Společnost AliExpress uvedla, že v loňském roce zahájila tří- až pětidenní dopravu do Jižní Koreje, což obyvatelům Jižní Koreje umožnilo nakupovat některé produkty, zejména v oblasti módy, z Taobao. To je hlavní stránka elektronického obchodu společnosti Alibaba v Číně.
Celkově obchodní jednotka uvedla, že letos v Jižní Koreji vynaložila 10 miliard wonů na snížení cen výrobků. Společnost se chce „ujistit, že máme nejlepší ceny“, řekl Gary Topp, evropský obchodní a marketingový ředitel AliExpress.
Investice se snaží využít trh, jehož hodnota se pohybuje v miliardách dolarů a jemuž v současné době dominují Spojené státy.

Podle srpnové zprávy amerického Úřadu pro mezinárodní obchod vzrostl objem online nákupů Jihokorejců na zahraničních maloobchodních stránkách v roce 2021 o 1 miliardu dolarů na 4,5 miliardy dolarů, přičemž 41 % pochází z USA.
„Ačkoli v roce 2020 byly Spojené státy na prvním místě, další země, jako například Čína, rozšiřují svou přítomnost na korejském trhu elektronického obchodu,“ uvádí zpráva s tím, že jihokorejští spotřebitelé nyní nakupují z více než 30 zemí.
Od ledna do září letošního roku se počet uživatelů aplikace AliExpress mezi Jihokorejci zvýšil o 22 %, uvedla nezávislá analytická společnost TDI se sídlem v Soulu.
Měsíční počet aktivních uživatelů v Jižní Koreji tak v září dosáhl rekordních 2,72 milionu, uvedla TDI.

Společnost AliExpress uvedla, že údaje třetích stran nekomentuje.
Hrubý objem zboží v Jižní Koreji loni vzrostl o 44 % a počet kupujících se zvýšil o 50 %, uvedl na dubnové konferenci Zhang Kaifu, viceprezident společnosti Alibaba a generální ředitel AliExpress. Společnost potvrdila údaje, které neobsahovaly peněžní částky. GMV měří celkovou hodnotu prodeje za určité období.
Podle Korejské spotřebitelské agentury, vládní agentury, patřil AliExpress již v srpnu loňského roku mezi pět nejpoužívanějších stránek, na kterých Jihokorejci nakupují výrobky přímo od zahraničních prodejců. Dalšími stránkami byly Amazon, iHerb, eBay a Q0010.
V minulých letech se AliExpress zaměřoval především na oslovení evropského trhu. Veřejné informace o dotacích se zaměřovaly na zlevnění a zrychlení přijímání zásilek pro spotřebitele ve Španělsku, Francii a dalších evropských zemích.
V době, kdy se společnost připravovala na svůj velký listopadový nákupní festival – nákupní akci Singles Day, která předchází 11. listopadu – uvedla, že bude zákazníkům ve Španělsku a Francii nabízet dvoudenní místní doručení. Letos na podzim začala společnost AliExpress pro zákazníky v Evropě zavádět bezúročné splátkové kalendáře.
Čínský tlak na zahraniční elektronický obchod
Soupeři společnosti Alibaba na domácím trhu, zejména Pinduoduo a vlastník TikToku ByteDance, se letos vrhli do závodu v oblasti zámořského elektronického obchodování. Čínský startup Shein již udělal rozruch v oblasti rychlé módy díky kombinaci místního dodavatelského řetězce a zámořských sociálních médií.
Společnost AliExpress, která zahájila činnost v roce 2010, se ke konkurenci odmítla vyjádřit.
Společnost Alibaba ve čtvrtletí končícím 30. června uvedla, že tržby z jejího maloobchodního podnikání v oblasti mezinárodního obchodu meziročně klesly o 3 % na 1,57 miliardy USD, a to především kvůli problémům na evropském trhu, jako je oslabení eura vůči americkému dolaru a nová daňová pravidla EU.
Ve stejném čtvrtletí zaznamenala maloobchodní činnost společnosti v oblasti obchodu v Číně meziroční pokles o 2 % na 20,45 miliardy USD. Období bylo zasaženo narušením logistiky a dodavatelských řetězců v souvislosti s covidovou pandemií.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky