2 klíčové věci z výsledkové zprávy společnosti Rivian, které by měli investoři vědět
Minulý měsíc výrobce prémiových elektromobilů Rivian Automotive (RIVN) předložil zprávu za třetí čtvrtletí, která potěšila investory, kteří den po zveřejnění výsledků zvýšili akcie o více než 17 %.
Tržby činily 536 milionů USD, což je o 1 milion USD více než v předchozím čtvrtletí a o 47 % více než v předchozím čtvrtletí. Upravená ztráta činila 1,44 miliardy dolarů, tj. 1,57 dolaru na akcii, ve srovnání se 7,69 dolaru na akcii v předchozím období. Horní řádek nedosáhl konsensuálního odhadu analytiků, který činil 552 milionů USD, zatímco dolní řádek překonal očekávání, které počítalo s upravenou ztrátou na akcii ve výši 1,82 USD.
Investoři byli s výsledky za toto čtvrtletí pravděpodobně přinejmenším spokojeni. Hlavním katalyzátorem skoku akcií po zveřejnění výsledků však můžeme připsat potvrzení celoročního výrobního cíle na rok 2022 ve výši 25 000 vozů ze strany vedení společnosti.
zdroj: InsideEVs.com
Zprávy o příjmech vypovídají pouze o části příběhu. Zde jsou dvě klíčové informace, které vedení společnosti Rivian sdělilo v rámci hovoru k výsledkům za 3. čtvrtletí a které by investoři měli znát.
Spuštění továrny R2 bylo z roku 2025 posunuto na rok 2026
Z vyjádření finanční ředitelky Claire McDonoughové:
Pokračujeme ve spolupráci se státem Georgia a Společným úřadem pro rozvoj na našem druhém domácím výrobním závodě. Upravujeme časový plán spuštění platformy R2 a očekáváme, že bude spuštěna v roce 2026. Očekáváme, že platforma R2 otevře společnosti Rivian obrovskou příležitost k rozšíření globálního trhu, a jsme nadšeni probíhajícími vývojovými pracemi.
Platforma R2 bude zahrnovat menší vozidla než platforma R1, která zahrnuje pickup (R1T) a SUV (R1S). Společnost Rivian nezveřejnila žádné podrobnosti, ale všeobecně se spekuluje, že nová platforma bude zahrnovat alespoň jeden menší pickup a jedno menší SUV.
Mnoho investorů pravděpodobně zklamalo, že společnost Rivian odsunula spuštění své platformy R2 na rok 2026. Z hlediska likvidity a peněžních toků však dává smysl, aby se společnost před spuštěním platformy R2 na nějakou dobu zaměřila na zvýšení výroby ve své továrně v Illinois (v současnosti jediné výrobní zařízení). Společnost Rivian teprve nedávno přidala druhou výrobní směnu v Illinois, takže se ani zdaleka neblíží plné výrobní kapacitě. Jakmile se k tomu přiblíží, měly by se její náklady na jedno vyrobené vozidlo znatelně snížit.
Zdroj: Rivian
Dává to smysl i z jiného hlediska. Jak řekl generální ředitel RJ Scaringe, Rivian „chceme mít s R2 co nejblíže bezchybnému nájezdu“ a posunutí startu umožní společnosti využít „mnoho zkušeností“.
Investoři by měli očekávat velký rozdíl mezi výrobou a dodávkami ve 4. čtvrtletí.
Z McDonoughova vyjádření:
Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 očekáváme, že doba přepravy po železnici [která obvykle převyšuje dobu přepravy nákladních vozidel, původních dodávkových vozidel společnosti Rivian] spolu s nárůstem objemů v důsledku nájezdu naší druhé směny ke konci čtvrtletí způsobí značný rozdíl mezi výrobou a dodávkami.
Zdroj: Rivian
Počet dodaných vozů bude pravděpodobně výrazně nižší než počet vyrobených, a to především ze dvou důvodů, které zmínil finanční ředitel společnosti. Je zde také třetí důvod, o kterém hovořila během hovoru: V posledním prosincovém týdnu pravděpodobně nebude možné převzít dodávky pro značný počet zákazníků. Je to jistě proto, že někteří lidé přes svátky cestují.
Společnost Rivian potřebuje ve čtvrtém čtvrtletí vyrobit 10 683 vozů, aby dosáhla svého výrobního cíle pro rok 2022, který činí 25 000 vozů. Akcie společnosti Rivian budou pravděpodobně pod tlakem, pokud se číslo výroby za 4. čtvrtletí nepodaří naplnit.
Tržby činily 536 milionů USD, což je o 1 milion USD více než v předchozím čtvrtletí a o 47 % více než v předchozím čtvrtletí. Upravená ztráta činila 1,44 miliardy dolarů, tj. 1,57 dolaru na akcii, ve srovnání se 7,69 dolaru na akcii v předchozím období. Horní řádek nedosáhl konsensuálního odhadu analytiků, který činil 552 milionů USD, zatímco dolní řádek překonal očekávání, které počítalo s upravenou ztrátou na akcii ve výši 1,82 USD.Investoři byli s výsledky za toto čtvrtletí pravděpodobně přinejmenším spokojeni. Hlavním katalyzátorem skoku akcií po zveřejnění výsledků však můžeme připsat potvrzení celoročního výrobního cíle na rok 2022 ve výši 25 000 vozů ze strany vedení společnosti.zdroj: InsideEVs.comZprávy o příjmech vypovídají pouze o části příběhu. Zde jsou dvě klíčové informace, které vedení společnosti Rivian sdělilo v rámci hovoru k výsledkům za 3. čtvrtletí a které by investoři měli znát.Z vyjádření finanční ředitelky Claire McDonoughové:Pokračujeme ve spolupráci se státem Georgia a Společným úřadem pro rozvoj na našem druhém domácím výrobním závodě. Upravujeme časový plán spuštění platformy R2 a očekáváme, že bude spuštěna v roce 2026. Očekáváme, že platforma R2 otevře společnosti Rivian obrovskou příležitost k rozšíření globálního trhu, a jsme nadšeni probíhajícími vývojovými pracemi.Chcete využít této příležitosti?Platforma R2 bude zahrnovat menší vozidla než platforma R1, která zahrnuje pickup a SUV . Společnost Rivian nezveřejnila žádné podrobnosti, ale všeobecně se spekuluje, že nová platforma bude zahrnovat alespoň jeden menší pickup a jedno menší SUV.Mnoho investorů pravděpodobně zklamalo, že společnost Rivian odsunula spuštění své platformy R2 na rok 2026. Z hlediska likvidity a peněžních toků však dává smysl, aby se společnost před spuštěním platformy R2 na nějakou dobu zaměřila na zvýšení výroby ve své továrně v Illinois . Společnost Rivian teprve nedávno přidala druhou výrobní směnu v Illinois, takže se ani zdaleka neblíží plné výrobní kapacitě. Jakmile se k tomu přiblíží, měly by se její náklady na jedno vyrobené vozidlo znatelně snížit.Zdroj: RivianDává to smysl i z jiného hlediska. Jak řekl generální ředitel RJ Scaringe, Rivian „chceme mít s R2 co nejblíže bezchybnému nájezdu“ a posunutí startu umožní společnosti využít „mnoho zkušeností“.Z McDonoughova vyjádření:Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 očekáváme, že doba přepravy po železnici [která obvykle převyšuje dobu přepravy nákladních vozidel, původních dodávkových vozidel společnosti Rivian] spolu s nárůstem objemů v důsledku nájezdu naší druhé směny ke konci čtvrtletí způsobí značný rozdíl mezi výrobou a dodávkami.Zdroj: RivianPočet dodaných vozů bude pravděpodobně výrazně nižší než počet vyrobených, a to především ze dvou důvodů, které zmínil finanční ředitel společnosti. Je zde také třetí důvod, o kterém hovořila během hovoru: V posledním prosincovém týdnu pravděpodobně nebude možné převzít dodávky pro značný počet zákazníků. Je to jistě proto, že někteří lidé přes svátky cestují.Společnost Rivian potřebuje ve čtvrtém čtvrtletí vyrobit 10 683 vozů, aby dosáhla svého výrobního cíle pro rok 2022, který činí 25 000 vozů. Akcie společnosti Rivian budou pravděpodobně pod tlakem, pokud se číslo výroby za 4. čtvrtletí nepodaří naplnit.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...