Fisker potvrdil, že výroba SUV Ocean začne ještě tento měsíc, nyní má více než 62 000 rezervací
Generální ředitel Henrik Fisker řekl CNBC, že společnost plánuje do konce příštího roku vyrobit 42 400 vozů Ocean. Ocean bude vyrábět v Rakousku divize společnosti Magna International, přičemž výroba se bude zvyšovat ve čtyřech fázích, aby dodavatelé společnosti Fisker mohli svou výrobu přizpůsobit výrobě Magny.
Většina těchto vozidel bude vyrobena v druhé polovině roku 2023, uvedl Fisker.

Fisker uvedl, že jeho tým zkoumá myšlenku přesunout výrobu modelu Ocean do USA před rokem 2025, ale zatím nemá žádné pevné plány, jak to udělat.
Automobilka vykázala za třetí čtvrtletí čistou ztrátu 149,3 milionu dolarů, tj. 49 centů na akcii, oproti ztrátě 109,8 milionu dolarů, tj. 37 centů na akcii, v předchozím roce. K 30. září jí zbývalo 824,7 milionu dolarů v hotovosti, včetně přibližně 116 milionů dolarů získaných z nabídky akcií „na trhu“, která byla oznámena na začátku tohoto roku.
Fisker uvedl, že práce na jeho druhém modelu, levném elektromobilu s názvem Pear, pokračují s předstihem.
Společnost uvedla, že nyní má více než 5 000 rezervací na model Pear, který bude od roku 2024 vyrábět společnost Foxconn Technology Group v bývalé továrně Lordstown Motors v Ohiu.
Akcie Etsy rostou díky lepším tržbám a růžovému výhledu
Akcie společnosti Etsy vzrostly v prodlouženém středečním obchodování až o 10 % poté, co tržby a zisk tohoto internetového tržiště za třetí čtvrtletí překonaly očekávání. Společnost rovněž zveřejnila optimistický výhled pro současné období.
Zde se dozvíte, jak si společnost vedla:
Zisk: 58 centů na akcii, očištěné, oproti 36 centům na akcii, jak očekávali analytici podle Refinitivu.
Tržby: 594,5 milionu USD oproti 565 milionům USD, jak očekávali analytici podle společnosti Refinitiv.
Společnost Etsy uvedla, že za čtvrté čtvrtletí očekává tržby v rozmezí 700 až 780 milionů dolarů a hrubý prodej zboží ve výši 3,6 až 4 miliardy dolarů. Wall Street předpokládala tržby za čtvrté čtvrtletí ve výši 743 milionů dolarů a hrubé tržby za zboží ve výši 3,9 miliardy dolarů, uvádí server StreetAccount.
Společnost Etsy vykázala ve třetím čtvrtletí čistou ztrátu ve výši 963,1 milionu USD, která zahrnovala odpis hodnoty goodwillu ve výši 1,04 miliardy USD za účelem snížení hodnoty akvizic aplikace pro další prodej módy Depop a brazilského tržiště Elo7, které koupila za 1,62 miliardy USD, resp. 217 milionů USD. Bez započtení nákladů na snížení hodnoty akcií činil upravený zisk společnosti Etsy 58 centů na akcii.
Tržby ve třetím čtvrtletí vzrostly o 11,7 % oproti předchozímu roku, k čemuž přispělo zvýšení transakčních poplatků společnosti Etsy. Společnost loni v dubnu oznámila, že zvýší transakční poplatky, které účtuje prodejcům, z 5 % na 6,5 %, což vyvolalo odpor obchodníků, včetně týdenní stávky.
Investoři pozorně sledovali prognózy společností elektronického obchodu pro čtvrté čtvrtletí jako barometr ochoty spotřebitelů, kteří se obávají inflace, utrácet během svátků. Poslední varování přišlo od Amazonu minulý týden, když předpověděl růst tržeb ve čtvrtém čtvrtletí o 2 % až 8 %, čímž zaostal za očekáváním Wall Street.
Analytici očekávají nevýraznou sváteční nákupní sezónu, přičemž podle společnosti Adobe by měly online tržby v listopadu a prosinci vzrůst oproti předchozímu roku pouze o 2,5 %.
„Nevíme, zda spotřebitelé budou utrácet za dárky více či méně, nebo zda budou více nakupovat online či v nákupních centrech,“ uvedl ve zprávě o výsledcích generální ředitel společnosti Etsy Josh Silverman. „Dobrou zprávou však je, že naše podnikání – s diferencovanými zásobami v rámci našeho House of Brands a modelem variabilních nákladů – nezávisí na tom, zda na tyto otázky budeme ve velkém sázet tak, jak to musí dělat většina ostatních maloobchodníků nebo e-shopů.“
„Děláme tedy vše, co je v našich silách, abychom prodejcům Etsy pomohli zajistit co nejlepší sváteční sezónu – zejména tváří v tvář pokračující ekonomické nejistotě,“ dodal.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky