Společnost zabývající se půjčováním a předplatným módních oděvů ve středu vykázala vyšší čtvrtletní tržby, které překonaly očekávání, a zvýšila svůj finanční výhled na letošní rok, protože zákazníci si raději půjčují značkové oblečení, než aby si je kupovali.
Po středečním uzavření obchodování na burze vzrostly akcie o 23 % na 1,36 USD.
V rozhovoru pro CNBC generální ředitelka Jennifer Hymanová uvedla, že díky inflaci se Rent the Runway stává atraktivnějším pro širší okruh zákazníků, kteří mají různé příjmy a zeměpisné oblasti.
Během čtvrtletí si 28 % předplatitelů také připlatilo za to, že si každý měsíc přidali alespoň jeden další předmět k pronájmu. Předplatitelům je účtován poplatek podle toho, kolik položek si každý měsíc vypůjčí.
„Na žádném jiném místě nemůže spotřebitel získat takovou finanční hodnotu, jakou získává z naší nabídky,“ řekla Hymanová.
Zde je přehled toho, jak si společnost vedla ve třetím čtvrtletí končícím 31. října ve srovnání s tím, co očekávali analytici podle společnosti Refinitiv:
Ztráta na akcii: 56 centů oproti očekávaným 56 centům
Tržby: 77,4 milionu dolarů oproti očekávaným 72,9 milionu dolarů.
V tomto čtvrtletí vzrostly tržby oproti předchozímu roku o 31 % na 77,4 milionu dolarů. Ztráta za toto období se snížila na 36,1 milionu dolarů, zatímco před rokem činila 87,8 milionu dolarů.
Počet jejích aktivních předplatitelů na konci čtvrtletí vzrostl o 15 % oproti stavu před rokem na 134 240. Celkový počet předplatitelů vzrostl o 17 % oproti 176 167 před rokem.
Rent the Runway nyní očekává ve čtvrtém čtvrtletí zisk 72 až 74 milionů USD. Toto rozpětí je podle společnosti Refinitiv vyšší než 72 milionů dolarů, které očekávali analytici.
Za celý rok očekává tržby v rozmezí 293 až 295 milionů dolarů, což je více než předchozí prognóza 285 až 290 milionů dolarů.
Rent the Runway je poslední oděvní firmou, která oznámila zisk, protože investoři a ekonomové hledají náznaky ochoty spotřebitelů dále utrácet. Někteří maloobchodníci, jako například Walmart a Target, varovali, že zákazníci kupují méně velkých a diskrečních položek – včetně méně oděvů – protože inflace zvyšuje ceny potravin, bydlení a dalších nezbytností. Jiné společnosti, jako například Macy’s a Best Buy, si stály za svými výhledy, ale uvedly, že zákazníci jsou vybíravější a zajímají se o výprodeje.
Podnikání společnosti Rent the Runway a její akcie prošly turbulentní jízdou, zejména v období pandemie. Půjčovní platforma umožňuje zákazníkům zaregistrovat se k předplatnému a půjčovat si oblečení a doplňky nebo si je půjčovat a la carte. Její podnikání bylo v posledních dvou letech poškozeno, protože zákazníci měli najednou méně důvodů vylézt z tepláků a obléknout si pracovní oblečení nebo oblečení na večírek.
Od loňského debutu na burze se akcie Rent the Runway propadly. Začaly se obchodovat za 23 dolarů za kus.
Rent the Runway se také stále honí za ziskovostí. V září oznámila propouštění v rámci plánu snižování nákladů. Uvedla, že do konce čtvrtého čtvrtletí sníží počet zaměstnanců společnosti přibližně o 24 %. Plán bude znamenat roční úspory ve výši 25 až 27 milionů dolarů, uvedla společnost.

Společnost vyzkoušela nové přístupy ke správě zásob, vyniká svým zbožím a spolupracuje s návrhářskými značkami. V listopadu uvedla na trh svou první kolekci pro celebrity, na níž se podílela Ashley Parková, hvězda seriálu „Emily in Paris“ společnosti Netflix. Uvedla na trh čtyři nové exkluzivní designové značky a je na dobré cestě nabídnout letos 18 exkluzivních designových partnerů.
Hymanová uvedla, že zákazníci Rent the Runway nechtějí jen ušetřit peníze. Potřebují také větší rozmanitost ve svém šatníku, protože se opět oblékají do práce, na večírky a každodenní vycházky.
„Jsme v prostředí, kde lidé nevědí, kolik dní v týdnu budou chodit do kanceláře, na kolik příležitostí se chystají a jak se při těchto příležitostech budou oblékat,“ řekla.
Životní změny, jako je těhotenství, mají podle ní tendenci podněcovat zákazníky k tomu, aby se také přihlásili k odběru, a mnoho žen žongluje s novými rutinními postupy, když se dostanou z pandemie.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























