Ruský hliníkárenský gigant Rusal chce dodávat více nízkouhlíkového hliníku do Číny vzhledem k přátelským vztahům a rostoucí poptávce po tomto kovu ze strany tamních firem vyrábějících elektromobily, uvedl v pátek jeden z manažerů Rusalu.
Podle Mezinárodního institutu pro hliník (International Aluminium Institute), který vychází z údajů za rok 2021, vypouští primární hliník v průměru 16,6 tuny oxidu uhličitého na tunu kovu, což z něj činí jeden z uhlíkově nejnáročnějších segmentů kovoprůmyslu a pro výrobce automobilů, kteří používají značné objemy hliníkových plechů.
Stále větší objemy nízkouhlíkového hliníku se vyrábějí s využitím vodní energie nebo recyklovaného materiálu, aby se snížily emise uhlíku.
„Jsme velmi optimističtí, pokud jde o nízkouhlíkovou poptávku v Číně,“ řekl na páteční konferenci Huang Wenqian, viceprezident společnosti Rusal Shanghai Economic and Trade Company Limited.
Společnost Rusal uvádí, že téměř všechny její 4 miliony tun elektrolytického hliníku, které ročně vyrobí, jsou nízkouhlíkové, s emisemi nejvýše 4 tuny uhlíku.
Společnost každoročně prodá do Číny 400 000 až 500 000 tun hliníku, což představuje velký podíl na čínském dovozu ve výši 1,58 milionu tun.
Rusal nabízí svůj nízkouhlíkový produkt s prémií 20 až 40 dolarů za tunu oproti spotovým cenám v Číně, zatímco v Evropě dosahuje až 60 dolarů za tunu oproti smluvním cenám hliníku kótovaným na Londýnské burze kovů, uvedl Huang na akci pořádané Shanghai Metals Market ve Foshanu v jižní Číně.
Chcete využít této příležitosti?
Poptávka po nízkouhlíkovém hliníku je v Evropě vyšší. Mnoho čínských výrobců elektromobilů však pracuje na snížení své uhlíkové stopy v očekávání rostoucího tlaku zámořských spotřebitelů na snížení emisí, uvedl Xia Ding, manažer nákupu surovin u čínského výrobce elektromobilů Nio .
Společnost Nio usiluje o používání hliníkových výrobků s emisemi uhlíku omezenými na 7 tun, uvedl Xia na konferenci ve Foshanu a dodal, že tento kov představuje přibližně polovinu emisí automobilu Nio.
Výrobci hliníku mají do roku 2023 zvýšit produkci nízkouhlíkového kovu o 10 %, což sníží náklady pro výrobce automobilů, kteří usilují o dodávky šetrné ke klimatu.
Ruský hliníkárenský gigant Rusal chce dodávat více nízkouhlíkového hliníku do Číny vzhledem k přátelským vztahům a rostoucí poptávce po tomto kovu ze strany tamních firem vyrábějících elektromobily, uvedl v pátek jeden z manažerů Rusalu.
Podle Mezinárodního institutu pro hliník , který vychází z údajů za rok 2021, vypouští primární hliník v průměru 16,6 tuny oxidu uhličitého na tunu kovu, což z něj činí jeden z uhlíkově nejnáročnějších segmentů kovoprůmyslu a pro výrobce automobilů, kteří používají značné objemy hliníkových plechů.
Stále větší objemy nízkouhlíkového hliníku se vyrábějí s využitím vodní energie nebo recyklovaného materiálu, aby se snížily emise uhlíku.
„Jsme velmi optimističtí, pokud jde o nízkouhlíkovou poptávku v Číně,“ řekl na páteční konferenci Huang Wenqian, viceprezident společnosti Rusal Shanghai Economic and Trade Company Limited.
Společnost Rusal uvádí, že téměř všechny její 4 miliony tun elektrolytického hliníku, které ročně vyrobí, jsou nízkouhlíkové, s emisemi nejvýše 4 tuny uhlíku.
Společnost každoročně prodá do Číny 400 000 až 500 000 tun hliníku, což představuje velký podíl na čínském dovozu ve výši 1,58 milionu tun.
Rusal nabízí svůj nízkouhlíkový produkt s prémií 20 až 40 dolarů za tunu oproti spotovým cenám v Číně, zatímco v Evropě dosahuje až 60 dolarů za tunu oproti smluvním cenám hliníku kótovaným na Londýnské burze kovů, uvedl Huang na akci pořádané Shanghai Metals Market ve Foshanu v jižní Číně.Chcete využít této příležitosti?
Poptávka po nízkouhlíkovém hliníku je v Evropě vyšší. Mnoho čínských výrobců elektromobilů však pracuje na snížení své uhlíkové stopy v očekávání rostoucího tlaku zámořských spotřebitelů na snížení emisí, uvedl Xia Ding, manažer nákupu surovin u čínského výrobce elektromobilů Nio .
Společnost Nio usiluje o používání hliníkových výrobků s emisemi uhlíku omezenými na 7 tun, uvedl Xia na konferenci ve Foshanu a dodal, že tento kov představuje přibližně polovinu emisí automobilu Nio.
Výrobci hliníku mají do roku 2023 zvýšit produkci nízkouhlíkového kovu o 10 %, což sníží náklady pro výrobce automobilů, kteří usilují o dodávky šetrné ke klimatu.