West Texas Intermediate se po sérii čtyř denních zisků udržela nad 81 dolary za barel. Růst cen přichází před víkendovým klíčovým zasedáním Organizace zemí vyvážejících ropu a jejích spojenců a snahou Evropské unie na poslední chvíli dohodnout cenový strop pro ruskou ropu.
V největším světovém dovozci ropy Peking uvedl, že umožní některým nakaženým lidem izolovat se doma, což je další zmírnění jeho politiky Covid Zero. Guvernér Čínské lidové banky Yi Gang navíc uvedl, že centrální banka se nyní soustředí na hospodářský růst, což napomáhá výhledu spotřeby energie.
Ropa tento týden zaznamenala prudké oživení poté, co se v pondělí dostala na nejnižší úroveň od roku 2021, přičemž vyhlídky poptávky se zlepšily v důsledku zmírnění ochromující čínské politiky Covid-Zero po protestech. Objevily se také jasné signály ze strany představitelů Federálního rezervního systému, že tempo zvyšování úrokových sazeb bude zpomaleno, protože ukazatel spotřebitelských cen v USA dopadl pod odhady.
Čína směřuje k opětovnému otevření „o něco rychleji, než jsme očekávali po nepokojích, kterých jsme byli svědky,“ uvedl Neil Beveridge, hlavní analytik ropného trhu ve společnosti Sanford C. Bernstein, v televizi Bloomberg v Hongkongu. „Pokud se Čína v příštím roce rozjede, tak se situace skutečně změní.“

Zlepšující se vyhlídky posílily výzvy Bidenovy administrativy k zastavení prodeje ze strategických ropných rezerv a umožnění doplňování nouzových zásob v zemi. Na měnových trzích rozšířil ukazatel Bloomberg pro dolar ústup, což je další vítr do plachet pro ropu.
OPEC+ se sejde prakticky tento víkend, aby rozhodl o dodávkách, a očekává se, že členové budou držet produkci na stejné úrovni. Obchodníci rovněž sledují další podrobnosti o cenovém limitu na ruskou námořní ropu pod vedením Skupiny sedmi zemí, přičemž EU se před pondělním termínem blíží k limitu 60 dolarů za barel.
Tento potenciální cenový limit 60 dolarů za barel „je stále nad současnou úrovní, kterou Rusko za svou ropu dostává,“ uvedl Warren Patterson, vedoucí komoditní strategie ve společnosti ING Groep NV v Singapuru. „Pokud bude dohodnuta na této úrovni, bude mít v současné době jen malý dopad na ruské příjmy z ropy.“
Náklady na přepravu ruské ropy prudce rostou, protože stále více majitelů tankerů se vyhýbá obchodu několik dní předtím, než vstoupí v platnost přísnější sankce EU. Majitelé, kteří jsou stále ochotni ruskou ropu nakládat, se snaží účtovat vyšší poplatky za riziko.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























