mění svou strategii maloobchodního prodeje a zaměřuje se na pět velkých prodejců potravin a v rámci snahy o oživení podnikání výrobce rostlinných potravin najímá nového marketingového manažera.
Kalifornská společnost se zaměřuje na maloobchodní prodej kolem společnosti Kroger Co., Walmart Inc., Publix Super Markets Inc., Costco Wholesale Corp. a Whole Foods Market, jak vyplývá z interních prezentací a dokumentů společnosti. Společnost Beyond se snaží zefektivnit své operace a zvrátit klesající prodeje.
Společnost Beyond ve čtvrtek oznámila, že najímá Akerho „AK“ Oghoghomeha, aby vedl globální marketingové úsilí společnosti. Oghoghomeh přichází do společnosti Beyond z firmy Red Bull North America, výrobce energetických nápojů, kde podle mluvčí společnosti Beyond dohlížel na reklamu a další iniciativy americké pobočky Red Bullu.
Pro společnost Beyond, která je průkopníkem rostlinných hamburgerů, jejichž cílem je věrně napodobit chuť a strukturu hovězího masa, je to obtížné období. Prodej výrobků imitujících maso klesá, zatímco ztráty společnosti rostou. V loňském roce společnost přišla o několik vrcholových manažerů a stovky zaměstnanců a v lednu odešel její šéf značky. Akcie společnosti Beyond se za poslední rok propadly o 68 %, ačkoli za poslední tři měsíce vzrostly o 37 %.
V amerických obchodech s potravinami prodej náhražek masa klesl. Podle společnosti IRI, která se zabývá průzkumem trhu, klesl v 52 týdnech končících 1. lednem prodej čerstvých masových náhražek o 15 %, zatímco prodej mražených verzí klesl o 3 %.

Mluvčí společnosti Beyond odmítla upřesnit novou maloobchodní strategii společnosti. Společnosti Kroger a Costco se odmítly vyjádřit. Společnost Walmart se odmítla vyjádřit s odkazem na období klidu před čtvrtletní zprávou o hospodaření. Společnosti Publix a Whole Foods na žádosti o komentář nereagovaly.
Generální ředitel společnosti Beyond Ethan Brown loni na podzim představil plán na stabilizaci podnikání společnosti, včetně zúžení jejího zaměření a zdůraznění sdělení týkajících se chuti, zdraví a planety. Společnost Beyond uvedla, že pracuje na snížení výdajů a usiluje o „pozitivní cash-flow“ v druhé polovině roku 2023.
Brown na nedávné interní prezentaci zaměstnancům sdělil, že s menším týmem se společnost zaměří na užší soubor projektů nebo „blízkých vítězství“, tedy produktů, které může uvést na trh v roce 2023 a které budou hnacím motorem růstu.
Uvedl, že společnost Beyond má několik způsobů, jak se pokusit dosáhnout svého nového finančního cíle, včetně těch, které jsou vázány na zásoby, náklady na zboží a kapitálové výdaje.
Mezi priority společnosti Beyond pro rok 2023 patří podle interních dokumentů společnosti dodání jejích nejlepších projektů, jako jsou aktualizované verze rostlinného hamburgeru a večeřového salámu, včas a v rámci nákladů. Společnost se snaží snížit náklady nebo zvýšit ziskové marže u svého sušeného výrobku a u nového kuřecího nugetu vyvinutého pro McDonald’s.

Podle interní prezentace se společnost Beyond rovněž snaží zvýšit konkurenci konkurenčním společnostem vyrábějícím rostlinnou stravu, přičemž se zaměřuje na konverzi na řetězce restaurací Beyond a univerzitní kampusy, které nyní používají výrobky jiných společností.
Podle současných i bývalých zaměstnanců se společnost Beyond snaží posílit svou rozvahu a likviduje přebytečné vybavení pro zpracování potravin a laboratoře. Podle bývalých zaměstnanců se společnost Beyond snaží prodat vybavení přímo jiným společnostem, včetně výrobců třetích stran, které Beyond využíval k výrobě svých produktů, nebo prostřednictvím samostatné firmy, která se zabývá aukcemi průmyslových strojů.
Vedení společnosti podle současných i bývalých zaměstnanců nabádalo zaměstnance, aby spotřebovali hrachový protein a další ingredience v hodnotě milionů dolarů, které již společnost Beyond měla na skladě. Podle interní prezentace navíc společnost Beyond od loňského jara snížila své zásoby o více než 50 milionů dolarů.
Společnost Beyond mezitím omezila plány na výstavbu nového sídla v oblasti Los Angeles, uvedli současní i bývalí zaměstnanci. Cena za výstavbu areálu, do kterého se společnost Beyond začala stěhovat v loňském roce, se zvýšila, mimo jiné i v důsledku růstu nákladů spojených s výzkumnými laboratořemi, uvedli bývalí zaměstnanci. Plány na vybudování fitness centra, modernizovaného stravovacího centra a špičkových verzí položek, jako je kancelářský nábytek, byly přehodnoceny nebo zrušeny, uvedli zaměstnanci.
Podle současných i bývalých zaměstnanců již byly přidány některé nadstandardní prvky, například osobní koupelna v kanceláři Dariushe Ajamiho, ředitele pro inovace společnosti Beyond, a žluté obklady stěn v kuchyňce určené pro vývoj produktů pro McDonald’s Corp.- neboli „Dune“ v interním názvosloví společnosti Beyond.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky