Šéf Volkswagenu Ralf Brandstaetter v pondělí prohlásil, že Volkswagen chce na čínském trhu rozšířit nabídku vozů vyšší i nižší třídy a označil tamní trh s vysokým tempem a konkurencí za „obří fitness centrum pro průmysl“.
Volkswagen dlouhodobě dominuje čínskému trhu s automobily se spalovacími motory, ale v oblasti elektromobilů (EV) zaostává za domácími konkurenty – především za společností BYD, která podle čínské makléřské společnosti CMBI prodala v období od 1. do 8. ledna 40 046 EV ve srovnání s 1 962 EV osobní značky Volkswagen.
„Nechceme se této soutěže vzdát – chceme se jí účastnit,“ řekl Brandstaetter u kulatého stolu pro média. Na otázku, zda automobilka usiluje o to, aby zůstala zahraniční automobilkou číslo 1 v Číně i v elektrické éře, odpověděl: „Karty se míchají nanovo“.
Cílem automobilky je zrychlit dobu uvedení nových modelů na trh ze čtyř let blíže k průměru 2,5 roku u čínských protějšků, a to zčásti ještě větší lokalizací výzkumu a vývoje čínských modelů.
„Dáváme si více času kvůli našim standardům kvality, ale mohli bychom být rychlejší,“ řekl Brandstaetter.
Podle Brandstaettera plánuje v Číně uvést na trh model vyšší třídy ID.7 a také nový model nižší než ID.4, například menší sedan nebo SUV, nikoli však základní model ID.2 plánovaný pro Evropu.
Šéf čínské pobočky přičítá rychlý růst čínského trhu s elektromobily částečně levnější elektřině, přičemž jedno nabití modelu ID.4 stojí v Německu téměř pětkrát více než v Číně.
Chcete využít této příležitosti?
Volkswagen musí v Číně jednat „z pozice síly“, řekl Brandstaetter s odkazem na probíhající debatu v Německu o tom, jak diverzifikovat své hospodářské vztahy, aby se méně spoléhalo na Čínu.
„Diverzifikace neznamená zavřít v Číně a posílit v Americe. Znamená to pokračovat ve využívání tržních příležitostí v Číně a posílit Ameriku,“ řekl.
Šéf Volkswagenu Ralf Brandstaetter v pondělí prohlásil, že Volkswagen chce na čínském trhu rozšířit nabídku vozů vyšší i nižší třídy a označil tamní trh s vysokým tempem a konkurencí za „obří fitness centrum pro průmysl“.
Volkswagen dlouhodobě dominuje čínskému trhu s automobily se spalovacími motory, ale v oblasti elektromobilů zaostává za domácími konkurenty – především za společností BYD, která podle čínské makléřské společnosti CMBI prodala v období od 1. do 8. ledna 40 046 EV ve srovnání s 1 962 EV osobní značky Volkswagen.
„Nechceme se této soutěže vzdát – chceme se jí účastnit,“ řekl Brandstaetter u kulatého stolu pro média. Na otázku, zda automobilka usiluje o to, aby zůstala zahraniční automobilkou číslo 1 v Číně i v elektrické éře, odpověděl: „Karty se míchají nanovo“.
Cílem automobilky je zrychlit dobu uvedení nových modelů na trh ze čtyř let blíže k průměru 2,5 roku u čínských protějšků, a to zčásti ještě větší lokalizací výzkumu a vývoje čínských modelů.
„Dáváme si více času kvůli našim standardům kvality, ale mohli bychom být rychlejší,“ řekl Brandstaetter.
Podle Brandstaettera plánuje v Číně uvést na trh model vyšší třídy ID.7 a také nový model nižší než ID.4, například menší sedan nebo SUV, nikoli však základní model ID.2 plánovaný pro Evropu.
Šéf čínské pobočky přičítá rychlý růst čínského trhu s elektromobily částečně levnější elektřině, přičemž jedno nabití modelu ID.4 stojí v Německu téměř pětkrát více než v Číně.Chcete využít této příležitosti?
Volkswagen musí v Číně jednat „z pozice síly“, řekl Brandstaetter s odkazem na probíhající debatu v Německu o tom, jak diverzifikovat své hospodářské vztahy, aby se méně spoléhalo na Čínu.
„Diverzifikace neznamená zavřít v Číně a posílit v Americe. Znamená to pokračovat ve využívání tržních příležitostí v Číně a posílit Ameriku,“ řekl.
