Díky kreativním nápadům, které monopolizují její obsah, se společnost nepotýká s žádnými problémy s ochranou soukromí/kontrolou, kterými trpí například gigant v této oblasti Meta Platforms (NASDAQ: META). To je důvod, proč jsem si společnost oblíbil a donedávna jsem byl na akcie býčí. Pinterest však nesplnil má očekávání, pokud jde o to, že začne vytvářet trvalé zisky. Z tohoto důvodu jsem nyní vůči této akcii neutrální.
Proč jsem byl dříve nakloněn akciím PINS?
Abychom mohli odpovědět na tuto otázku, musíme nejprve zjistit, že Pinterest přitahuje spíše sezónní uživatele než pravidelné uživatele, kteří se přihlašují denně/měsíčně, což je případ většiny platforem sociálních médií. Protože Pinterest je platforma pro sdílení nápadů, uživatelé přicházejí a odcházejí z různých důvodů, které nelze předvídat. Někteří mohou být například na platformě Pinterestu, když sbírají nápady na rekonstrukci svého domu, ale pak se dva roky nepřihlásí.
Zdroj: Bloomberg
S ohledem na to jsem si myslel, že pokud se Pinterestu podaří udržet si v daném okamžiku konstantní počet uživatelů (někteří odejdou, jiní se vrátí), ale podaří se mu zvýšit ARPU (průměrný příjem na uživatele), příjmy porostou a díky obchodnímu modelu poroste i zisk. Proto bych mohl být vůči akciím stále býčí, i kdyby počet aktivních uživatelů Pinterestu (MAUs – Monthly Active Users) stagnoval.
Co se osvědčilo a co ne?
Technicky vzato jsem měl pravdu v tom, že Pinterest si dokázal udržet relativně stálou uživatelskou základnu, i když se někteří uživatelé střídali. Ve výsledcích za 3. čtvrtletí společnost zaznamenala 445 milionů globálních uživatelů, což je přesně stejný počet jako v předchozím roce a ve skutečnosti o 3 % více než v předchozím čtvrtletí.
Obzvláště mě potěšilo, že globální růst počtu uživatelů mobilních aplikací Pinterest se ve srovnání s loňským rokem zrychlil na 11 % a že počet uživatelů mobilních aplikací v USA a Kanadě meziročně vzrostl o 3 %, což poprvé v roce 2022 dokládá optimistický růst.
Situace však nebyla tak optimistická, pokud jde o druhou část mé původní myšlenky, která předpokládala, že Pinterest skutečně poněkud rychleji zvyšuje svůj ARPU. Globální ARPU sice vzrostl o 11 % na 1,56 dolaru, což zvýšilo celkové příjmy meziročně o 10 % na 684,5 milionu dolarů, ale to prostě nestačí k tomu, aby se hospodářský výsledek posunul výše – zejména vzhledem k tomu, že celkové náklady vyskočily o 41 % na 754 milionů dolarů.
Upřímně řečeno, nevím, co je horší, zda to, že se nepodařilo významně zvýšit ARPU, nebo to, že platforma pro sdílení nápadů zaznamenává více výdajů než příjmů. Opravdu potřebuje Pinterest utratit 754 milionů dolarů za čtvrtletí, aby mohl fungovat, zatímco většina firem se snaží snižovat náklady, kde se dá? Ten 41% nárůst byl brutální.
Může se růst ARPU v budoucnu zrychlit?
Vedení Pinterestu věří, že platforma si do roku 2023 udrží stabilní počet uživatelů a zároveň zvýší svůj ARPU. V hovoru k výsledkům za 3. čtvrtletí vedení zmínilo, že růst ARPU bude pravděpodobně podpořen strategickými opatřeními v oblastech, jako je nakupování, interaktivita a využitelnost obsahu, který uživatelé na platformě najdou, a poskytování stále relevantnějšího obsahu uživatelům.
Je podle analytiků akcie PINS výhodné koupit?
Na Wall Street má Pinterest konsenzuální hodnocení „Držet“ na základě čtyř „Kupovat“ a 14 „Držet“ přidělených za poslední tři měsíce. Průměrná cílová cena Pinterestu na úrovni 26,25 USD znamená potenciál růstu o 14,1 %.
Zdroj: Pinterest
Závěr: Pinterest zklamal
Výkonnost Pinterestu v poslední době zklamala. Společnosti se podařilo udržet si stabilní uživatelskou základnu navzdory cyklické povaze své platformy. Problémem je, že Pinterest nedokáže svou uživatelskou základnu efektivně zpeněžit.
To však není ten největší problém. Mohl bych být trpělivý a vsadit na postupné zrychlování růstu ARPU, jakmile se zmírní probíhající makroekonomické turbulence. Největším problémem je naprostý nedostatek promyšleného dohledu, pokud jde o výdaje společnosti, které jí jednoduše neumožňují vykázat žádný kladný zisk. Vzhledem k tomu, že neexistuje žádný jasný plán, jak by společnost mohla tuto situaci zvrátit, je pro mě těžké zůstat u býčího názoru na akcie.
Díky kreativním nápadům, které monopolizují její obsah, se společnost nepotýká s žádnými problémy s ochranou soukromí/kontrolou, kterými trpí například gigant v této oblasti Meta Platforms . To je důvod, proč jsem si společnost oblíbil a donedávna jsem byl na akcie býčí. Pinterest však nesplnil má očekávání, pokud jde o to, že začne vytvářet trvalé zisky. Z tohoto důvodu jsem nyní vůči této akcii neutrální.Abychom mohli odpovědět na tuto otázku, musíme nejprve zjistit, že Pinterest přitahuje spíše sezónní uživatele než pravidelné uživatele, kteří se přihlašují denně/měsíčně, což je případ většiny platforem sociálních médií. Protože Pinterest je platforma pro sdílení nápadů, uživatelé přicházejí a odcházejí z různých důvodů, které nelze předvídat. Někteří mohou být například na platformě Pinterestu, když sbírají nápady na rekonstrukci svého domu, ale pak se dva roky nepřihlásí.Zdroj: BloombergS ohledem na to jsem si myslel, že pokud se Pinterestu podaří udržet si v daném okamžiku konstantní počet uživatelů , ale podaří se mu zvýšit ARPU , příjmy porostou a díky obchodnímu modelu poroste i zisk. Proto bych mohl být vůči akciím stále býčí, i kdyby počet aktivních uživatelů Pinterestu stagnoval.Technicky vzato jsem měl pravdu v tom, že Pinterest si dokázal udržet relativně stálou uživatelskou základnu, i když se někteří uživatelé střídali. Ve výsledcích za 3. čtvrtletí společnost zaznamenala 445 milionů globálních uživatelů, což je přesně stejný počet jako v předchozím roce a ve skutečnosti o 3 % více než v předchozím čtvrtletí.Obzvláště mě potěšilo, že globální růst počtu uživatelů mobilních aplikací Pinterest se ve srovnání s loňským rokem zrychlil na 11 % a že počet uživatelů mobilních aplikací v USA a Kanadě meziročně vzrostl o 3 %, což poprvé v roce 2022 dokládá optimistický růst. Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashSituace však nebyla tak optimistická, pokud jde o druhou část mé původní myšlenky, která předpokládala, že Pinterest skutečně poněkud rychleji zvyšuje svůj ARPU. Globální ARPU sice vzrostl o 11 % na 1,56 dolaru, což zvýšilo celkové příjmy meziročně o 10 % na 684,5 milionu dolarů, ale to prostě nestačí k tomu, aby se hospodářský výsledek posunul výše – zejména vzhledem k tomu, že celkové náklady vyskočily o 41 % na 754 milionů dolarů.Upřímně řečeno, nevím, co je horší, zda to, že se nepodařilo významně zvýšit ARPU, nebo to, že platforma pro sdílení nápadů zaznamenává více výdajů než příjmů. Opravdu potřebuje Pinterest utratit 754 milionů dolarů za čtvrtletí, aby mohl fungovat, zatímco většina firem se snaží snižovat náklady, kde se dá? Ten 41% nárůst byl brutální.Vedení Pinterestu věří, že platforma si do roku 2023 udrží stabilní počet uživatelů a zároveň zvýší svůj ARPU. V hovoru k výsledkům za 3. čtvrtletí vedení zmínilo, že růst ARPU bude pravděpodobně podpořen strategickými opatřeními v oblastech, jako je nakupování, interaktivita a využitelnost obsahu, který uživatelé na platformě najdou, a poskytování stále relevantnějšího obsahu uživatelům.Na Wall Street má Pinterest konsenzuální hodnocení „Držet“ na základě čtyř „Kupovat“ a 14 „Držet“ přidělených za poslední tři měsíce. Průměrná cílová cena Pinterestu na úrovni 26,25 USD znamená potenciál růstu o 14,1 %.Zdroj: PinterestVýkonnost Pinterestu v poslední době zklamala. Společnosti se podařilo udržet si stabilní uživatelskou základnu navzdory cyklické povaze své platformy. Problémem je, že Pinterest nedokáže svou uživatelskou základnu efektivně zpeněžit.To však není ten největší problém. Mohl bych být trpělivý a vsadit na postupné zrychlování růstu ARPU, jakmile se zmírní probíhající makroekonomické turbulence. Největším problémem je naprostý nedostatek promyšleného dohledu, pokud jde o výdaje společnosti, které jí jednoduše neumožňují vykázat žádný kladný zisk. Vzhledem k tomu, že neexistuje žádný jasný plán, jak by společnost mohla tuto situaci zvrátit, je pro mě těžké zůstat u býčího názoru na akcie.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...