prosince se zdá, že čínské publikum touží vidět film společnosti Disney „Avatar: Cesta vody“.
„Avatar 2 je vedle nadcházejících svátků jedním z klíčových katalyzátorů, který by mohl podpořit další krátkodobé zlepšení výkonnosti akcií filmových společností,“ uvedla ve čtvrtečním výzkumném sdělení Rebecca Xuová, analytička společnosti Morgan Stanley.
Její preferovanou volbou jsou akcie platformy pro prodej vstupenek a distributora Maoyan Entertainment. Xuová má na akcie rating overweight s cílovou cenou 9,4 hongkongských dolarů.
Proč je Čína důležitá
Ačkoli Xuová nepokrývá společnost Disney a k jejím akciím se nevyjádřila, společnost hodně závisí na tom, zda si film „Avatar“ získá čínské diváky. Režisér James Cameron prohlásil, že aby se film dostal do zisku, musí se stát jedním ze čtyř nejúspěšnějších filmů všech dob. Disney má navíc s touto sérií v příštích letech velké plány – v příštím desetiletí plánuje další čtyři díly.

Před pandemií Covidu se Čína díky svému apetitu po amerických filmech stávala v Hollywoodu silou, se kterou se musí počítat. V roce 2009 činily tržby z prodeje vstupenek v Číně pouhých 910 milionů dolarů, ale o deset let později se její příjmy do pokladen kin vyšplhaly na 8 miliard dolarů. Společnost PwC v roce 2019 předpovídala, že se Čína stane největším filmovým trhem na světě, ale zdravotní krize tuto prognózu zhatila.
Od doby, kdy Čína povolila znovuotevření kin, dochází k pravidelnému uzavírání sálů. Společnost Morgan Stanley uvedla, že v současné době je kvůli snaze omezit Covid otevřena jen asi polovina kin v zemi.
„Debut filmu Avatar je významný, protože vláda v posledních měsících nepovolila promítání mnoha západních filmů v zemi. Pozoruhodné je, že se film objeví na čínských plátnech ve stejný den jako jeho domácí debut. Společnost Disney tuto strategii použila, když byl zveřejněn film „Avengers: Endgame“ a doufá, že se tento úspěch bude opakovat.
Původní „Avatar“, uvedený do kin v roce 2009, držel titul nejvýdělečnějšího filmu všech dob až do doby, než byl uveden „Avengers: Endgame“. Jeho opětovné uvedení do kin na začátku roku 2021 umožnilo sci-fi eposu znovu získat tento primát. Za svou popularitu vděčí z velké části mezinárodním divákům, včetně těch v Číně, a jejich touze vidět film v úhledných formátech, jako je Imax.
Předčasná poptávka po vstupenkách
Xuová se dívá na „Cestu vody“, aby odhadl chuť vrátit se do kina. Zatím to vypadá dobře. Nejenže je ohlas kritiků pozitivní, ale tržby v Číně odstartovaly velmi dobře.
Vstupenky se začaly prodávat ve středu a od čtvrtečního poledne dosáhl předprodej podle společnosti Maoyan Pro více než 30 milionů rupií. Předprodej druhého dne vzrostl o 40 % oproti prvnímu dni, což je neobvyklé.

Tím se tento nejnovější film o Avatarovi dostal v prodeji vstupenek před film „Bitva u jezera Čchang-ťin 2“, který byl uveden během letošních svátků čínského nového roku, ale za filmem „Detektivka Čínská čtvrť 3“, který měl premiéru během čínského nového roku 2021, a za filmem „Endgame“. Pozoruhodné je, že Avatar to dokázal jen s přibližně polovinou otevřených národních kin.
Scéna připravená na zotavení pokladen
Xuová z Morgan Stanley očekává, že se čínské pokladny v roce 2023 zotaví o 50 % na 51 miliard rupií, a to za předpokladu, že znovuotevření čínských kin nabude na jaře na dynamice.
„Zaznamenali jsme pozitivní známky toho, že spotřebitelé jsou ochotni vrátit se do kin,“ napsala Xuová a jako důkaz uvedl silný prodej vstupenek během svátků čínského nového roku 2021.

Poučení čerpá také z opětovného otevření pokladen kin v USA. Xuová uvedla, že ve druhém a třetím čtvrtletí roku 2022 se americká pokladna odrazila zpět na zhruba 70 % úrovně roku 2019, ale nabídka nových filmů její oživení zbrzdila.
V Číně je „bohatá nabídka filmových trháků“ připravena přijít do kin, uvedla Xuová.
Kromě toho mají zásoby filmů tendenci růst v období prázdnin, a to ještě více, když je rozruch kolem filmů lepší, než se očekávalo, uvedla. S ohledem na to Xu zvýšila cílové ceny pro společnosti IMAX China, Ali Pictures, Wanda Film, Enlight a China Film.
Pokud jde o nejlépe hodnocenou společnost Maoyan, Xuová očekává, že bude těžit ze své dominantní distribuční pozice a slibné řady filmů, které přicházejí do kin, a také ze skutečnosti, že zvyšuje svůj podíl na trhu s produkcí.
Morgan Stanley uvedla, že upřednostňuje akcie kótované v Hongkongu před čínskými akciemi typu A, a to s odkazem na ocenění.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky