Čínští státní rafinérští giganti urychlují nákupy ruské ropy a odvolávají se na lákavé nabídky levných dodávek od tohoto producenta OPEC+, protože poptávka se po zrušení politiky Covid Zero zotavila.
Společnosti China Petroleum & Chemical Corp. nebo Sinopec, stejně jako PetroChina Co. a CNOOC Ltd. začaly a v nadcházejících měsících budou pokračovat v nákupech ruských druhů ropy, uvedly osoby obeznámené s touto záležitostí, které si nepřály být jmenovány, protože jde o soukromé informace. Nakupované dodávky zahrnují vlajkovou loď Ural, která se dodává ze vzdálených západních ruských přístavů, a také ESPO, která se nakládá z tichomořských terminálů.
Sinopec se odmítl vyjádřit, zatímco PetroChina a CNOOC na dotazy Bloomberg News bezprostředně nereagovaly.
Znamená to výrazný posun v postoji takzvaných čínských ropných velmocí k Moskvě, což otevírá brány pro pronikání ruské ropy a paliv do dalších částí asijského č. 1 v rafinérské oblasti. Čína a Indie jsou od doby, kdy Evropská unie uvalila na Rusko první kolo sankcí kvůli válce na Ukrajině, dvěma největšími odběrateli ruské ropy. Čínské státní rafinerie od té doby chybují na straně opatrnosti, zatímco soukromé rafinerie zdvojnásobily nákup levné ropy od výrobce OPEC+.
Zpracování ruské ropy by mělo zlepšit rafinérské marže v čínských státních rafineriích, čímž by se dostaly do konkurenční pozice a mohly by vyvážet paliva i dalším odběratelům v Asii a Evropě, uvedla Daphne Ho, vedoucí analytička pro výzkum ropy a rafinérství ve společnosti Wood Mackenzie.
Čínští státní rafinérští giganti urychlují nákupy ruské ropy a odvolávají se na lákavé nabídky levných dodávek od tohoto producenta OPEC+, protože poptávka se po zrušení politiky Covid Zero zotavila.
Společnosti China Petroleum & Chemical Corp. nebo Sinopec, stejně jako PetroChina Co. a CNOOC Ltd. začaly a v nadcházejících měsících budou pokračovat v nákupech ruských druhů ropy, uvedly osoby obeznámené s touto záležitostí, které si nepřály být jmenovány, protože jde o soukromé informace. Nakupované dodávky zahrnují vlajkovou loď Ural, která se dodává ze vzdálených západních ruských přístavů, a také ESPO, která se nakládá z tichomořských terminálů.
Sinopec se odmítl vyjádřit, zatímco PetroChina a CNOOC na dotazy Bloomberg News bezprostředně nereagovaly.
Znamená to výrazný posun v postoji takzvaných čínských ropných velmocí k Moskvě, což otevírá brány pro pronikání ruské ropy a paliv do dalších částí asijského č. 1 v rafinérské oblasti. Čína a Indie jsou od doby, kdy Evropská unie uvalila na Rusko první kolo sankcí kvůli válce na Ukrajině, dvěma největšími odběrateli ruské ropy. Čínské státní rafinerie od té doby chybují na straně opatrnosti, zatímco soukromé rafinerie zdvojnásobily nákup levné ropy od výrobce OPEC+.
Zpracování ruské ropy by mělo zlepšit rafinérské marže v čínských státních rafineriích, čímž by se dostaly do konkurenční pozice a mohly by vyvážet paliva i dalším odběratelům v Asii a Evropě, uvedla Daphne Ho, vedoucí analytička pro výzkum ropy a rafinérství ve společnosti Wood Mackenzie.
