Akcie ztratily 84 % své hodnoty, ale není to tak, že by se medvědi AMC smáli naposledy. Mnoho jejich akcií také prudce kleslo.
Společnost AMC si některé ze svých poklesů zasloužila. Počet jejích akcií během pandemie vzrostl pětinásobně, protože největší provozovatel multiplexů v zemi prodal spoustu nových akcií za nízké ceny, aby se udržel nad vodou. Historie se také pravděpodobně nebude dívat přívětivě na bezhlavou investici do těžby zlata, zbytečné rozptýlení pro společnost, která má už tak dost práce s přeměnou odvětví. Objevilo se také mnoho nepodloženého humbuku, protože nezkušení online obchodníci uváděli nerealistické cílové ceny založené spíše na naději a šumu než na skutečné finanční analýze založené na fundamentech.
Je snadné chtít, aby společnost AMC selhala, když jste zvenčí, ale je také na čase, abyste si tu škodolibost zacpali. Odvětví multiplexů se začíná obracet k lepšímu. Z kasovního pramínku se konečně začíná stávat tryskající voda a pro akcie AMC Entertainment je konečně možné udělat oprávněně býčí argument i s více než 500 miliony akcií v oběhu.

Jediná věc, která brání AMC v návratu na úroveň před pandemií, je dlouhá přestávka mezi jednotlivými filmovými trháky. Mezi Spider-Manem: Bez cesty domů a Batmanem byla tříměsíční pauza a pak další dva měsíce, než Doctor Strange v Multivesmíru šílenství přivedl zpět houfy návštěvníků.
Lidé nechodí na nezávislé filmy a spoustu žánrů, které si mohou snadno pustit z domova. Dejte AMC stálou stravu v podobě superhrdinských a akčních filmů – tedy filmů, které jsou v přeplněných kinech nesporně lepší – a její tržby budou řvát jako lev MGM. Konečně jsme se dočkali. Top Gun: Maverick o svátečním víkendu na Memorial Day překonal rekordy v tomto odvětví a o dva týdny později Jurský svět: Dominion poskytl AMC jeden-dva údery, které jí chyběly při jejím zotavování.
Právě teď se může zdát, že to nestačí. Počet přijatých klientů v tomto odvětví zatím klesl o téměř 30 % ve srovnání s druhým čtvrtletím roku 2019, a to i po těchto třech silných víkendech. Od začátku roku je to stále o 37 % méně, když to srovnáme s rokem 2019

Situace se zlepší. Co je lepšího než jeden dva úder, který AMC přinesl o 15 % vyšší tržby ze vstupného než srovnatelný víkend před pandemií v roce 2019? Vhoďme do tohoto boje třetí pěst. Světluška bude tento víkend obrovská. Mluvíme o třech obrovských filmech, které přitáhnou tři trochu odlišné diváky.
Můžete nenávidět míru návratnosti peněz společnosti AMC a její rozvahu, která je velmi zadlužená. Mně se to nelíbí. Možná si myslíte, že konspirační teorie o dark poolech a nelegálních shortech jsou pro okrajové spekulanty, kteří nosí místo čepice popcorn Jiffy Pops. Není to dobrý pohled. Stejně si ale nechcete vsadit proti AMC Entertainment, až se za týden objeví čísla z pokladen kin za nadcházející víkend.
Analytici nepředpokládají, že by se řetězec dostal do zisku nejméně do roku 2026, a medvědí argument zní, že likvidita AMC tak dlouho nevydrží. Zde je druhý názor, který pochází od někoho, kdo není fanatikem hnutí meme stock a jeho neopodstatněných cenových cílů, které by – v některých extrémních případech – udělaly z AMC nejcennější akcie na planetě.

AMC by mohla být zisková mnohem dříve než za čtyři roky. Letošní léto bude pro pokladny obrovské a samotný řetězec se stal chytřejším, pokud jde o jeho skutečná centra zisku. Během pandemického útlumu jsme byli svědky toho, jak AMC ožilo, přidalo mobilní objednávání koncesí v celém řetězci a vylepšilo nabídku jídel, dokonce přidalo i občerstvení v samostatně stojících barech. Konsolidované tržby za jídlo a nápoje na zákazníka vzrostly od roku 2019 o neuvěřitelných 40 %.
Jistě, je tu spousta dluhů, které je třeba projídat. Nicméně nyní, když je většina hélia z akcií memu vypuštěna – a její podnikání je v zásadě lepší než dříve – je čas začít AMC jako investici opět věřit.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky