval do cen, aby nabídl hlubší slevy, a návštěvnost v obchodech se zdála být velmi silná, poznamenal Ohmes.„Celkově se obchody zdály být velmi dobře obsazené a dobře zásobené ,“ napsal. Cílovou cenu pro akcie stanovil na 165 USD, což znamená 7,8% nárůst oproti pátečnímu závěru.Chcete využít této příležitosti?Také ve skladových klubech Costco a BJ’s byla návštěvnost zákazníků solidní, nicméně u Costco byla silnější, uvedl Ohmes.„COST předváděl televizory, elektroniku a další expozice v přední části klubu a nejvyšší návštěvnost jsme zaznamenali v odděleních s oblečením, elektronikou a potravinami,“ uvedl. „V BJ’s jsme zaznamenali nejsilnější návštěvnost v oddělení potravin/spotřebního zboží pro domácnost.“Ohmes stanovil cílovou cenu pro Costco na 605 USD, což znamená 13% nárůst oproti pátečnímu závěru. Mezi důvody, které ho vedou k ocenění, patří „zdravý růst návštěvnosti zákazníků Costca a vysoká míra obnovy členství, která by měla pokračovat vzhledem k našemu očekávání dalšího růstu vnímané hodnoty nakupování ve velkoobchodních klubech a vedoucí pozice COST z hlediska merchandisingu, realizace obchodů a privátních značek.“Zdroj: Getty ImagesTelsey Advisory Group rovněž označila diskonty za pravděpodobné vítěze víkendu Black Friday, protože spotřebitelé nadále upřednostňují nákupy základních potřeb a diskrétních položek zaměřených na hodnotu na jednom místě.„Kromě toho spotřebitele přilákaly vynikající digitální funkce, včetně rychlejšího plnění prostřednictvím služby Drive Up, vyšší úroveň zásob a zvýšené slevy a propagační akce v diskrečních kategoriích,“ napsala v pondělí analytička Dana Telsey.Celkově se nakupující podle Deutsche Bank nejvíce zaměřovali na hračky, krásu, doplňky a obuv.„Relativními vítězi se jevili specializovaní maloobchodníci, zatímco v diskontech a obchodních domech jsme pozorovali slušné trendy,“ uvedla analytička Krisztina Katai.
Od pandemického vrcholu k novému růstu Robinhood Markets (HOOD), symbol investiční revoluce poslední dekády, zažívá výrazný obrat. Po období prudkého...