Polský úřad pro ochranu hospodářské soutěže obvinil evropskou pobočku společnosti Amazon, která se zabývá elektronickým obchodem, z klamavých prodejních a doručovacích praktik, uvedl ve středu Úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů
Úřad uvedl, že spotřebitelé byli na polských internetových stránkách Amazonu uváděni v omyl, pokud jde o okamžik uzavření kupní smlouvy, dostupnost výrobků, dodací lhůty a práva spotřebitelů, což by v případě prokázání mohlo vést k pokutě pro Amazon EU ve výši až 10 % jejího obratu.
Zástupci společnosti Amazon.pl nebyli bezprostředně k zastižení, aby se vyjádřili.
Podle prohlášení zveřejněného společností UOKiK považovala společnost Amazon EU objednávky, které obdržela prostřednictvím internetových stránek Amazon.pl, za nezávazné až do okamžiku, kdy společnost potvrdila jejich skutečné odeslání, a ponechala jí možnost je zrušit.
Používání frází jako „koupit nyní“ a „přejít k pokladně“ může spotřebitelům sugerovat, že se jedná o nákup a že transakce proběhne okamžitě po provedení platby, uvedl UOKiK.
„Pokud by spotřebitelé věděli, že zadání objednávky není nákup a že dostupnost výrobků a doba dodání jsou pouze odhady, nemuseli by služeb této společnosti využívat,“ uvedl vedoucí společnosti UOKiK Tomasz Chrostny.
Úřad upozornil, že tyto podmínky byly na internetových stránkách Amazon.pl uvedeny, ale jejich čitelnost a umístění ztěžovaly jejich přečtení spotřebiteli.
Podle úřadu nebyly pro spotřebitele snadno dostupné ani podmínky záruky dodání s možností vrácení peněz v případě zpoždění.
UOKiK uvedl, že na základě stížností spotřebitelů zahájil v září 2021 šetření těchto praktik.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























