Čínský producent niklu Lygend usiluje v rámci IPO v Hongkongu až o 593 milionů $
Čínský výrobce a obchodník s niklem, společnost Lygend Resources & Technology Co., chce získat až 593 milionů dolarů v rámci své primární nabídky akcií v Hongkongu, a stát se tak poslední společností v řetězci dodavatelů elektrických vozidel, která v letošním roce, který je z hlediska debutů nevýrazný, vstoupila na veřejné trhy.
Společnost se sídlem v čínském městě Ningbo v pondělí uvedla, že do čtvrtka přijímá objednávky investorů a že očekává vstup na burzu 1. prosince. Její nabídková cena se bude pohybovat od 15,60 hongkongského dolaru, což odpovídá 1,99 až 19,96 hongkongského dolaru za kus, uvedl Lygend. Přibližně 90 % z 232,5 milionu nabízených akcií bude k dispozici mezinárodním investorům, dodala společnost.
Výrobci elektromobilů v Asii a společnosti, které je dodávají, se v letošním roce navzdory volatilitě trhu stále častěji obracejí na kapitálové trhy, aby získali peníze, a využívají tak nárůstu poptávky po energeticky úsporných automobilech. Tyto podniky jsou obvykle kapitálově náročné, takže nemají příliš na výběr, pokud jde o získávání finančních prostředků.
Společnost Lygend se snaží rozšířit svou kapacitu na výrobu nikl-kobaltových sloučenin používaných v bateriích pro elektromobily. Více než polovinu výnosů z IPO plánuje použít na rozvoj a výstavbu svých projektů výroby niklových výrobků na indonéském ostrově Obi, který se nachází na ostrovech Maluku směrem na východ země. Společnost Lygend uvedla, že rovněž zvažuje potenciální menšinové investice do niklových dolů v Indonésii.
Podniky spojené s elektrickými vozidly se snaží rozšířit a získat hlubší pozici na velkém – a stále více přeplněném – čínském automobilovém trhu. Společnost Lygend, která získává většinu svých příjmů od zákazníků v pevninské Číně, se připojí ke společnostem, jako je dodavatel baterií pro elektromobily CALB Co. a výrobce lithiových sloučenin pro baterie Tianqi Lithium Corp., které letos vstoupily na burzu v Hongkongu.
Zdroj: FT.com
Společnost Lygend stále získává většinu svých příjmů z obchodování a výroby z průmyslu nerezové oceli, ačkoli podíl těchto příjmů generovaných odvětvím elektrických vozidel se v první polovině roku 2022 zvýšil na 43 % z 3,7 % ve srovnatelném období před rokem. Za šest měsíců končících 30. června se zisk společnosti vyšplhal na 2,29 miliardy jüanů – v přepočtu 321,6 milionu dolarů – z 89 milionů jüanů před rokem. To bylo výsledkem více než dvojnásobného zvýšení tržeb na 9,98 miliardy jüanů.
Společnost také plánuje použít část výnosů z IPO na financování dodatečného kapitálu pro Contemporary Brunp Lygend Co, společný podnik společnosti Lygend s čínským bateriovým gigantem Contemporary Amperex Technology Co, který se zaměřuje na vývoj projektů baterií pro elektromobily.
Vysoká inflace, rostoucí úrokové sazby a ruská invaze na Ukrajinu letos otřásly trhy a vedly k poklesu celosvětového počtu IPO. Podle společnosti Dealogic se letos v Hongkongu při primárních a sekundárních kotacích vybralo 11,1 miliardy dolarů, což je o 71 % méně než ve stejném období loňského roku.
Čínské státní subjekty podpořily letošní IPO v Hongkongu, například tím, že se jich účastnily jako takzvaní základní investoři. Pět základních investorů – včetně čínského národního fondu a státního podniku spadajícího pod vládu v Ningbo – souhlasilo s nákupem akcií společnosti Lygend v hodnotě 2,55 miliardy hongkongských dolarů a jejich držením po dobu nejméně šesti měsíců. Na spodní hranici cenového rozpětí by základní investice tvořily přibližně 70 % nabízených akcií.
Investoři byli při účasti na letošních transakcích opatrní a některé společnosti musely snížit své ambice při získávání finančních prostředků nebo akceptovat nižší ocenění. V září získal čínský výrobce elektromobilů Leapmotor při IPO 800 milionů dolarů, což zdaleka nedosahuje částky 1,5 miliardy dolarů, o kterou společnost původně usilovala.
Společnost se sídlem v čínském městě Ningbo v pondělí uvedla, že do čtvrtka přijímá objednávky investorů a že očekává vstup na burzu 1. prosince. Její nabídková cena se bude pohybovat od 15,60 hongkongského dolaru, což odpovídá 1,99 až 19,96 hongkongského dolaru za kus, uvedl Lygend. Přibližně 90 % z 232,5 milionu nabízených akcií bude k dispozici mezinárodním investorům, dodala společnost.Výrobci elektromobilů v Asii a společnosti, které je dodávají, se v letošním roce navzdory volatilitě trhu stále častěji obracejí na kapitálové trhy, aby získali peníze, a využívají tak nárůstu poptávky po energeticky úsporných automobilech. Tyto podniky jsou obvykle kapitálově náročné, takže nemají příliš na výběr, pokud jde o získávání finančních prostředků.Společnost Lygend se snaží rozšířit svou kapacitu na výrobu nikl-kobaltových sloučenin používaných v bateriích pro elektromobily. Více než polovinu výnosů z IPO plánuje použít na rozvoj a výstavbu svých projektů výroby niklových výrobků na indonéském ostrově Obi, který se nachází na ostrovech Maluku směrem na východ země. Společnost Lygend uvedla, že rovněž zvažuje potenciální menšinové investice do niklových dolů v Indonésii.Podniky spojené s elektrickými vozidly se snaží rozšířit a získat hlubší pozici na velkém – a stále více přeplněném – čínském automobilovém trhu. Společnost Lygend, která získává většinu svých příjmů od zákazníků v pevninské Číně, se připojí ke společnostem, jako je dodavatel baterií pro elektromobily CALB Co. a výrobce lithiových sloučenin pro baterie Tianqi Lithium Corp., které letos vstoupily na burzu v Hongkongu.Zdroj: FT.comSpolečnost Lygend stále získává většinu svých příjmů z obchodování a výroby z průmyslu nerezové oceli, ačkoli podíl těchto příjmů generovaných odvětvím elektrických vozidel se v první polovině roku 2022 zvýšil na 43 % z 3,7 % ve srovnatelném období před rokem. Za šest měsíců končících 30. června se zisk společnosti vyšplhal na 2,29 miliardy jüanů – v přepočtu 321,6 milionu dolarů – z 89 milionů jüanů před rokem. To bylo výsledkem více než dvojnásobného zvýšení tržeb na 9,98 miliardy jüanů.Společnost také plánuje použít část výnosů z IPO na financování dodatečného kapitálu pro Contemporary Brunp Lygend Co, společný podnik společnosti Lygend s čínským bateriovým gigantem Contemporary Amperex Technology Co, který se zaměřuje na vývoj projektů baterií pro elektromobily.Chcete využít této příležitosti?Vysoká inflace, rostoucí úrokové sazby a ruská invaze na Ukrajinu letos otřásly trhy a vedly k poklesu celosvětového počtu IPO. Podle společnosti Dealogic se letos v Hongkongu při primárních a sekundárních kotacích vybralo 11,1 miliardy dolarů, což je o 71 % méně než ve stejném období loňského roku.Čínské státní subjekty podpořily letošní IPO v Hongkongu, například tím, že se jich účastnily jako takzvaní základní investoři. Pět základních investorů – včetně čínského národního fondu a státního podniku spadajícího pod vládu v Ningbo – souhlasilo s nákupem akcií společnosti Lygend v hodnotě 2,55 miliardy hongkongských dolarů a jejich držením po dobu nejméně šesti měsíců. Na spodní hranici cenového rozpětí by základní investice tvořily přibližně 70 % nabízených akcií.Investoři byli při účasti na letošních transakcích opatrní a některé společnosti musely snížit své ambice při získávání finančních prostředků nebo akceptovat nižší ocenění. V září získal čínský výrobce elektromobilů Leapmotor při IPO 800 milionů dolarů, což zdaleka nedosahuje částky 1,5 miliardy dolarů, o kterou společnost původně usilovala.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...