Ford plánuje v příštích třech letech zrušit 3 800 pracovních míst v oblasti vývoje produktů a administrativy v Evropě, uvedla v úterý společnost s odkazem na rostoucí náklady a potřebu zeštíhlit strukturu v souvislosti s přechodem výroby na elektromobily.
Přibližně 2 300 pracovních míst zanikne v závodech automobilky v Kolíně nad Rýnem a Cáchách v Německu, 1 300 ve Velké Británii a 200 ve zbytku Evropy, uvedla společnost a dodala, že hodlá dosáhnout snížení počtu zaměstnanců prostřednictvím dobrovolných programů.
Tato zpráva je ranou pro odbory, které koncem ledna uvedly, že nejhorší scénář počítá se zrušením 2 500 pracovních míst v Evropě v oblasti vývoje produktů a dalších 700 míst v administrativě.
Snížení bylo nutné k „oživení podnikání v Evropě“, uvedl Ford ve svém prohlášení.
Automobilka při telefonátu o výsledcích na začátku února signalizovala další snižování nákladů a finanční ředitel John Lawler uvedl, že bude „velmi agresivně“ snižovat výdaje ve výrobě a dodavatelském řetězci.
Lawler tehdy také uvedl, že produktivita inženýrů v Evropě je o 25-30 % nižší, než by měla být.

Ford plánuje v příštích třech letech zrušit 3 800 pracovních míst v oblasti vývoje produktů a administrativy v Evropě, uvedla v úterý společnost s odkazem na rostoucí náklady a potřebu zeštíhlit strukturu v souvislosti s přechodem výroby na elektromobily.
Přibližně 2 300 pracovních míst zanikne v závodech automobilky v Kolíně nad Rýnem a Cáchách v Německu, 1 300 ve Velké Británii a 200 ve zbytku Evropy, uvedla společnost a dodala, že hodlá dosáhnout snížení počtu zaměstnanců prostřednictvím dobrovolných programů.
Tato zpráva je ranou pro odbory, které koncem ledna uvedly, že nejhorší scénář počítá se zrušením 2 500 pracovních míst v Evropě v oblasti vývoje produktů a dalších 700 míst v administrativě.
Snížení bylo nutné k „oživení podnikání v Evropě“, uvedl Ford ve svém prohlášení.
Automobilka při telefonátu o výsledcích na začátku února signalizovala další snižování nákladů a finanční ředitel John Lawler uvedl, že bude „velmi agresivně“ snižovat výdaje ve výrobě a dodavatelském řetězci.
Lawler tehdy také uvedl, že produktivita inženýrů v Evropě je o 25-30 % nižší, než by měla být.
