Analytik Randal Konik potvrdil nákupní doporučení a zvýšil cílovou cenu na 56 dolarů, což představuje 221% nárůst oproti poslednímu závěrečnému kurzu.
„MODG je příběh o překonávání a zvyšování cen a rekordních výsledcích na opakování. [Management] se osvědčil a jedná se o atraktivní ekosystém s vyváženým růstem, silnými a rostoucími maržemi a zrychlujícím se cash flow,“ uvedl v poznámce pro klienty.
„Golfový sport je zdravý, Topgolf získává masivní podíl a oděvní značky jsou na začátku. Trh nebude moci tyto silné fundamenty ignorovat delší dobu, takže podle našeho názoru nás čeká asymetrický růst akcií,“ dodal.
Golf, který byl dlouho považován za sport pro bohaté nebo obchodní manažery, zažil během pandemie změnu image. Tento distanční, převážně outdoorový sport se dostal do módy, protože byl ideální pro požadavky společenského odstupu. Na rozdíl od jiných vítězů pandemie v oblasti sportu, jako je Peloton, však podle Jefferies nepociťuje žádný bič v podobě klesající poptávky nebo slabých finančních výsledků.

Tržby společnosti Topgolf Callaway ve třetím čtvrtletí vzrostly oproti předchozímu roku o 15 % na 989 milionů dolarů a překonaly odhady ve výši 945 milionů dolarů. Konik uvedl, že se mu tyto výsledky líbí a že společnost opět zvýšila výhled na celý rok.
Podle Konika je předpokládaný 10% růst tržeb v roce 2023 s upraveným ziskem EBITDA ve výši 600 milionů USD „konzervativní“ a společnost jej pravděpodobně překoná – což je pro ni obvyklé.
Topgolf má řadu odlišných obchodních linií od oblečení po vybavení a expanduje v oblasti firemních akcí, osobních prodejen a nabídky přímo pro spotřebitele.
Konik uvedl, že tento růst bude po několik příštích desetiletí podporován rostoucím trhem, protože počáteční zájemci o tento sport dosahují historicky nejvyššího počtu díky pokračující flexibilitě na pracovišti, která vychází z pandemie.
Očekává, že cíl 800 milionů dolarů upraveného zisku EBITDA do roku 2025 je rovněž dosažitelný – podle něj by jej společnost mohla překonat o 200 milionů dolarů – i v případě, že dojde k útlumu prodeje golfového vybavení, protože její oděvní byznys prudce roste.

V době, kdy se v těžkých ekonomických podmínkách množí společnosti, které revidují nebo stahují své odhady, by Topgolf mohl vyniknout tím, že bude i nadále překonávat a zvyšovat své odhady. Od počátku roku 2022 však akcie ztratily přibližně 36,5 % a vedly si hůře než index S&P 500, který klesl o 20,2 %.
V pátek akcie během obchodování vzrostly o více než 5 %.
Pro jistotu Konik uvedl, že společnost byla zasažena kurzovým protivětrem, který by mohl v roce 2023 činit 300 bazických bodů nebo celkem 65 milionů USD v růstu tržeb a očištěného zisku EBITDA, pokud současné kurzy přetrvají. Konik však poznamenal, že se nejedná o problém, který by se týkal pouze společnosti Topgolf Callaway, neboť prudce rostoucí americký dolar se podepsal na výkonnosti i jiných nadnárodních společností.
Stejně jako pro jiné výrobce a zábavní podniky může být problémem i přilákání talentů, uvedl Konik. Zdůraznil, že je třeba vytvářet pozitivní pracovní prostředí, aby „zůstali konkurenceschopní“.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky