Finanční výbor amerického Senátu požádal osm velkých výrobců automobilů, včetně General Motors , Tesla, Ford Motor a Honda Motor , aby odpověděli na otázky týkající se jejich čínských dodavatelských řetězců, jak vyplývá z dopisů zveřejněných ve čtvrtek.
V červnu vstoupil v platnost americký zákon zakazující dovoz zboží z nucených prací ze Sin-ťiangu, který je reakcí na zacházení Pekingu s čínskou muslimskou menšinou Ujgurů, jež Washington označil za genocidu.
Předseda finančního výboru Senátu Ron Wyden napsal šéfům velkých automobilek dopis, v němž se dotazoval na problémy čínského dodavatelského řetězce a uvedl, že „je nezbytné, aby automobilky pečlivě prověřily své vztahy se všemi dodavateli spojenými se Sin-ťiangem“.
Peking zneužívání v Sin-ťiangu popírá, ale tvrdí, že zřídil „střediska odborného vzdělávání“, aby omezil terorismus, separatismus a náboženský radikalismus.
V dopisech, které byly zaslány také společnostem Toyota Motor, Volkswagen, mateřskému koncernu Chrysler Stellantis a Mercedes-Benz, se uvádí, že „dokud náležitá kontrola nepotvrdí, že komponenty nejsou spojeny s nucenou prací, nemohou a neměly by automobilky prodávat ve Spojených státech automobily, které obsahují komponenty vytěžené nebo vyrobené v Sin-ťiangu“.
Wyden chce vědět, zda automobilky někdy zrušily nebo omezily využívání některého dodavatele „kvůli tomu, že používá suroviny, těží, zpracovává nebo vyrábí součástky spojené se Sin-ťiangem?“.
Citoval novou zprávu, kterou začátkem tohoto měsíce zveřejnili výzkumníci z britské Sheffield Hallam University a která se týká používání oceli, hliníku, mědi, baterií, elektroniky a dalších součástek vyráběných v Sin-ťiangu automobilovým průmyslem.
Chcete využít této příležitosti?
„Mezi těžbou/zpracováním surovin a výrobou automobilových dílů jsme zjistili, že prakticky každá součást automobilu by vyžadovala zvýšenou kontrolu, aby se zajistilo, že neobsahuje ujgurskou nucenou práci,“ uvádí se ve zprávě.
Společnost GM ve čtvrtek uvedla, že aktivně monitoruje svůj globální dodavatelský řetězec a „provádí rozsáhlou hloubkovou kontrolu, zejména v případech, kdy zjistíme nebo se dozvíme o možném porušení zákona, našich dohod nebo našich zásad“. Dodala, že její dodavatelské smlouvy zakazují při dodávkách zboží a služeb pro GM používat jakoukoli „nucenou nebo nedobrovolnou práci, zneužívání zaměstnanců nebo korupční obchodní praktiky“.
Ostatní automobilky se buď nevyjádřily, nebo se k tomu bezprostředně nevyjádřily.
Odborový svaz United Auto Workers (UAW) tento měsíc vyzval výrobce automobilů, aby přesunuli celý svůj dodavatelský řetězec mimo čínský region Sin-ťiang, a uvedl, že „nastal čas, aby automobilový průmysl zavedl modely dodavatelského řetězce na vysoké úrovni mimo Ujgurský region, které chrání pracovní a lidská práva a životní prostředí“.
Finanční výbor amerického Senátu požádal osm velkých výrobců automobilů, včetně General Motors , Tesla, Ford Motor a Honda Motor , aby odpověděli na otázky týkající se jejich čínských dodavatelských řetězců, jak vyplývá z dopisů zveřejněných ve čtvrtek.
V červnu vstoupil v platnost americký zákon zakazující dovoz zboží z nucených prací ze Sin-ťiangu, který je reakcí na zacházení Pekingu s čínskou muslimskou menšinou Ujgurů, jež Washington označil za genocidu.
Předseda finančního výboru Senátu Ron Wyden napsal šéfům velkých automobilek dopis, v němž se dotazoval na problémy čínského dodavatelského řetězce a uvedl, že „je nezbytné, aby automobilky pečlivě prověřily své vztahy se všemi dodavateli spojenými se Sin-ťiangem“.
Peking zneužívání v Sin-ťiangu popírá, ale tvrdí, že zřídil „střediska odborného vzdělávání“, aby omezil terorismus, separatismus a náboženský radikalismus.
V dopisech, které byly zaslány také společnostem Toyota Motor, Volkswagen, mateřskému koncernu Chrysler Stellantis a Mercedes-Benz, se uvádí, že „dokud náležitá kontrola nepotvrdí, že komponenty nejsou spojeny s nucenou prací, nemohou a neměly by automobilky prodávat ve Spojených státech automobily, které obsahují komponenty vytěžené nebo vyrobené v Sin-ťiangu“.
Wyden chce vědět, zda automobilky někdy zrušily nebo omezily využívání některého dodavatele „kvůli tomu, že používá suroviny, těží, zpracovává nebo vyrábí součástky spojené se Sin-ťiangem?“.
Citoval novou zprávu, kterou začátkem tohoto měsíce zveřejnili výzkumníci z britské Sheffield Hallam University a která se týká používání oceli, hliníku, mědi, baterií, elektroniky a dalších součástek vyráběných v Sin-ťiangu automobilovým průmyslem.Chcete využít této příležitosti?
„Mezi těžbou/zpracováním surovin a výrobou automobilových dílů jsme zjistili, že prakticky každá součást automobilu by vyžadovala zvýšenou kontrolu, aby se zajistilo, že neobsahuje ujgurskou nucenou práci,“ uvádí se ve zprávě.
Společnost GM ve čtvrtek uvedla, že aktivně monitoruje svůj globální dodavatelský řetězec a „provádí rozsáhlou hloubkovou kontrolu, zejména v případech, kdy zjistíme nebo se dozvíme o možném porušení zákona, našich dohod nebo našich zásad“. Dodala, že její dodavatelské smlouvy zakazují při dodávkách zboží a služeb pro GM používat jakoukoli „nucenou nebo nedobrovolnou práci, zneužívání zaměstnanců nebo korupční obchodní praktiky“.
Ostatní automobilky se buď nevyjádřily, nebo se k tomu bezprostředně nevyjádřily.
Odborový svaz United Auto Workers tento měsíc vyzval výrobce automobilů, aby přesunuli celý svůj dodavatelský řetězec mimo čínský region Sin-ťiang, a uvedl, že „nastal čas, aby automobilový průmysl zavedl modely dodavatelského řetězce na vysoké úrovni mimo Ujgurský region, které chrání pracovní a lidská práva a životní prostředí“.
