Ruské aerolinky vedou podle dokumentů a zdrojů předběžná jednání s nejméně jednou velkou západní leasingovou společností o využití státních prostředků k nákupu některých z více než 400 letadel, která uvízla v Rusku po invazi na Ukrajinu.
Tento návrh, který by musel být schválen EU a který by testoval možnosti kompromisu v ekonomické válce mezi Moskvou a Západem, by mohl snížit mnohamiliardový účet, s nímž se potýkají pronajímatelé a pojišťovny, a umožnit ruským leteckým společnostem zajistit si formální vlastnictví letadel s potenciálně vysokou slevou.
Zdroj z ruského letectví uvedl, že o návrhu se stále diskutuje, ale že někteří ruští představitelé jsou pesimističtí, pokud jde o jeho schválení Evropskou unií.
Úředník EU obeznámený s diskusemi o této otázce se odmítl vyjádřit.
Před tím, co Moskva nazývá „zvláštní vojenskou operací“ na Ukrajině, bylo Rusko významným trhem pro pronajímatele letadel, kteří nakupovali letadla od společností Boeing a Airbus a pronajímali je ruským leteckým společnostem, které se chtěly vyhnout počátečním nákladům a nepružnosti vlastního nákupu letadel.
Poté, co západní sankce donutily pronajímatele tyto smlouvy zrušit, Moskva odmítla letadla odvézt, čímž v Rusku uvízla letadla v hodnotě téměř 10 miliard dolarů a pronajímatelé začali uplatňovat nároky vůči svým vlastním pojišťovnám.
Ruské letecké společnosti nadále provozují mnoho letadel, ale některé z nich mají potíže se zajištěním náhradních dílů.
Chcete využít této příležitosti?
Ruské aerolinky vedou podle dokumentů a zdrojů předběžná jednání s nejméně jednou velkou západní leasingovou společností o využití státních prostředků k nákupu některých z více než 400 letadel, která uvízla v Rusku po invazi na Ukrajinu.
Tento návrh, který by musel být schválen EU a který by testoval možnosti kompromisu v ekonomické válce mezi Moskvou a Západem, by mohl snížit mnohamiliardový účet, s nímž se potýkají pronajímatelé a pojišťovny, a umožnit ruským leteckým společnostem zajistit si formální vlastnictví letadel s potenciálně vysokou slevou.
Zdroj z ruského letectví uvedl, že o návrhu se stále diskutuje, ale že někteří ruští představitelé jsou pesimističtí, pokud jde o jeho schválení Evropskou unií.
Úředník EU obeznámený s diskusemi o této otázce se odmítl vyjádřit.
Před tím, co Moskva nazývá „zvláštní vojenskou operací“ na Ukrajině, bylo Rusko významným trhem pro pronajímatele letadel, kteří nakupovali letadla od společností Boeing a Airbus a pronajímali je ruským leteckým společnostem, které se chtěly vyhnout počátečním nákladům a nepružnosti vlastního nákupu letadel.
Poté, co západní sankce donutily pronajímatele tyto smlouvy zrušit, Moskva odmítla letadla odvézt, čímž v Rusku uvízla letadla v hodnotě téměř 10 miliard dolarů a pronajímatelé začali uplatňovat nároky vůči svým vlastním pojišťovnám.
Ruské letecké společnosti nadále provozují mnoho letadel, ale některé z nich mají potíže se zajištěním náhradních dílů.Chcete využít této příležitosti?
