Vedoucí náborář společnosti Amazon DJ Cabeen řekl, že zejména jedna otázka udělá na každého účastníka pohovoru trvalý dojem.
Při přípravě na pracovní pohovor mohou uchazeči strávit tolik času vymýšlením dokonalých odpovědí, že je nenapadne, jaké otázky by měli tazateli položit. Pohovory jsou obousměrné a kandidáti by měli mít pocit, že mohou klást otázky, které jim pomohou lépe pochopit firemní kulturu a povinnosti dané pozice.
„Zeptejte se jich: „Co si vedení skutečně myslí o týmu, ve kterém pracujete, a o jeho výkonnosti?“ nebo „Co si vedení myslí o tomto týmu a výsledcích, kterých dosahuje, a jaké věci by vedení chtělo v tomto týmu změnit nebo zlepšit?“,“ sdílí. „Je to moje otázka, kterou pokládám personalistům při pohovorech, kdykoli se ucházím o zaměstnání, protože vám může skutečně pomoci dozvědět se o vlivu a výkonnosti týmu.“
Cabeen poznamenává, že položením této otázky uchazeči o zaměstnání dávají tazateli najevo, že „přemýšlejí šířeji o tom, jak tým ovlivňuje organizaci a širší souvislosti“.
Zdroj: Unsplash
V ideálním případě odpověď personalisty na tuto otázku odhalí, jak je tým výkonný, a uchazečům poskytne jasnější představu o roli, o kterou se ucházeli. „Uchazeči by měli hledat ukazatele, že existují konkrétní týmové cíle, které jsou v souladu s většími týmovými cíli,“ vysvětluje Cabeen. „Uchazeči mohou doufat, že alespoň lépe pochopí, co funguje nebo nefunguje dobře.“
Před každým pohovorem by se kandidáti měli také zamyslet nad předchozími pracovními zkušenostmi a nad tím, jak potvrdí případné mezery ve svém životopise, doporučuje Cabeen. „Nevyužívejte tento čas k tomu, abyste se negativně vyjadřovali o svém bývalém nebo současném zaměstnavateli,“ radí Cabeen. „Ukažte, za čím utíkáte, ne od čeho utíkáte.“
Pokud byl kandidát několik měsíců mimo zaměstnání, měl by zdůraznit, co se během svého volna naučil, dodává. „Vždycky lidem doporučuji, aby si v případě, že si berou volno, našli příležitost učit se, růst a posouvat se,“ říká. „Nemusí to nutně znamenat, že si vezmete nějaký kurz, třeba pojedete na výlet s batohem nebo se budete starat o příbuzného… ale jak jste se o sobě dozvěděli víc a co jste si z této zkušenosti odnesli, co nyní můžete přinést zpět do pracovní příležitosti, o kterou se ucházíte?“
Bez ohledu na pracovní historii Cabeen kandidátům doporučuje, aby ve svém životopise „hledali světlé stránky“ a zvážili, jak mohou tyto zkušenosti využít na nové pozici. „Náboroví manažeři chtějí pochopit, jak můžete tyto zkušenosti uplatnit, ať už byly dobré, špatné nebo lhostejné,“ říká. „Připomeňte jim, že hledáte novou příležitost, protože chcete pracovně růst a jste připraveni na výzvy.“
Vedoucí náborář společnosti Amazon DJ Cabeen řekl, že zejména jedna otázka udělá na každého účastníka pohovoru trvalý dojem.Při přípravě na pracovní pohovor mohou uchazeči strávit tolik času vymýšlením dokonalých odpovědí, že je nenapadne, jaké otázky by měli tazateli položit. Pohovory jsou obousměrné a kandidáti by měli mít pocit, že mohou klást otázky, které jim pomohou lépe pochopit firemní kulturu a povinnosti dané pozice.„Zeptejte se jich: „Co si vedení skutečně myslí o týmu, ve kterém pracujete, a o jeho výkonnosti?“ nebo „Co si vedení myslí o tomto týmu a výsledcích, kterých dosahuje, a jaké věci by vedení chtělo v tomto týmu změnit nebo zlepšit?“,“ sdílí. „Je to moje otázka, kterou pokládám personalistům při pohovorech, kdykoli se ucházím o zaměstnání, protože vám může skutečně pomoci dozvědět se o vlivu a výkonnosti týmu.“Cabeen poznamenává, že položením této otázky uchazeči o zaměstnání dávají tazateli najevo, že „přemýšlejí šířeji o tom, jak tým ovlivňuje organizaci a širší souvislosti“.Zdroj: UnsplashV ideálním případě odpověď personalisty na tuto otázku odhalí, jak je tým výkonný, a uchazečům poskytne jasnější představu o roli, o kterou se ucházeli. „Uchazeči by měli hledat ukazatele, že existují konkrétní týmové cíle, které jsou v souladu s většími týmovými cíli,“ vysvětluje Cabeen. „Uchazeči mohou doufat, že alespoň lépe pochopí, co funguje nebo nefunguje dobře.“Před každým pohovorem by se kandidáti měli také zamyslet nad předchozími pracovními zkušenostmi a nad tím, jak potvrdí případné mezery ve svém životopise, doporučuje Cabeen. „Nevyužívejte tento čas k tomu, abyste se negativně vyjadřovali o svém bývalém nebo současném zaměstnavateli,“ radí Cabeen. „Ukažte, za čím utíkáte, ne od čeho utíkáte.“Pokud byl kandidát několik měsíců mimo zaměstnání, měl by zdůraznit, co se během svého volna naučil, dodává. „Vždycky lidem doporučuji, aby si v případě, že si berou volno, našli příležitost učit se, růst a posouvat se,“ říká. „Nemusí to nutně znamenat, že si vezmete nějaký kurz, třeba pojedete na výlet s batohem nebo se budete starat o příbuzného… ale jak jste se o sobě dozvěděli víc a co jste si z této zkušenosti odnesli, co nyní můžete přinést zpět do pracovní příležitosti, o kterou se ucházíte?“Chcete využít této příležitosti?Bez ohledu na pracovní historii Cabeen kandidátům doporučuje, aby ve svém životopise „hledali světlé stránky“ a zvážili, jak mohou tyto zkušenosti využít na nové pozici. „Náboroví manažeři chtějí pochopit, jak můžete tyto zkušenosti uplatnit, ať už byly dobré, špatné nebo lhostejné,“ říká. „Připomeňte jim, že hledáte novou příležitost, protože chcete pracovně růst a jste připraveni na výzvy.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...