Ale pokud jde o dynamiku na pracovišti s vašimi kolegy, opak může být pravdou.
Možná neodpovídají na e-maily tak rychle, jak by si jejich spolupracovník přál. Možná je jejich spolupracovník vnímá jako málo pracovité, protože už nevidí hodiny, které věnují své práci. Nebo možná pronesli nevhodnou poznámku, která byla špatně pochopena.
Strategie time managementu mohou pomoci zlepšit tyto typy situací, například vytvoření efektivní e-mailové rutiny nebo důsledné začínání práce včas. Někdy však nejefektivnější strategií není pracovat usilovněji – je to pracovat blíže.
V posledních několika letech jsme se naučili, že práce na dálku může přinášet řadu výhod pro pracovníky i zaměstnavatele – a činí nás produktivnějšími. Abychom však mohli co nejlépe využít výhod práce na dálku, musíme se naučit zvládat i její nevýhody.
Zde jsou tři způsoby, jak se můžete znovu spojit se svými kolegy. Všechny zahrnují spíše bližší než těžší práci.
SPOLUPRACOVAT PŘI PRÁCI V KANCELÁŘI
Zdroj: Unsplash
Ne všechny společnosti se vrátily k pětidennímu pracovnímu týdnu a mnohé nabízejí hybridní varianty. Jedním z nejlepších způsobů, jak se znovu sblížit se svými spolupracovníky, je společná práce ve staré dobré kanceláři.
Pokud máte možnost pracovat společně osobně a pozorujete, že týmová dynamika chybí, doporučujeme, abyste si jako prioritu stanovili dojíždění. I malý čas strávený společně v kanceláři může mít velký vliv na morálku – a může pomoci připomenout pracovníkům jejich společné poslání.
Návrat do kanceláře funguje nejlépe, když máte určený den nebo dny, kdy bude váš tým přítomen a může se setkat na individuálních schůzkách, poradách zaměstnanců nebo dokončit jinou práci ve stejné místnosti. Díky tomu má dojíždění vyšší hodnotu, než když jsou vystoupení členů týmu v kanceláři rozptýlena v průběhu celého týdne. A upřednostňování spolupráce při pobytu v kanceláři může týmům pomoci efektivně se znovu spojit.
Podle Richarda Arveyho, adjunkta na katedře managementu a organizace na National University of Singapore Business School, je práce tváří v tvář nejlepším způsobem, jak číst tón a řeč těla našich spolupracovníků. Jeho výzkum také zjistil, že osobní spolupráce pomáhá pracovníkům vyhnout se izolaci a cítit se více propojeni.
Tyto faktory by mohly vysvětlovat, proč se klienti často cítí se svými kolegy lépe, když přijmou hybridní práci.
Pokud společná práce na týdenní bázi není možná, třeba proto, že jsou zaměstnanci roztroušeni po celém světě, pak můžete zvážit čtvrtletní osobní schůzky, které pomohou překlenout vzdálenost mezi jednotlivými kilometry.
Během těchto setkání klaďte důraz na rozhovory o strategii a vizi, abyste se ujistili, že všichni mají jasno o směru. Také dokončete důležité rozhodování, když můžete mít všechny zúčastněné strany v jedné místnosti, abyste mohli o daném tématu hovořit přirozeněji, než jak to můžete udělat přes Zoom. A pokud je to potřeba, věnujte nějaký čas individuálním rozhovorům, abyste se ujistili, že víte, jak se členové vašeho týmu skutečně cítí v oblastech, jako jsou jejich nadcházející aspirace, a také jakékoliv potíže, kterým mohou v současné době čelit.
Osobní komunikace buduje důvěru, sympatie a může vám pomoci dostat se k reálné situaci – osobně se pravda hůře skrývá.
Tyto pravidelné schůzky mohou pomoci urychlit pokrok v plnění strategických cílů a uhladit mezilidské problémy, které se mohly objevit během čtvrtletí.
UDĚLEJTE SI ČAS NA SPOLEČENSKÉ AKCE
Zdroj: Unsplash
A bez ohledu na to, zda jste zpět v kanceláři na plný úvazek, v hybridním režimu nebo stále plně na dálku, je dobré vrhnout se zpět na některé společenské akce, které jste dělali před rokem 2020, abyste posílili vztahy mezi kolegy a podpořili pozitivní vztah k organizaci.
To může zahrnovat větší akce, jako jsou prázdninové večírky, na které si kolegové mohou přivést své významné osoby, nebo letní pikniky pro celou rodinu. Nebo to může zahrnovat menší setkání, jako jsou měsíční týmové obědy, kde mají všichni možnost navázat kontakt na méně formální úrovni. Tyto časy sponzorované firmou mohou zvýšit morálku a zlepšit vztahy tím, že kolegům umožní komunikovat čistě pro zábavu, místo aby museli plnit konkrétní body programu v rámci plánu schůzek, které se konají za sebou.
Začlenění těchto společenských akcí do firemní kultury představuje investici času a finančních prostředků. Když však vezmete v úvahu, že podle výzkumů je 10krát pravděpodobnější, že zaměstnanci zůstanou v zaměstnání kvůli přátelství, než kvůli zvýšení platu, návratnost investice do většího zapojení zaměstnanců a snížení fluktuace může často převýšit náklady.
Aby bylo jasno, osobní setkávání – ať už jde o společnou práci v kanceláři, čtvrtletní schůzky nebo společenské akce – nemusí být vždy tou nejefektivnější strategií řízení času. Ale z hlediska podpory dobrých vztahů mezi kolegy a předcházení mezilidským dramatům to může být často nejefektivnější způsob, jak vytvořit produktivní a spokojený tým.
Ale pokud jde o dynamiku na pracovišti s vašimi kolegy, opak může být pravdou.Možná neodpovídají na e-maily tak rychle, jak by si jejich spolupracovník přál. Možná je jejich spolupracovník vnímá jako málo pracovité, protože už nevidí hodiny, které věnují své práci. Nebo možná pronesli nevhodnou poznámku, která byla špatně pochopena.Strategie time managementu mohou pomoci zlepšit tyto typy situací, například vytvoření efektivní e-mailové rutiny nebo důsledné začínání práce včas. Někdy však nejefektivnější strategií není pracovat usilovněji – je to pracovat blíže.V posledních několika letech jsme se naučili, že práce na dálku může přinášet řadu výhod pro pracovníky i zaměstnavatele – a činí nás produktivnějšími. Abychom však mohli co nejlépe využít výhod práce na dálku, musíme se naučit zvládat i její nevýhody.Zde jsou tři způsoby, jak se můžete znovu spojit se svými kolegy. Všechny zahrnují spíše bližší než těžší práci.SPOLUPRACOVAT PŘI PRÁCI V KANCELÁŘIZdroj: UnsplashNe všechny společnosti se vrátily k pětidennímu pracovnímu týdnu a mnohé nabízejí hybridní varianty. Jedním z nejlepších způsobů, jak se znovu sblížit se svými spolupracovníky, je společná práce ve staré dobré kanceláři.Pokud máte možnost pracovat společně osobně a pozorujete, že týmová dynamika chybí, doporučujeme, abyste si jako prioritu stanovili dojíždění. I malý čas strávený společně v kanceláři může mít velký vliv na morálku – a může pomoci připomenout pracovníkům jejich společné poslání.Návrat do kanceláře funguje nejlépe, když máte určený den nebo dny, kdy bude váš tým přítomen a může se setkat na individuálních schůzkách, poradách zaměstnanců nebo dokončit jinou práci ve stejné místnosti. Díky tomu má dojíždění vyšší hodnotu, než když jsou vystoupení členů týmu v kanceláři rozptýlena v průběhu celého týdne. A upřednostňování spolupráce při pobytu v kanceláři může týmům pomoci efektivně se znovu spojit.Podle Richarda Arveyho, adjunkta na katedře managementu a organizace na National University of Singapore Business School, je práce tváří v tvář nejlepším způsobem, jak číst tón a řeč těla našich spolupracovníků. Jeho výzkum také zjistil, že osobní spolupráce pomáhá pracovníkům vyhnout se izolaci a cítit se více propojeni.Tyto faktory by mohly vysvětlovat, proč se klienti často cítí se svými kolegy lépe, když přijmou hybridní práci.Chcete využít této příležitosti?DISKUTUJTE O ČTVRTLETNÍCH CÍLECHZdroj: UnsplashPokud společná práce na týdenní bázi není možná, třeba proto, že jsou zaměstnanci roztroušeni po celém světě, pak můžete zvážit čtvrtletní osobní schůzky, které pomohou překlenout vzdálenost mezi jednotlivými kilometry.Během těchto setkání klaďte důraz na rozhovory o strategii a vizi, abyste se ujistili, že všichni mají jasno o směru. Také dokončete důležité rozhodování, když můžete mít všechny zúčastněné strany v jedné místnosti, abyste mohli o daném tématu hovořit přirozeněji, než jak to můžete udělat přes Zoom. A pokud je to potřeba, věnujte nějaký čas individuálním rozhovorům, abyste se ujistili, že víte, jak se členové vašeho týmu skutečně cítí v oblastech, jako jsou jejich nadcházející aspirace, a také jakékoliv potíže, kterým mohou v současné době čelit.Osobní komunikace buduje důvěru, sympatie a může vám pomoci dostat se k reálné situaci – osobně se pravda hůře skrývá.Tyto pravidelné schůzky mohou pomoci urychlit pokrok v plnění strategických cílů a uhladit mezilidské problémy, které se mohly objevit během čtvrtletí.UDĚLEJTE SI ČAS NA SPOLEČENSKÉ AKCEZdroj: UnsplashA bez ohledu na to, zda jste zpět v kanceláři na plný úvazek, v hybridním režimu nebo stále plně na dálku, je dobré vrhnout se zpět na některé společenské akce, které jste dělali před rokem 2020, abyste posílili vztahy mezi kolegy a podpořili pozitivní vztah k organizaci.To může zahrnovat větší akce, jako jsou prázdninové večírky, na které si kolegové mohou přivést své významné osoby, nebo letní pikniky pro celou rodinu. Nebo to může zahrnovat menší setkání, jako jsou měsíční týmové obědy, kde mají všichni možnost navázat kontakt na méně formální úrovni. Tyto časy sponzorované firmou mohou zvýšit morálku a zlepšit vztahy tím, že kolegům umožní komunikovat čistě pro zábavu, místo aby museli plnit konkrétní body programu v rámci plánu schůzek, které se konají za sebou.Začlenění těchto společenských akcí do firemní kultury představuje investici času a finančních prostředků. Když však vezmete v úvahu, že podle výzkumů je 10krát pravděpodobnější, že zaměstnanci zůstanou v zaměstnání kvůli přátelství, než kvůli zvýšení platu, návratnost investice do většího zapojení zaměstnanců a snížení fluktuace může často převýšit náklady.Aby bylo jasno, osobní setkávání – ať už jde o společnou práci v kanceláři, čtvrtletní schůzky nebo společenské akce – nemusí být vždy tou nejefektivnější strategií řízení času. Ale z hlediska podpory dobrých vztahů mezi kolegy a předcházení mezilidským dramatům to může být často nejefektivnější způsob, jak vytvořit produktivní a spokojený tým.