Walmart zvyšuje výhled, protože prodeje potravin rostou a zásoby ustupují
Společnost Walmart v úterý oznámila, že její tržby ve třetím fiskálním čtvrtletí vzrostly o téměř 9 %, protože Američané s různými příjmy nakupovali levné potraviny.
Diskontní prodejce překonal očekávání Wall Street za toto čtvrtletí a zvýšil svůj výhled, který toto očekávání odráží.
Akcie v předobchodní fázi vzrostly přibližně o 6 %.
Zde jsou údaje společnosti Walmart za tříměsíční období končící 31. října podle společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,50 USD oproti očekávaným 1,32 USD. Tržby: 152,81 miliardy USD oproti očekávaným 147,75 miliardy USD.
Walmart vykázal čistou ztrátu ve výši 1,8 miliardy dolarů, tj. 66 centů na akcii, což je pokles oproti zisku 3,11 miliardy dolarů, tj. 1,11 dolaru na akcii, o rok dříve.
Zdroj: Getty Images
Na upraveném základě společnost vykázala zisk 1,50 dolaru na akcii. Maloobchodní řetězec, který nabízí i lékárenské služby, zaznamenal v rámci právních poplatků souvisejících s opioidy náklady ve výši téměř 3,33 miliardy dolarů, tj. 1,05 dolaru na akcii. V úterý oznámila celonárodní vyrovnání ve výši 3,1 miliardy dolarů za účelem vyřešení soudních sporů a potenciálních žalob ze strany státních, místních a kmenových vlád.
V prohlášení společnost Walmart uvedla, že „důrazně zpochybňuje obvinění v těchto záležitostech a tento rámec urovnání nezahrnuje žádné přiznání odpovědnosti“.
Vedle prodeje potravin generální ředitel společnosti Walmart Doug McMillon v telefonátu s investory uvedl, že maloobchodní prodejce v tříměsíčním období podpořila také silná sezóna návratu do škol v USA a prodejní akce po celém světě, včetně festivalů v Indii a Číně.
Společnost se podle něj také zaměřuje na rozšiřování novějších činností, včetně tržiště třetích stran a reklamy. S růstem elektronického obchodování během pandemie podle něj rostl i její reklamní byznys. Ve třetím čtvrtletí společnost Walmart vynaložila nejvyšší výdaje na reklamu ve sponzorovaném vyhledávání, což je typ reklamy, která lidem při procházení internetu navrhuje produkty.
„Peněženky jsou napjaté“ Finanční ředitel společnosti Walmart John David Rainey v rozhovoru pro CNBC uvedl, že nakupující si dávají pozor na to, jak utrácejí. Místo dražšího masa kupují levnější bílkoviny, jako jsou hot dogy, fazole a arašídové máslo. S nákupem zboží, jako jsou televizory a fritézy, vyčkávají na výprodejové akce a méně utrácejí v kategoriích oblečení a domácnosti.
Zdroj: Getty Images
„Peněženky jsou napjaté,“ řekl. „Lidé mají menší volný nebo disponibilní příjem, který mohou utratit za různé věci – a tak hledají hodnotu.“
Na telefonátu s investory uvedl, že lidé snižují ceny i v jiných kategoriích. Kupují levnější verze dětských potřeb a pečiva – včetně více výrobků vlastních značek Walmartu.
Vzhledem k tomu, že inflace je vysoká, přilákal tento velkoplošný prodejce více zákazníků s vysokými příjmy. Přibližně 75 % přírůstku jeho podílu na trhu s potravinami pochází z domácností, které vydělávají více než 100 000 dolarů ročně, uvedl Rainey. Stejný vývoj diskontní prodejce zaznamenal i v předchozím čtvrtletí.
Walmart zavedl úspory, aby přilákal tyto rozpočtově orientované spotřebitele – včetně typického košíku na Den díkůvzdání. U skupiny položek, které tvoří typické sváteční jídlo, jako je krocan, omáčka a hotové těstoviny se sýrem, ponechal ceny stejné jako v loňském roce.
„To je skvělý příklad toho, jak můžeme posílit a absorbovat část z toho, abychom pomohli rodinám, které to nejvíce potřebují,“ řekl McMillon na hovoru s investory.
Diskontní prodejce také dosáhl pokroku v řešení problému, který trápí celé odvětví: nadbytku zásob. Ve třetím čtvrtletí se zásoby Walmartu meziročně zvýšily o 13 %. To je méně než 26 % ve druhém čtvrtletí a 32 % v prvním čtvrtletí.
Zdroj: Getty Images
Rainey uvedl, že Walmart zrušil objednávky, zvýšil slevy a odstranil zásoby zboží, které uvízlo v přístavech. Nyní je podle něj většina tohoto zboží v obchodech. Uvedl, že přibližně 70 % nárůstu zásob je způsobeno spíše inflací než větším počtem kusů.
„Z pohledu jednotek jsme na tom mnohem, mnohem lépe než v první polovině roku,“ řekl.
Srovnatelné tržby společnosti Walmart v USA vzrostly o 8,2 % bez započtení pohonných hmot. To překonalo očekávání analytiků, kteří podle StreetAccount očekávali růst o 3,6 %. Tento klíčový maloobchodní ukazatel zahrnuje tržby z obchodů a klubů Walmart otevřených nejméně jeden rok, včetně přestaveb, přemístění a rozšíření.
Srovnatelné tržby Sam’s Clubu vyskočily o 10 % bez započtení pohonných hmot a překonaly očekávání Wall Street ve výši 8,7 %, podle StreetAccount. Walmart nezveřejňuje počet členů tohoto skladového klubu, ale společnost uvedla, že její příjmy z členství vzrostly o 8 % a počet členů dosáhl historického maxima.
Diskontní prodejce překonal očekávání Wall Street za toto čtvrtletí a zvýšil svůj výhled, který toto očekávání odráží.Akcie v předobchodní fázi vzrostly přibližně o 6 %.Zde jsou údaje společnosti Walmart za tříměsíční období končící 31. října podle společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: 1,50 USD oproti očekávaným 1,32 USD.Tržby: 152,81 miliardy USD oproti očekávaným 147,75 miliardy USD.Walmart vykázal čistou ztrátu ve výši 1,8 miliardy dolarů, tj. 66 centů na akcii, což je pokles oproti zisku 3,11 miliardy dolarů, tj. 1,11 dolaru na akcii, o rok dříve.Zdroj: Getty ImagesNa upraveném základě společnost vykázala zisk 1,50 dolaru na akcii. Maloobchodní řetězec, který nabízí i lékárenské služby, zaznamenal v rámci právních poplatků souvisejících s opioidy náklady ve výši téměř 3,33 miliardy dolarů, tj. 1,05 dolaru na akcii. V úterý oznámila celonárodní vyrovnání ve výši 3,1 miliardy dolarů za účelem vyřešení soudních sporů a potenciálních žalob ze strany státních, místních a kmenových vlád.Chcete využít této příležitosti?V prohlášení společnost Walmart uvedla, že „důrazně zpochybňuje obvinění v těchto záležitostech a tento rámec urovnání nezahrnuje žádné přiznání odpovědnosti“.Vedle prodeje potravin generální ředitel společnosti Walmart Doug McMillon v telefonátu s investory uvedl, že maloobchodní prodejce v tříměsíčním období podpořila také silná sezóna návratu do škol v USA a prodejní akce po celém světě, včetně festivalů v Indii a Číně.Společnost se podle něj také zaměřuje na rozšiřování novějších činností, včetně tržiště třetích stran a reklamy. S růstem elektronického obchodování během pandemie podle něj rostl i její reklamní byznys. Ve třetím čtvrtletí společnost Walmart vynaložila nejvyšší výdaje na reklamu ve sponzorovaném vyhledávání, což je typ reklamy, která lidem při procházení internetu navrhuje produkty.„Peněženky jsou napjaté“Finanční ředitel společnosti Walmart John David Rainey v rozhovoru pro CNBC uvedl, že nakupující si dávají pozor na to, jak utrácejí. Místo dražšího masa kupují levnější bílkoviny, jako jsou hot dogy, fazole a arašídové máslo. S nákupem zboží, jako jsou televizory a fritézy, vyčkávají na výprodejové akce a méně utrácejí v kategoriích oblečení a domácnosti.Zdroj: Getty Images„Peněženky jsou napjaté,“ řekl. „Lidé mají menší volný nebo disponibilní příjem, který mohou utratit za různé věci – a tak hledají hodnotu.“Na telefonátu s investory uvedl, že lidé snižují ceny i v jiných kategoriích. Kupují levnější verze dětských potřeb a pečiva – včetně více výrobků vlastních značek Walmartu.Vzhledem k tomu, že inflace je vysoká, přilákal tento velkoplošný prodejce více zákazníků s vysokými příjmy. Přibližně 75 % přírůstku jeho podílu na trhu s potravinami pochází z domácností, které vydělávají více než 100 000 dolarů ročně, uvedl Rainey. Stejný vývoj diskontní prodejce zaznamenal i v předchozím čtvrtletí.Walmart zavedl úspory, aby přilákal tyto rozpočtově orientované spotřebitele – včetně typického košíku na Den díkůvzdání. U skupiny položek, které tvoří typické sváteční jídlo, jako je krocan, omáčka a hotové těstoviny se sýrem, ponechal ceny stejné jako v loňském roce.„To je skvělý příklad toho, jak můžeme posílit a absorbovat část z toho, abychom pomohli rodinám, které to nejvíce potřebují,“ řekl McMillon na hovoru s investory.Diskontní prodejce také dosáhl pokroku v řešení problému, který trápí celé odvětví: nadbytku zásob. Ve třetím čtvrtletí se zásoby Walmartu meziročně zvýšily o 13 %. To je méně než 26 % ve druhém čtvrtletí a 32 % v prvním čtvrtletí.Zdroj: Getty ImagesRainey uvedl, že Walmart zrušil objednávky, zvýšil slevy a odstranil zásoby zboží, které uvízlo v přístavech. Nyní je podle něj většina tohoto zboží v obchodech. Uvedl, že přibližně 70 % nárůstu zásob je způsobeno spíše inflací než větším počtem kusů.„Z pohledu jednotek jsme na tom mnohem, mnohem lépe než v první polovině roku,“ řekl.Srovnatelné tržby společnosti Walmart v USA vzrostly o 8,2 % bez započtení pohonných hmot. To překonalo očekávání analytiků, kteří podle StreetAccount očekávali růst o 3,6 %. Tento klíčový maloobchodní ukazatel zahrnuje tržby z obchodů a klubů Walmart otevřených nejméně jeden rok, včetně přestaveb, přemístění a rozšíření.Srovnatelné tržby Sam’s Clubu vyskočily o 10 % bez započtení pohonných hmot a překonaly očekávání Wall Street ve výši 8,7 %, podle StreetAccount. Walmart nezveřejňuje počet členů tohoto skladového klubu, ale společnost uvedla, že její příjmy z členství vzrostly o 8 % a počet členů dosáhl historického maxima.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...