Lidé se objeví v aplikaci Zoom nebo Teams, vedoucí schůzky projde program a pak se lidé rozejdou – často proto, aby se připojili k jiné schůzce, která právě začíná.
V tomto shonu se ztrácí konverzace, která bývala klíčovou součástí našeho každodenního života. Přišli jste do konferenční místnosti a několik minut si povídali s kolegou vedle vás, než začala schůzka. Na chodbě jste potkávali kolegy a probírali s nimi plány na víkend nebo to, kdo včera vyhrál zápas.
Jakkoli se může zdát příjemné obejít se bez diskusí o tématech, která se přímo netýkají práce, kterou je třeba vykonat, existuje řada důvodů, proč je small talk důležitý. Diskuse o věcech, které nespadají do pracovní oblasti, vás může před kolegy polidštit, což může budovat důvěru. Při prvním setkání s novými lidmi je to může uklidnit. Kromě toho se lidé mohou dozvědět mnoho o tom, kdo jste, už z malé interakce, což může přispět k hladšímu průběhu pracovní části diskuse.
Navzdory hodnotě nezávazné konverzace však mnozí z nás mohou vyjít ze cviku a mohou mít jistou úzkost, když přijde čas, kdy se budou muset zapojit do lehké konverzace. Existuje několik věcí, které můžete udělat, abyste se v této dovednosti zlepšili.
MĚJTE V HLAVĚ NĚJAKÉ TÉMA
Zdroj: Unsplash
Pokud vám small talk připadá trapný, je užitečné připravit si téma, abyste věděli, o čem byste chtěli mluvit, pokud se naskytne příležitost. Příběhy ze zpráv jsou často dobrým začátkem (při rozhovoru s neznámými lidmi se však vyhněte politice). Také nedávné události ve vašem městě mohou poskytnout námět k diskusi. Východiskem může být také nějaká opravdu dobrá kniha nebo článek, který jste nedávno četli.
Může se zdát divné, že si musíte konverzaci nacvičovat a připravovat se na ni, ale pokud budete při zahájení konverzace nervózní, může se vám stát, že až s vámi někdo začne mluvit, budete mít prázdné ruce. Mít po ruce něco, o čem jste již přemýšleli, může diskusi rozproudit. Obvykle, jakmile konverzace začne, budete se cítit pohodlněji a budete v ní pokračovat. Protože většina small talků zabere jen pár minut, nemusíte toho mít příliš mnoho na srdci.
V případě pochybností můžete také přimět lidi, aby mluvili o sobě. Můžete zkusit něco obecného jako „Jak se máte?“, ale zajímavé odpovědi může přinést i něco cílenějšího jako „Co nejzajímavějšího se vám tento týden přihodilo?“.
Pokud však povedete rozhovor otázkou, je důležité naslouchat odpovědím. Ačkoli se může zdát, že nezávazná konverzace není až tak důležitá, vaše schopnost pokračovat v rozhovoru vyžaduje, abyste rozumně reagovali na věci, které ostatní říkají. Když zahájíte konverzaci tím, že se někoho jiného na něco zeptáte, máte další povinnost zapojit se do jeho odpovědi.
ZŮSTAŇTE VE SVÉ KOMFORTNÍ ZÓNĚ
Zdroj: Unsplash
Jednou z věcí, která vyvolává obavy z nezávazné konverzace, je přesvědčení, že musíte být vtipný a zajímavý konverzační typ. V důsledku toho můžete mít pocit, že vaše vlastní interakce nedosahují vysokého standardu, který jste si stanovili. To vás může vést k tomu, že se budete snažit zapojit způsobem, který neodráží vaše skutečné já. Pokud obvykle nevyprávíte vtipy nebo se nesnažíte reagovat vtipnými replikami, necítíte náhlý tlak, abyste to dělali ve společenských situacích. Pravděpodobně to bude působit nuceně (a pravděpodobně ne tak vtipně).
Místo toho si pamatujte, že klíčovou úlohou společenské konverzace je dát ostatním lidem poznat, kdo jste jako člověk. V ideálním případě tedy budete tyto rozhovory vést způsobem, který je pro vás autentický. Mluvte o tématech, která vás skutečně baví. Mluvte stylem, který je vám příjemný. Nesnažte se být zábavní. Jen upevňujete svůj vztah s kolegou. Síla small talků nakonec nespočívá v tom, o čem diskutujete, ale v tom, že vůbec diskutujete.
Lidé se objeví v aplikaci Zoom nebo Teams, vedoucí schůzky projde program a pak se lidé rozejdou – často proto, aby se připojili k jiné schůzce, která právě začíná.V tomto shonu se ztrácí konverzace, která bývala klíčovou součástí našeho každodenního života. Přišli jste do konferenční místnosti a několik minut si povídali s kolegou vedle vás, než začala schůzka. Na chodbě jste potkávali kolegy a probírali s nimi plány na víkend nebo to, kdo včera vyhrál zápas.Jakkoli se může zdát příjemné obejít se bez diskusí o tématech, která se přímo netýkají práce, kterou je třeba vykonat, existuje řada důvodů, proč je small talk důležitý. Diskuse o věcech, které nespadají do pracovní oblasti, vás může před kolegy polidštit, což může budovat důvěru. Při prvním setkání s novými lidmi je to může uklidnit. Kromě toho se lidé mohou dozvědět mnoho o tom, kdo jste, už z malé interakce, což může přispět k hladšímu průběhu pracovní části diskuse.Navzdory hodnotě nezávazné konverzace však mnozí z nás mohou vyjít ze cviku a mohou mít jistou úzkost, když přijde čas, kdy se budou muset zapojit do lehké konverzace. Existuje několik věcí, které můžete udělat, abyste se v této dovednosti zlepšili.MĚJTE V HLAVĚ NĚJAKÉ TÉMAZdroj: UnsplashPokud vám small talk připadá trapný, je užitečné připravit si téma, abyste věděli, o čem byste chtěli mluvit, pokud se naskytne příležitost. Příběhy ze zpráv jsou často dobrým začátkem . Také nedávné události ve vašem městě mohou poskytnout námět k diskusi. Východiskem může být také nějaká opravdu dobrá kniha nebo článek, který jste nedávno četli.Může se zdát divné, že si musíte konverzaci nacvičovat a připravovat se na ni, ale pokud budete při zahájení konverzace nervózní, může se vám stát, že až s vámi někdo začne mluvit, budete mít prázdné ruce. Mít po ruce něco, o čem jste již přemýšleli, může diskusi rozproudit. Obvykle, jakmile konverzace začne, budete se cítit pohodlněji a budete v ní pokračovat. Protože většina small talků zabere jen pár minut, nemusíte toho mít příliš mnoho na srdci.Chcete využít této příležitosti?POLOŽTE NĚKOLIK OTÁZEKV případě pochybností můžete také přimět lidi, aby mluvili o sobě. Můžete zkusit něco obecného jako „Jak se máte?“, ale zajímavé odpovědi může přinést i něco cílenějšího jako „Co nejzajímavějšího se vám tento týden přihodilo?“.Pokud však povedete rozhovor otázkou, je důležité naslouchat odpovědím. Ačkoli se může zdát, že nezávazná konverzace není až tak důležitá, vaše schopnost pokračovat v rozhovoru vyžaduje, abyste rozumně reagovali na věci, které ostatní říkají. Když zahájíte konverzaci tím, že se někoho jiného na něco zeptáte, máte další povinnost zapojit se do jeho odpovědi.ZŮSTAŇTE VE SVÉ KOMFORTNÍ ZÓNĚZdroj: UnsplashJednou z věcí, která vyvolává obavy z nezávazné konverzace, je přesvědčení, že musíte být vtipný a zajímavý konverzační typ. V důsledku toho můžete mít pocit, že vaše vlastní interakce nedosahují vysokého standardu, který jste si stanovili. To vás může vést k tomu, že se budete snažit zapojit způsobem, který neodráží vaše skutečné já. Pokud obvykle nevyprávíte vtipy nebo se nesnažíte reagovat vtipnými replikami, necítíte náhlý tlak, abyste to dělali ve společenských situacích. Pravděpodobně to bude působit nuceně .Místo toho si pamatujte, že klíčovou úlohou společenské konverzace je dát ostatním lidem poznat, kdo jste jako člověk. V ideálním případě tedy budete tyto rozhovory vést způsobem, který je pro vás autentický. Mluvte o tématech, která vás skutečně baví. Mluvte stylem, který je vám příjemný. Nesnažte se být zábavní. Jen upevňujete svůj vztah s kolegou. Síla small talků nakonec nespočívá v tom, o čem diskutujete, ale v tom, že vůbec diskutujete.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...