Společnost Airbus hodlá oddělit svůj program výškových sledovacích a komunikačních dronů Zephyr s cílem zahájit komerční provoz do konce příštího roku, informoval v pondělí deník Financial Times.
Francouzský výrobce letadel požádal společnost Morgan Stanley, aby našla externí partnerství, které by pomohlo urychlit komercializaci podniku, který bude fungovat pod značkou „Aalto“, uvedly FT.
Dron Zephyr poháněný solární energií je navržen tak, aby mohl zůstat ve výšce přibližně 21 kilometrů po několik měsíců a sloužit k pozorování nebo dočasnému posílení komunikace.
Sameer Halawi, který program vede od loňského léta, řekl FT, že Zephyr je „v konečné fázi návrhu“.
„Myšlenkou vyčlenění je přivést do procesu podobně smýšlející partnery a být schopen tento byznys škálovat,“ řekl Halawi a dodal, že Airbus telekomunikační služby nenabízí.
Společnost Airbus na žádost agentury Reuters o komentář bezprostředně nereagovala.

Společnost Airbus hodlá oddělit svůj program výškových sledovacích a komunikačních dronů Zephyr s cílem zahájit komerční provoz do konce příštího roku, informoval v pondělí deník Financial Times.
Francouzský výrobce letadel požádal společnost Morgan Stanley, aby našla externí partnerství, které by pomohlo urychlit komercializaci podniku, který bude fungovat pod značkou „Aalto“, uvedly FT.
Dron Zephyr poháněný solární energií je navržen tak, aby mohl zůstat ve výšce přibližně 21 kilometrů po několik měsíců a sloužit k pozorování nebo dočasnému posílení komunikace.
Sameer Halawi, který program vede od loňského léta, řekl FT, že Zephyr je „v konečné fázi návrhu“.
„Myšlenkou vyčlenění je přivést do procesu podobně smýšlející partnery a být schopen tento byznys škálovat,“ řekl Halawi a dodal, že Airbus telekomunikační služby nenabízí.
Společnost Airbus na žádost agentury Reuters o komentář bezprostředně nereagovala.