Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Největšími spotřebiteli luxusního zboží na světě jsou Korejci; proč tak milují značky?

Když se Kelly Yoonová, 38letá matka ze střední třídy v enklávě Songdo na předměstí Soulu, zúčastnila školní akce pro svou devítiletou dceru, byla ohromena značkovým zbožím, které měly ostatní maminky.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
27 ledna, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

„Cestou do třídy jsem viděla nejrůznější tašky Chanel,“ řekla. „Maminky milují kolekce šperků Diva’s Dream od Bulgari a Van Cleef & Arpels a zimní bunda Moncler je tady vlastně ‚uniforma‘ pro maminky. Nejoblíbenějším autem je SUV značky Mercedes-Benz.“

Je to scéna, která se odehrává v celé zemi, kde se spojila silná směs lidí, kteří hledají status, majitelů domů s penězi a mileniálů, kteří žijí jen jednou (YOLO – you only live once), a Jihokorejci se tak stali největšími utráceči za luxusní značky na světě v přepočtu na obyvatele.

Podle zprávy společnosti Morgan Stanley zveřejněné na začátku tohoto měsíce vzrostly výdaje Korejců za osobní luxusní zboží od značkových kabelek po péřové bundy za 2 000 dolarů v roce 2022 o 24 % na 21,8 bilionu wonů (16,8 miliardy dolarů), což odpovídá přibližně 325 dolarům (7 110 Kč) na každého muže, ženu a dítě.

K prudkému nárůstu přispěl prudký rozmach korejského bydlení, díky němuž se ceny nemovitostí v některých městech během pandemie zdvojnásobily, a majitelé domů se tak cítili bohatší. Na druhé straně se mladší Korejci, kteří si zoufali, že se nikdy nedostanou na žebříček nemovitostí, rozhodli místo toho utratit své příjmy za luxusní lahůdky.

Zdroj: Shutterstock

Tento trend odráží celosvětový vzestup výdajů za luxus, který je zčásti způsoben rostoucím bohatstvím na celém světě a který pomohl Bernardu Arnaultovi, francouzskému magnátovi stojícímu za společností LVMH, která je výrobcem luxusního zboží, stát se nejbohatším člověkem na světě.

Advertisement

 „Během pandemie se všichni zdáli být tak optimističtí ohledně své budoucnosti,“ řekl Lee Wonjae, profesor sociologie na Kaist Graduate School of Culture Technology v Daejeonu. „Důvěra spotřebitelů byla tak silná, protože rostly akcie, kryptoměny a ceny bydlení. I když někteří lidé propásli příležitosti, jejich přátelé vydělávali peníze, takže věřili, že všechno tak bude navždy.“

Chcete využít této příležitosti?

K rozmachu luxusu přispěli také mileniálové, řekl Ahn Dong-hyun, profesor ekonomie na Soulské národní univerzitě. „Možná se vzdali koupě domu a místo toho se snaží udělat si radost nákupem drahých věcí.“

Podle zprávy členské věrnostní jednotky maloobchodního gigantu Lotte Group z roku 2022 se nákupy luxusního zboží lidmi ve věku 20 let v roce 2021 oproti roku 2018 zvýšily o 70 %, což je nejsilnější růst ze všech věkových skupin.

Christine Leová, 30letá pracovnice, která si v pojišťovně vydělá asi 24 000 dolarů ročně, uvedla, že si v roce 2020 koupila kabelku Marni za 1,6 milionu wonů.

Zdroj: Shutterstock

„Všechny moje kamarádky mají alespoň jednu luxusní kabelku,“ řekla. „Korejská generace Z se řídí heslem: YOLO. Nemůžeme si koupit dům, je to příliš drahé, tak proč bychom si měli šetřit peníze do budoucna?“.

Příspěvky na Instagramu, které se chlubí luxusními nákupy, ji také ovlivnily, řekla Leová. Podle zprávy společnosti Hootsuite z roku 2022 se Jižní Korea umístila na 3. místě na světě podle počtu aktivních uživatelů sociálních médií s 91,2 % populace. Vzestup korejské popkultury v čele s boybandem BTS a oscarovým filmem Parazit přiměl přední módní domy a luxusní značky podepsat korejské hvězdy jako ambasadory.

Celebrity, jako je herečka Hoyeon Jung ze Squid Game, podporují na Instagramu značky jako Louis Vuitton a Bentley, zatímco členky dívčí skupiny Blackpink podporují luxusní společnosti včetně Chanel, Bulgari, Cartier a Tiffany.

Společnost Dior tento měsíc oznámila, že podepsala smlouvu se členem BTS Jiminem jako globálním ambasadorem, který byl minulý týden na módní přehlídce v Paříži obklopen fanoušky, kteří křičeli a skandovali jeho jméno. 

Důležitost vzhledu může u korejských spotřebitelů více rezonovat, neboť se zdá, že výdaje na kosmetické operace začínají v mladším věku a jsou mnohem vyšší než ve většině ostatních zemí, uvedli analytici Morgan Stanley.

Cityscape in seoul south korea around sunset.
Zdroj: Unsplash

Korea s pouhými 51 miliony obyvatel je nyní pro výrobce luxusního zboží stejně důležitá jako Japonsko (125 milionů obyvatel), přičemž korejští občané se podílejí na celkových maloobchodních tržbách špičkových značek, jako jsou Prada SpA, Moncler SpA, Bottega Veneta Inc. a Burberry Group Plc, 10 % nebo více, uvádí zpráva.

„Pokud jde o status, řada studií ukázala, že finanční úspěch bývá v Koreji vysoce ceněn, takže osobní luxusní zboží může být důležitým nástrojem k vytváření sociální stratifikace,“ uvedla společnost Morgan Stanley. Zpráva uvádí, že v Číně činí výdaje za luxus přibližně 55 dolarů na osobu.

Přicházejí však určité překážky. Zadlužení korejských domácností je vyšší než v Japonsku, Velké Británii a USA a Bank of Korea zvýšila svou klíčovou úrokovou sazbu na 3,5 % z nejnižší hodnoty 0,5 % v červenci 2021, čímž končí éra levných peněz. Ceny nemovitostí v Koreji klesly ve třetím čtvrtletí loňského roku nejvíce na světě.

„Tento druh boomu nebude trvat věčně a možná budeme svědky něčeho podobného, co se stalo v 90. letech v Japonsku,“ řekl Lee, profesor na Kaist Graduate School of Culture Technology.

„Cestou do třídy jsem viděla nejrůznější tašky Chanel,“ řekla. „Maminky milují kolekce šperků Diva’s Dream od Bulgari a Van Cleef & Arpels a zimní bunda Moncler je tady vlastně ‚uniforma‘ pro maminky. Nejoblíbenějším autem je SUV značky Mercedes-Benz.“Je to scéna, která se odehrává v celé zemi, kde se spojila silná směs lidí, kteří hledají status, majitelů domů s penězi a mileniálů, kteří žijí jen jednou , a Jihokorejci se tak stali největšími utráceči za luxusní značky na světě v přepočtu na obyvatele.Podle zprávy společnosti Morgan Stanley zveřejněné na začátku tohoto měsíce vzrostly výdaje Korejců za osobní luxusní zboží od značkových kabelek po péřové bundy za 2 000 dolarů v roce 2022 o 24 % na 21,8 bilionu wonů , což odpovídá přibližně 325 dolarům na každého muže, ženu a dítě.K prudkému nárůstu přispěl prudký rozmach korejského bydlení, díky němuž se ceny nemovitostí v některých městech během pandemie zdvojnásobily, a majitelé domů se tak cítili bohatší. Na druhé straně se mladší Korejci, kteří si zoufali, že se nikdy nedostanou na žebříček nemovitostí, rozhodli místo toho utratit své příjmy za luxusní lahůdky.Tento trend odráží celosvětový vzestup výdajů za luxus, který je zčásti způsoben rostoucím bohatstvím na celém světě a který pomohl Bernardu Arnaultovi, francouzskému magnátovi stojícímu za společností LVMH, která je výrobcem luxusního zboží, stát se nejbohatším člověkem na světě. „Během pandemie se všichni zdáli být tak optimističtí ohledně své budoucnosti,“ řekl Lee Wonjae, profesor sociologie na Kaist Graduate School of Culture Technology v Daejeonu. „Důvěra spotřebitelů byla tak silná, protože rostly akcie, kryptoměny a ceny bydlení. I když někteří lidé propásli příležitosti, jejich přátelé vydělávali peníze, takže věřili, že všechno tak bude navždy.“ Chcete využít této příležitosti?K rozmachu luxusu přispěli také mileniálové, řekl Ahn Dong-hyun, profesor ekonomie na Soulské národní univerzitě. „Možná se vzdali koupě domu a místo toho se snaží udělat si radost nákupem drahých věcí.“Podle zprávy členské věrnostní jednotky maloobchodního gigantu Lotte Group z roku 2022 se nákupy luxusního zboží lidmi ve věku 20 let v roce 2021 oproti roku 2018 zvýšily o 70 %, což je nejsilnější růst ze všech věkových skupin.Christine Leová, 30letá pracovnice, která si v pojišťovně vydělá asi 24 000 dolarů ročně, uvedla, že si v roce 2020 koupila kabelku Marni za 1,6 milionu wonů.„Všechny moje kamarádky mají alespoň jednu luxusní kabelku,“ řekla. „Korejská generace Z se řídí heslem: YOLO. Nemůžeme si koupit dům, je to příliš drahé, tak proč bychom si měli šetřit peníze do budoucna?“.Příspěvky na Instagramu, které se chlubí luxusními nákupy, ji také ovlivnily, řekla Leová. Podle zprávy společnosti Hootsuite z roku 2022 se Jižní Korea umístila na 3. místě na světě podle počtu aktivních uživatelů sociálních médií s 91,2 % populace. Vzestup korejské popkultury v čele s boybandem BTS a oscarovým filmem Parazit přiměl přední módní domy a luxusní značky podepsat korejské hvězdy jako ambasadory.Celebrity, jako je herečka Hoyeon Jung ze Squid Game, podporují na Instagramu značky jako Louis Vuitton a Bentley, zatímco členky dívčí skupiny Blackpink podporují luxusní společnosti včetně Chanel, Bulgari, Cartier a Tiffany.Společnost Dior tento měsíc oznámila, že podepsala smlouvu se členem BTS Jiminem jako globálním ambasadorem, který byl minulý týden na módní přehlídce v Paříži obklopen fanoušky, kteří křičeli a skandovali jeho jméno. Důležitost vzhledu může u korejských spotřebitelů více rezonovat, neboť se zdá, že výdaje na kosmetické operace začínají v mladším věku a jsou mnohem vyšší než ve většině ostatních zemí, uvedli analytici Morgan Stanley.Korea s pouhými 51 miliony obyvatel je nyní pro výrobce luxusního zboží stejně důležitá jako Japonsko , přičemž korejští občané se podílejí na celkových maloobchodních tržbách špičkových značek, jako jsou Prada SpA, Moncler SpA, Bottega Veneta Inc. a Burberry Group Plc, 10 % nebo více, uvádí zpráva.„Pokud jde o status, řada studií ukázala, že finanční úspěch bývá v Koreji vysoce ceněn, takže osobní luxusní zboží může být důležitým nástrojem k vytváření sociální stratifikace,“ uvedla společnost Morgan Stanley. Zpráva uvádí, že v Číně činí výdaje za luxus přibližně 55 dolarů na osobu.Přicházejí však určité překážky. Zadlužení korejských domácností je vyšší než v Japonsku, Velké Británii a USA a Bank of Korea zvýšila svou klíčovou úrokovou sazbu na 3,5 % z nejnižší hodnoty 0,5 % v červenci 2021, čímž končí éra levných peněz. Ceny nemovitostí v Koreji klesly ve třetím čtvrtletí loňského roku nejvíce na světě.„Tento druh boomu nebude trvat věčně a možná budeme svědky něčeho podobného, co se stalo v 90. letech v Japonsku,“ řekl Lee, profesor na Kaist Graduate School of Culture Technology.
Tagy: businessjížní korealuxusní zboží

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      21:32

      Dolar dosáhl nejnižší hodnoty od konce července před zveřejněním údajů o zaměstnanosti v USA

      21:15

      Zaměstnanci Mezinárodní organizace práce se obávají ztráty pracovních míst, protože Trump navrhuje škrty ve výši 107 milionů dolarů

      21:00

      Itálie se blíží ukončení postupu EU proti nadměrnému schodku, říká Lagardeová z ECB

      20:55

      Světová banka vyzývá k novému úsilí v boji proti ekonomické hrozbě znečištění

      20:47

      Tradeři jsou opatrní před zveřejněním zprávy o zaměstnanosti v USA

      20:32

      Barclays označuje americkou ekonomiku za „stagnující“ s pravděpodobností recese blížící se 50 %

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Roblox si za poslední rok připsal přes 180 %. Jaký je dlouhodobý trend?

      1 září, 2025

      Dynamika růstu a návrat popularity (nejen) dětské platformy představuje zvýšený potenciál i pro akcie RBLX. Roblox (RBLX) zažil v uplynulém...

      Zdroj: Bloomberg

      Tato čínská realitní společnost vzdoruje propadu trhu, Barclays vidí růst

      1 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Podle analytiků se Dell Technologies se stává klíčovým hráčem v oblasti AI

      1 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Morgan Stanley odhalila akcie s vysokým růstovým potenciálem pro měsíc září

      1 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Je Nvidia jednou z akcií, které dává smysl držet jednou provždy?

      31 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Opendoor Technologies roste na nové maximum, Fed otevírá cestu realitnímu trhu

      25 srpna, 2025

      Akcie společnosti Opendoor Technologies se staly jedním z hlavních tahounů páteční obchodní seance. Hodnota titulu vyskočila o téměř 40 %...

      Nejčtenější zprávy.

      Trumpova obchodní válka se mění v chaos: soudy zpochybňují cla

      31 srpna, 2025

      Nvidia a Google investují miliardy do jaderné fúze pro éru umělé inteligence

      30 srpna, 2025

      S&P 500 dosáhl nového rekordního uzavření díky ekonomickému růstu

      28 srpna, 2025

      Kavárenské řetězce těží z podzimní sezóny a lákají více zákazníků

      30 srpna, 2025

      Evropská komise navrhla zrušení cel na průmyslové zboží z USA

      28 srpna, 2025

      Je Nvidia jednou z akcií, které dává smysl držet jednou provždy?

      31 srpna, 2025

      STOXX 600 uzavírá výše díky růstu obranného sektoru a posílení Novo Nordisk

      1 září, 2025

      S&P 500 prodlužuje měsíční vítěznou sérii navzdory poklesu způsobenému Nvidií

      29 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.