4 kroky, které musíte udělat, pokud chcete získat práci v jiném oboru
Stále více lidí má zájem dělat v práci něco, co dosud nedělali; něco, kde se budou cítit spjati s posláním a budou pracovat na místě, které sdílí jejich hodnoty.
Výzkumy ukazují, že tito lidé nehledají nutně více peněz; hledají uspokojení z práce a vidí dopad práce, kterou dělají.
Není vždy snadné přijít na to, jak se posunout k další naplňující práci v novém odvětví, ve kterém jste dosud nepracovali, ale níže uvádíme několik návrhů, které vám pomohou začít.
Klíčovými vlastnostmi jsou houževnatost, vytrvalost a flexibilita. Je důležité se odlišit, protože nemáte zkušenosti, které mají ostatní kandidáti. To znamená, že musíte přemýšlet o způsobech, jak ukázat, že danou práci zvládnete, i když jste ji v daném oboru dosud nedělali.
POLOŽIT ZÁKLADY
Začněte výčtem odvětví, která vás oslovují. Poté prozkoumejte, které společnosti v těchto odvětvích rostou a zajímají vás.
Dále zvažte možnost dobrovolného nebo pro bono poradenství v novém odvětví. Nebo si můžete udělat certifikaci. Pokud byste například chtěli začít podnikat v oblasti komerčních nemovitostí, měli byste si udělat licenci na rezidenční nemovitosti a na částečný úvazek pracovat v realitní společnosti, abyste prokázali angažovanost.
Zdroj: Pixabay
VYBUDUJTE SI NOVOU SÍŤ KONTAKTŮ
Poté, co jste toto provedli, prověřte svou síť linkedin a zjistěte, koho v těchto firmách znáte. Oslovte je prostřednictvím e-mailu, abyste si domluvili krátký hovor a v té době, zda vidí, že se hodíte do jejich společnosti. Pokud ano, proč? A pokud ne, proč ne? Shromážděte co nejvíce údajů o jejich oboru, trendech, slovech, která používají (abyste je mohli vetknout do své konverzační stopy), a o tom, s kým dalším vás seznámí. Musíte chodit jejich cestou a mluvit jejich řečí. Promluvte si s co nejvíce lidmi z daného nového odvětví. Budou vaším nejlepším zdrojem informací a vodítek. Buďte flexibilní, pokud jde o případné přijetí nižší pozice, abyste se prosadili.
Vyhledejte vedoucí pracovníky v oblasti, ve které chcete působit. Podívejte se na webové stránky společností, obchodních sdružení a organizací, kde můžete navázat kontakty virtuálně i osobně. Zjistěte, do jakých profesních organizací patří vedoucí pracovníci v tomto oboru, a pokud můžete, přidejte se k nim.
Některé společnosti používají systémy pro sledování uchazečů, které životopisy vyřazují. Ujistěte se, že ten váš obsahuje klíčová slova potřebná k získání práce. Dva způsoby, jak zjistit, jaká tato slova jsou, jsou jít do popisu práce a podívat se, která z nich jsou ve specifikacích požadované pozice. Můžete se také podívat na LinkedIn na lidi, kteří v současné době tyto role zastávají, a zjistit, jaká slova vyplňují jejich profil.
Zjistěte, jaké jsou vaše dovednosti a které z nich jsou přenositelné. Pokud se zabýváte jakýmkoli druhem prodeje, můžete jej vykonávat kdekoli, v jakékoli firmě a ve všech odvětvích. Pokud jste finanční ředitel, může být obtížnější přesvědčit firmy, že můžete být úspěšní v jejich sektoru, pokud jste to nikdy předtím nedělali, ale můžete udělat krok zpět a pak se pustit do nového sektoru. Nebo to dělat jako dobrovolník v sektoru, který si přejete, a pak přejít na placené místo.
PŘIHLAŠUJTE SE S ODVAHOU
Zdroj: Pexels
Podívejte se na role, které vás oslovují, a přihlaste se na ně. Přizpůsobte svůj motivační dopis a životopis specifikaci dané pozice a zvažte i funkční životopis, pokud vhodněji vyzdvihne vaše schopnosti. Není na škodu ucházet se o role, které jste dosud nedělali. Společnosti mají problém získat ty správné talenty, a pokud máte potřebné dovednosti, vaším úkolem je přesvědčit je, že můžete přejít na jinou pozici, a to díky přesvědčivému souboru zkušeností (že dobrovolnictví/pro bono práce), přenositelným dovednostem a správnému slovníku.
Nesnažte se při pohovoru konkurovat tradičním kandidátům. To, co vás odlišuje od ostatních, kteří již v dané oblasti působí, je, že přinášíte nový pohled na věc. Často je to právě to, co společnosti a vedoucí pracovníci hledají.
Váš motivační dopis bude ideálním místem, kde je v prvních dvou větách ohromíte tím, jak se dokážete dokonale začlenit do dané role díky práci, kterou jste odvedli při přípravě. Čtenáři musí být zcela jasné, že máte zkušenosti, zápal, intelekt a kulturní předpoklady k tomu, abyste byli na obsazované pozici úspěšní.
Příkladem silného úvodu může být např:
„Může se zdát zvláštní, že jsem naposledy pracoval v odvětví X a ucházím se o tuto pozici ve vaší úžasné společnosti, ale synergie se dokonale shodují. Během svého působení v předchozí společnosti jsem se zdokonalil v technologiích, procesech a postupech, které možná používáte, a zavedl jsem řadu strategií, které snížily náklady a vyřadily starší systémy. Rád bych to udělal i pro vaši firmu.“
A konečně, nejlepší a nejvíce informací se vždy dozvíte z rozhovorů s lidmi z daného oboru. Mluvte s co největším počtem lidí. Od každého se něco dozvíte. Dělejte si hojné poznámky a využijte je k tomu, abyste dalšímu člověku, se kterým budete mluvit, dokázali, jak dobře se v daném odvětví vyznáte. Hodně štěstí!
Výzkumy ukazují, že tito lidé nehledají nutně více peněz; hledají uspokojení z práce a vidí dopad práce, kterou dělají.Není vždy snadné přijít na to, jak se posunout k další naplňující práci v novém odvětví, ve kterém jste dosud nepracovali, ale níže uvádíme několik návrhů, které vám pomohou začít.Klíčovými vlastnostmi jsou houževnatost, vytrvalost a flexibilita. Je důležité se odlišit, protože nemáte zkušenosti, které mají ostatní kandidáti. To znamená, že musíte přemýšlet o způsobech, jak ukázat, že danou práci zvládnete, i když jste ji v daném oboru dosud nedělali.POLOŽIT ZÁKLADYZačněte výčtem odvětví, která vás oslovují. Poté prozkoumejte, které společnosti v těchto odvětvích rostou a zajímají vás.Dále zvažte možnost dobrovolného nebo pro bono poradenství v novém odvětví. Nebo si můžete udělat certifikaci. Pokud byste například chtěli začít podnikat v oblasti komerčních nemovitostí, měli byste si udělat licenci na rezidenční nemovitosti a na částečný úvazek pracovat v realitní společnosti, abyste prokázali angažovanost.Zdroj: PixabayVYBUDUJTE SI NOVOU SÍŤ KONTAKTŮPoté, co jste toto provedli, prověřte svou síť linkedin a zjistěte, koho v těchto firmách znáte. Oslovte je prostřednictvím e-mailu, abyste si domluvili krátký hovor a v té době, zda vidí, že se hodíte do jejich společnosti. Pokud ano, proč? A pokud ne, proč ne? Shromážděte co nejvíce údajů o jejich oboru, trendech, slovech, která používají , a o tom, s kým dalším vás seznámí. Musíte chodit jejich cestou a mluvit jejich řečí. Promluvte si s co nejvíce lidmi z daného nového odvětví. Budou vaším nejlepším zdrojem informací a vodítek. Buďte flexibilní, pokud jde o případné přijetí nižší pozice, abyste se prosadili.Vyhledejte vedoucí pracovníky v oblasti, ve které chcete působit. Podívejte se na webové stránky společností, obchodních sdružení a organizací, kde můžete navázat kontakty virtuálně i osobně. Zjistěte, do jakých profesních organizací patří vedoucí pracovníci v tomto oboru, a pokud můžete, přidejte se k nim.Chcete využít této příležitosti?ZAMĚŘTE SE NA SVŮJ ŽIVOTOPISNěkteré společnosti používají systémy pro sledování uchazečů, které životopisy vyřazují. Ujistěte se, že ten váš obsahuje klíčová slova potřebná k získání práce. Dva způsoby, jak zjistit, jaká tato slova jsou, jsou jít do popisu práce a podívat se, která z nich jsou ve specifikacích požadované pozice. Můžete se také podívat na LinkedIn na lidi, kteří v současné době tyto role zastávají, a zjistit, jaká slova vyplňují jejich profil.Zjistěte, jaké jsou vaše dovednosti a které z nich jsou přenositelné. Pokud se zabýváte jakýmkoli druhem prodeje, můžete jej vykonávat kdekoli, v jakékoli firmě a ve všech odvětvích. Pokud jste finanční ředitel, může být obtížnější přesvědčit firmy, že můžete být úspěšní v jejich sektoru, pokud jste to nikdy předtím nedělali, ale můžete udělat krok zpět a pak se pustit do nového sektoru. Nebo to dělat jako dobrovolník v sektoru, který si přejete, a pak přejít na placené místo.PŘIHLAŠUJTE SE S ODVAHOUZdroj: Pexels Podívejte se na role, které vás oslovují, a přihlaste se na ně. Přizpůsobte svůj motivační dopis a životopis specifikaci dané pozice a zvažte i funkční životopis, pokud vhodněji vyzdvihne vaše schopnosti. Není na škodu ucházet se o role, které jste dosud nedělali. Společnosti mají problém získat ty správné talenty, a pokud máte potřebné dovednosti, vaším úkolem je přesvědčit je, že můžete přejít na jinou pozici, a to díky přesvědčivému souboru zkušeností , přenositelným dovednostem a správnému slovníku.Nesnažte se při pohovoru konkurovat tradičním kandidátům. To, co vás odlišuje od ostatních, kteří již v dané oblasti působí, je, že přinášíte nový pohled na věc. Často je to právě to, co společnosti a vedoucí pracovníci hledají.Váš motivační dopis bude ideálním místem, kde je v prvních dvou větách ohromíte tím, jak se dokážete dokonale začlenit do dané role díky práci, kterou jste odvedli při přípravě. Čtenáři musí být zcela jasné, že máte zkušenosti, zápal, intelekt a kulturní předpoklady k tomu, abyste byli na obsazované pozici úspěšní.Příkladem silného úvodu může být např:„Může se zdát zvláštní, že jsem naposledy pracoval v odvětví X a ucházím se o tuto pozici ve vaší úžasné společnosti, ale synergie se dokonale shodují. Během svého působení v předchozí společnosti jsem se zdokonalil v technologiích, procesech a postupech, které možná používáte, a zavedl jsem řadu strategií, které snížily náklady a vyřadily starší systémy. Rád bych to udělal i pro vaši firmu.“A konečně, nejlepší a nejvíce informací se vždy dozvíte z rozhovorů s lidmi z daného oboru. Mluvte s co největším počtem lidí. Od každého se něco dozvíte. Dělejte si hojné poznámky a využijte je k tomu, abyste dalšímu člověku, se kterým budete mluvit, dokázali, jak dobře se v daném odvětví vyznáte. Hodně štěstí!
Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...