Analytici chválí zaměření společnosti Meta Platforms na efektivitu a tvrdí, že akcie přechází z „psí boudy na piedestal“
Společnost Meta Platforms (META) se zaměřuje na efektivitu a analytikům se zdá, že se jim tento posun ve vyprávění tohoto otlučeného technologického giganta líbí.
Akcie v předobchodní fázi vzrostly o více než 19 % poté, co společnost překonala odhady tržeb za čtvrté čtvrtletí, oznámila program zpětného odkupu akcií v hodnotě 40 miliard USD a generální ředitel Mark Zuckerberg prohlásil, že se společnost zaměřuje na efektivitu.
„Naše komunita se stále rozrůstá a já jsem potěšen silným zapojením napříč našimi aplikacemi,“ uvedl Zuckerberg ve středečním prohlášení. „Naším manažerským tématem pro rok 2023 je „rok efektivity“ a my se zaměřujeme na to, abychom se stali silnější a svižnější organizací.“
Zdroj: Getty Images
Doug Anmuth ze společnosti JPMorgan potvrdil své doporučení „overweight“ a ve čtvrteční poznámce uvedl, že zaměření na snižování nákladů by mělo zlepšit ziskovou sílu a prospět akciím v krátkodobém i dlouhodobém horizontu.
„Důležité je, že očekáváme, že tato nedávno nalezená disciplína povede k silnější a svižnější organizaci v dlouhodobém horizontu, nejen v příštích 12 měsících,“ napsal.
Analytici také zřejmě ocenili krok společnosti, která snížila výhled kapitálových výdajů a provozních nákladů. Analytik Jefferies Brent Thill ve středeční poznámce uvedl, že by to mělo přinést zvýšení zisku na akcii v roce 2023 a je to v souladu s dosavadní praxí společnosti, která v obou případech směřuje k vyššímu zisku.
„Využití, zapojení a tržby rostou, zatímco náklady a kapitálové výdaje klesají, což je recept na další růst,“ napsal Ross Sandler z Barclays ve středeční poznámce klientům s tím, že rok 2023 by mohl být rokem, kdy společnost přejde z „psí boudy na piedestal“.
Bank of America dokonce na základě výsledků zvýšila doporučení na nákup. Analytik Justin Post rovněž zvýšil cílovou cenu akcií na 220 USD ze 160 USD. Nová cílová cena znamená nárůst o 43,7 % oproti středečnímu závěru.
„Vidíme tři faktory, které by mohly vést k pokračujícímu násobnému růstu akcií: 1) Díky nové mentalitě efektivity jsou nyní akcie nastaveny na růst pákového efektu / EPS, protože reklamní prostředí se zlepšuje, 2) konkurenční prostředí se zlepšuje s rostoucím používáním Reels a zpomalením denních aktivních uživatelů TikTok a 3) data na výzvu (20% zlepšení konverze reklamy) naznačují, že by se Meta mohla stát hrou na víceletý cyklus zlepšování [umělé inteligence / strojového učení] po nadměrných investicích do capex/GPU v letech 22/23,“ řekl Post.
Zdroj: Shutterstock
Thomas Champion ze společnosti Piper Sandler rovněž zvýšil doporučení pro akcie na overweight s tím, že snížené investiční výdaje a výhled provozních nákladů vytvářejí reset pro očekávání volného cash flow, a poprvé od roku 2021 zvýšil odhady, protože společnost se zaměřuje na efektivitu.
Podle Briana Nowaka z Morgan Stanley padlo slovo „efektivita“ v hovoru k výsledkům společnosti více než 25krát. Dodal, že změna zaměření by mohla tlačit na konkurenty, jako jsou Alphabet a Amazon, aby zlepšili svou trvanlivost.
Akcie Meta již od začátku roku vzrostly o 27 %, a přestože gigant sociálních médií „zdaleka není z makrodějin venku“, snížení nákladů vytváří „příležitost pro EPS procák“, na kterou investoři čekali, uvedl Mark Mahaney ze společnosti Evercore ISI. Analytik má pro společnost Meta rating „outperform“ a zvýšil cílovou cenu na 275 USD, což znamená růst o téměř 80 %.
Změna názorů na metaverse a „rodinu aplikací“ společnosti Meta Analytici také rostou v důvěře v podnikání společnosti Reels a ve hře metaverse.
Eric Sheridan ze společnosti Goldman Sachs potvrdil své nákupní hodnocení společnosti Meta a uvedl, že akcie by měly pokračovat v oživení, protože společnost „buduje rostoucí příběh o příjmech“ kolem své takzvané „rodiny aplikací“.
Zdroj: Getty Images
Publikum společnosti napříč aplikacemi by jí mělo zajistit dobrou pozici s tím, jak se budou vyvíjet spotřebitelské návyky v rámci rozšířené reality, zasílání zpráv, krátkých videí a dalších, napsal.
Nowak z Morgan Stanley pochválil pokračující pokrok společnosti v monetizaci a zvyšování angažovanosti produktu Reels, kdy se počet přehrání na Facebooku a Instagramu za poslední rok více než zdvojnásobil a ještě rychleji rostlo opětovné sdílení.
Je jisté, že celkové reklamní prostředí čelí problémům a společnost se stále potýká s nepříznivými dopady změn v oblasti ochrany osobních údajů, které provedla společnost Apple. V nadcházejících měsících se však v odvětví objeví několik světlých bodů.
„Přitom přijetí nových nástrojů inzerenty (jako je CAPI) nadále roste, investice do umělé inteligence zlepšují měření a cílení a nové formáty, jako jsou reklamy typu click-to-message a reklamy typu Shop, přesouvají konverze na platformu,“ napsal Andrew Boone ze společnosti JMP.
Ve stejném duchu analytici očekávají ztráty divize Reality Labs společnosti, která zaznamenala další čtvrtletní provozní ztrátu podniku, čímž se její celková hodnota za rok 2022 zvýšila na 13,7 miliardy dolarů.
Zdroj: Getty Images
Michael Morris ze společnosti Guggenheim ve středeční poznámce uvedl, že síla a rostoucí výkonnost v rámci „rodiny aplikací“ Meta pomáhá zlepšit toleranci investorů vůči její metaverse hře.
„Nemyslíme si, že musíte věřit v příběh metaverse, aby se vám akcie líbily – myslíme si, že zvýšená transparentnost kolem Facebook Reality Labs je pozitivní, ale také si nemyslíme, že původní cíl dosáhnout 1 miliardy uživatelů metaverse je přitažený za vlasy,“ řekl Mark Kelley ze Stifel.
Akcie v předobchodní fázi vzrostly o více než 19 % poté, co společnost překonala odhady tržeb za čtvrté čtvrtletí, oznámila program zpětného odkupu akcií v hodnotě 40 miliard USD a generální ředitel Mark Zuckerberg prohlásil, že se společnost zaměřuje na efektivitu.„Naše komunita se stále rozrůstá a já jsem potěšen silným zapojením napříč našimi aplikacemi,“ uvedl Zuckerberg ve středečním prohlášení. „Naším manažerským tématem pro rok 2023 je „rok efektivity“ a my se zaměřujeme na to, abychom se stali silnější a svižnější organizací.“Doug Anmuth ze společnosti JPMorgan potvrdil své doporučení „overweight“ a ve čtvrteční poznámce uvedl, že zaměření na snižování nákladů by mělo zlepšit ziskovou sílu a prospět akciím v krátkodobém i dlouhodobém horizontu.„Důležité je, že očekáváme, že tato nedávno nalezená disciplína povede k silnější a svižnější organizaci v dlouhodobém horizontu, nejen v příštích 12 měsících,“ napsal.Analytici také zřejmě ocenili krok společnosti, která snížila výhled kapitálových výdajů a provozních nákladů. Analytik Jefferies Brent Thill ve středeční poznámce uvedl, že by to mělo přinést zvýšení zisku na akcii v roce 2023 a je to v souladu s dosavadní praxí společnosti, která v obou případech směřuje k vyššímu zisku.„Využití, zapojení a tržby rostou, zatímco náklady a kapitálové výdaje klesají, což je recept na další růst,“ napsal Ross Sandler z Barclays ve středeční poznámce klientům s tím, že rok 2023 by mohl být rokem, kdy společnost přejde z „psí boudy na piedestal“.Bank of America dokonce na základě výsledků zvýšila doporučení na nákup. Analytik Justin Post rovněž zvýšil cílovou cenu akcií na 220 USD ze 160 USD. Nová cílová cena znamená nárůst o 43,7 % oproti středečnímu závěru.„Vidíme tři faktory, které by mohly vést k pokračujícímu násobnému růstu akcií: 1) Díky nové mentalitě efektivity jsou nyní akcie nastaveny na růst pákového efektu / EPS, protože reklamní prostředí se zlepšuje, 2) konkurenční prostředí se zlepšuje s rostoucím používáním Reels a zpomalením denních aktivních uživatelů TikTok a 3) data na výzvu naznačují, že by se Meta mohla stát hrou na víceletý cyklus zlepšování [umělé inteligence / strojového učení] po nadměrných investicích do capex/GPU v letech 22/23,“ řekl Post.Thomas Champion ze společnosti Piper Sandler rovněž zvýšil doporučení pro akcie na overweight s tím, že snížené investiční výdaje a výhled provozních nákladů vytvářejí reset pro očekávání volného cash flow, a poprvé od roku 2021 zvýšil odhady, protože společnost se zaměřuje na efektivitu.Podle Briana Nowaka z Morgan Stanley padlo slovo „efektivita“ v hovoru k výsledkům společnosti více než 25krát. Dodal, že změna zaměření by mohla tlačit na konkurenty, jako jsou Alphabet a Amazon, aby zlepšili svou trvanlivost.Akcie Meta již od začátku roku vzrostly o 27 %, a přestože gigant sociálních médií „zdaleka není z makrodějin venku“, snížení nákladů vytváří „příležitost pro EPS procák“, na kterou investoři čekali, uvedl Mark Mahaney ze společnosti Evercore ISI. Analytik má pro společnost Meta rating „outperform“ a zvýšil cílovou cenu na 275 USD, což znamená růst o téměř 80 %.Změna názorů na metaverse a „rodinu aplikací“ společnosti MetaAnalytici také rostou v důvěře v podnikání společnosti Reels a ve hře metaverse.Eric Sheridan ze společnosti Goldman Sachs potvrdil své nákupní hodnocení společnosti Meta a uvedl, že akcie by měly pokračovat v oživení, protože společnost „buduje rostoucí příběh o příjmech“ kolem své takzvané „rodiny aplikací“.Publikum společnosti napříč aplikacemi by jí mělo zajistit dobrou pozici s tím, jak se budou vyvíjet spotřebitelské návyky v rámci rozšířené reality, zasílání zpráv, krátkých videí a dalších, napsal.Nowak z Morgan Stanley pochválil pokračující pokrok společnosti v monetizaci a zvyšování angažovanosti produktu Reels, kdy se počet přehrání na Facebooku a Instagramu za poslední rok více než zdvojnásobil a ještě rychleji rostlo opětovné sdílení.Je jisté, že celkové reklamní prostředí čelí problémům a společnost se stále potýká s nepříznivými dopady změn v oblasti ochrany osobních údajů, které provedla společnost Apple. V nadcházejících měsících se však v odvětví objeví několik světlých bodů.„Přitom přijetí nových nástrojů inzerenty nadále roste, investice do umělé inteligence zlepšují měření a cílení a nové formáty, jako jsou reklamy typu click-to-message a reklamy typu Shop, přesouvají konverze na platformu,“ napsal Andrew Boone ze společnosti JMP.Ve stejném duchu analytici očekávají ztráty divize Reality Labs společnosti, která zaznamenala další čtvrtletní provozní ztrátu podniku, čímž se její celková hodnota za rok 2022 zvýšila na 13,7 miliardy dolarů.Michael Morris ze společnosti Guggenheim ve středeční poznámce uvedl, že síla a rostoucí výkonnost v rámci „rodiny aplikací“ Meta pomáhá zlepšit toleranci investorů vůči její metaverse hře.„Nemyslíme si, že musíte věřit v příběh metaverse, aby se vám akcie líbily – myslíme si, že zvýšená transparentnost kolem Facebook Reality Labs je pozitivní, ale také si nemyslíme, že původní cíl dosáhnout 1 miliardy uživatelů metaverse je přitažený za vlasy,“ řekl Mark Kelley ze Stifel.