Životopisný film Lamborghini: Lamborghini: The Man Behind The Legend(Muž za legendou), který v pátek vstupuje do kin, nabízí divákům na velkém plátně příběh o tom, jak traktorista Ferruccio Lamborghini v poválečné Itálii soupeřil s Enzem Ferrarim o korunu mezi výrobci superaut.
Vzbudit publicitu podobnou filmu House of Gucci nebo zopakovat nárůst tržeb, který dánské hračkářské společnosti přinesl film Lego Movie, se zdá být velmi nepravděpodobné. Koneckonců drama Ford vs. Ferrari z roku 2019, v němž se objevilo více hvězd a které získalo dva Oscary, kromě vyvolání nostalgie pro značky v titulní roli mnoho neudělalo.
Přesto tento film přichází ve vhodnou chvíli. Lamborghini je v rámci stáje koncernu Volkswagen pravděpodobně nejpravděpodobnějším kandidátem, který bude nabídnut trhu stejně jako v září Porsche. Sázka německého výrobce na to, že investoři přisoudí velké ocenění aktivu, kterému se nedostávalo náležitého ocenění pod palcem jeho mateřské společnosti, vyšla: Porsche rychle překonalo tržní kapitalizaci VW a nyní se řadí pouze za Teslu a Toyotu.
Nedávné komentáře vedoucích pracovníků naznačují, že přípravy jsou v plném proudu. Lamborghini vyvíjí strategii, jak se prezentovat investorům, již dlouho předtím, než VW požádal jednotlivé značky, aby přišly s příběhy virtuálního kapitálu, uvedl minulý týden generální ředitel Stephan Winkelmann.
Zdroj: Getty Images
„Pracovali jsme na tom s dalšími agenturami, abychom si vytvořili jasno,“ řekl Winkelmann novinářům. „Jako značka to děláme už dlouho, abychom ukázali, jakou máme hodnotu, jakou máme hodnotu.“
Automobilky v celé Evropě se snaží najít způsoby, jak uvolnit větší hodnotu přepracováním svých firemních struktur. Ve Francii se Renault rozděluje na pět různých jednotek, protože generální ředitel Luca de Meo se snaží získat peníze na vývoj elektromobilů. Německý Daimler ukončil více než stoletou tradici výroby automobilů a velkých nákladních vozů pod jednou střechou a loni se rozdělil na samostatně kótované společnosti Mercedes-Benz a Daimler Truck. Stellantis jen naznačil, že by mohl naskočit na tento vlak, a finanční ředitel Richard Palmer tento měsíc naznačil, že Maserati by nakonec mohlo být schopno se osamostatnit.
IPO Porsche v hodnotě 9,4 miliardy eur – největší v Evropě za více než deset let – vyneslo slušnou částku, kterou VW využije ve snaze sesadit Teslu z pozice lídra v oblasti elektromobilů. Generální ředitel VW Oliver Blume uvedl, že tento vstup na burzu považuje za plán pro širší skupinu, do níž patří také Audi, Bentley a motocyklová značka Ducati.
Přesto je těžké odhadnout, jak blízko by mohl být další vstup na burzu. Společnost Audi, která dohlíží na prémiové značky VW, minulý měsíc uvedla, že neexistují žádné konkrétní plány na IPO Lamborghini. Předchozí snaha o potenciální vyčlenění jednotek supersportů a motocyklů narazila na odpor odborových předáků.
Zdroj: Getty Images
Od vstupu Porsche na burzu se nedařilo ani vlastním akciím VW, které nesly větší část tíhy obav investorů z toho, jak se bude vyvíjet poptávka, pokud neblahé dopady války na Ukrajině uvrhnou Evropu do další recese.
Zatímco prodej automobilů vyšší třídy se zatím ukázal jako relativně odolný, Lamborghini ví, jak bolestivé mohou být energetické katastrofy. Prodej společnosti se propadl v důsledku ropné krize v roce 1973, což vyvolalo několik vlastnických změn a o pět let později bankrot.
Lamborghini může být klidné díky objednávkám rezervovaným pro modely Aventador, Huracan a Urus až do začátku roku 2024, což pokrývá zhruba 18 měsíců výroby. Výrobce dodal v prvním pololetí rekordních 5 090 vozů, čímž dosáhl provozní marže 31,9 %.
„IPO je něco, k čemu by potenciálně mohlo dojít v příštích 18 měsících, v závislosti na tržních podmínkách,“ řekl minulý týden Mike Dean, analytik Bloomberg Intelligence. „Ocenění na 15 miliard eur je zcela ospravedlnitelné a vzhledem k ukazatelům marže by mohlo být ještě vyšší.“
Životopisný film Lamborghini: Lamborghini: The Man Behind The Legend , který v pátek vstupuje do kin, nabízí divákům na velkém plátně příběh o tom, jak traktorista Ferruccio Lamborghini v poválečné Itálii soupeřil s Enzem Ferrarim o korunu mezi výrobci superaut.Vzbudit publicitu podobnou filmu House of Gucci nebo zopakovat nárůst tržeb, který dánské hračkářské společnosti přinesl film Lego Movie, se zdá být velmi nepravděpodobné. Koneckonců drama Ford vs. Ferrari z roku 2019, v němž se objevilo více hvězd a které získalo dva Oscary, kromě vyvolání nostalgie pro značky v titulní roli mnoho neudělalo.Přesto tento film přichází ve vhodnou chvíli. Lamborghini je v rámci stáje koncernu Volkswagen pravděpodobně nejpravděpodobnějším kandidátem, který bude nabídnut trhu stejně jako v září Porsche. Sázka německého výrobce na to, že investoři přisoudí velké ocenění aktivu, kterému se nedostávalo náležitého ocenění pod palcem jeho mateřské společnosti, vyšla: Porsche rychle překonalo tržní kapitalizaci VW a nyní se řadí pouze za Teslu a Toyotu.Nedávné komentáře vedoucích pracovníků naznačují, že přípravy jsou v plném proudu. Lamborghini vyvíjí strategii, jak se prezentovat investorům, již dlouho předtím, než VW požádal jednotlivé značky, aby přišly s příběhy virtuálního kapitálu, uvedl minulý týden generální ředitel Stephan Winkelmann.Zdroj: Getty Images„Pracovali jsme na tom s dalšími agenturami, abychom si vytvořili jasno,“ řekl Winkelmann novinářům. „Jako značka to děláme už dlouho, abychom ukázali, jakou máme hodnotu, jakou máme hodnotu.“Automobilky v celé Evropě se snaží najít způsoby, jak uvolnit větší hodnotu přepracováním svých firemních struktur. Ve Francii se Renault rozděluje na pět různých jednotek, protože generální ředitel Luca de Meo se snaží získat peníze na vývoj elektromobilů. Německý Daimler ukončil více než stoletou tradici výroby automobilů a velkých nákladních vozů pod jednou střechou a loni se rozdělil na samostatně kótované společnosti Mercedes-Benz a Daimler Truck. Stellantis jen naznačil, že by mohl naskočit na tento vlak, a finanční ředitel Richard Palmer tento měsíc naznačil, že Maserati by nakonec mohlo být schopno se osamostatnit.Chcete využít této příležitosti?IPO Porsche v hodnotě 9,4 miliardy eur – největší v Evropě za více než deset let – vyneslo slušnou částku, kterou VW využije ve snaze sesadit Teslu z pozice lídra v oblasti elektromobilů. Generální ředitel VW Oliver Blume uvedl, že tento vstup na burzu považuje za plán pro širší skupinu, do níž patří také Audi, Bentley a motocyklová značka Ducati.Přesto je těžké odhadnout, jak blízko by mohl být další vstup na burzu. Společnost Audi, která dohlíží na prémiové značky VW, minulý měsíc uvedla, že neexistují žádné konkrétní plány na IPO Lamborghini. Předchozí snaha o potenciální vyčlenění jednotek supersportů a motocyklů narazila na odpor odborových předáků.Zdroj: Getty ImagesOd vstupu Porsche na burzu se nedařilo ani vlastním akciím VW, které nesly větší část tíhy obav investorů z toho, jak se bude vyvíjet poptávka, pokud neblahé dopady války na Ukrajině uvrhnou Evropu do další recese.Zatímco prodej automobilů vyšší třídy se zatím ukázal jako relativně odolný, Lamborghini ví, jak bolestivé mohou být energetické katastrofy. Prodej společnosti se propadl v důsledku ropné krize v roce 1973, což vyvolalo několik vlastnických změn a o pět let později bankrot.Lamborghini může být klidné díky objednávkám rezervovaným pro modely Aventador, Huracan a Urus až do začátku roku 2024, což pokrývá zhruba 18 měsíců výroby. Výrobce dodal v prvním pololetí rekordních 5 090 vozů, čímž dosáhl provozní marže 31,9 %.„IPO je něco, k čemu by potenciálně mohlo dojít v příštích 18 měsících, v závislosti na tržních podmínkách,“ řekl minulý týden Mike Dean, analytik Bloomberg Intelligence. „Ocenění na 15 miliard eur je zcela ospravedlnitelné a vzhledem k ukazatelům marže by mohlo být ještě vyšší.“
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...