Jihokorejská společnost SK On plánuje do roku 2025 vyrábět novou lithium-železo-fosfátovou baterii pro elektromobily v rámci snahy dodávat levnější baterie výrobcům automobilů, kteří jsou tlačeni rostoucími náklady na elektromobily, uvedl ve čtvrtek jeden z vedoucích pracovníků společnosti.
„Do roku 2025 budeme vyrábět produkt LFP,“ řekl agentuře Reuters Jason Lee, výkonný viceprezident a vedoucí marketingové divize baterií společnosti SK On, na okraj konference CES. SK On je dceřinou společností jihokorejské energetické skupiny SK Innovation.
Zákazník společnosti SK On, společnost Ford Motor Co, loni uvedl, že v příštím roce plánuje nabízet lithium-železné baterie čínské výroby od společnosti CATL ve svém elektrickém nákladním automobilu Ford F-150 Lightning. Společnost Tesla Inc a začínající elektromobilní společnost Rivian rovněž oznámily plány na používání baterií LFP.
Čínští výrobci baterií dominují světové výrobě LFP, podporováni silnou poptávkou ze strany výrobců automobilů na domácím trhu. Baterie LFP lze vyrábět s nižšími náklady, ale mají menší dojezd než srovnatelné nikl-kobaltové baterie pro elektromobily.
Cenová výhoda lithium-železné chemie závisí na tom, kde se baterie vyrábějí, uvedl Lee. Baterie LFP vyrobené v Číně mohou mít oproti niklkobaltovým bateriím 20% cenovou výhodu. Baterie LFP vyráběné v Evropě mohou stát o 15 % méně, uvedl.
Společnost SK On plánuje zpočátku odebírat baterie LFP z Číny, uvedl Lee.
„Pokud vyrábíte ve Spojených státech, není to žádná výhoda,“ řekl.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























