Starbucks uvádí na trh v Itálii kávu s olivovým olejem. Bude to mít úspěch?
Kávový gigant ve středu uvede na trh řadu "Oleato" ve svých zhruba dvou desítkách italských provozoven a na jaře ji plánuje zavést i v jižní Kalifornii.
Velká Británie, Japonsko a Blízký východ budou následovat později v tomto roce.
Oleato podle Starbucksu znamená „s olejem“.
Nápad se zrodil na základě cesty odcházejícího generálního ředitele Howarda Schultze do Itálie letos v létě, kde byl svědkem toho, jak Sicilané pijí olivový olej jako každodenní rituál. I on začal pít olivový olej spolu s každodenní kávou a rozhodl se, že by Starbucks měl zkusit tyto dvě věci spojit.
Schultz na začátku února při hovoru o výsledcích společnosti upoutal pozornost a nazval ji „alchymií“ a „změnou hry“.
Bohatý, luxusní, zlatý
V počáteční řadě nápojů Oleato se bude olivový olej přidávat do nápojů Starbucks Caffé Latte, Iced Shaken Espresso a studené pěny. Olivový olej Partanna se pro přípravu latte vaří v páře s ovesným mlékem, do ledového espressa se protřepává a do vanilkové pěny se přidává sladká smetana, která vytváří „zlatou“ pěnu, jež je ozdobou studených nápojů.
Lis nebo lžička olivového oleje Partanna bude k dispozici také na objednávku jako způsob přizpůsobení nápojů.
„Nápoje jsou díky němu bohatší,“ uvedl pro CNBC marketingový ředitel společnosti Starbucks Brady Brewer. „Slovo, které spousta lidí používá, je ‚luxusní‘.“
Zdroj: Getty Images
Jedním z hlavních způsobů, jak si zákazníci společnosti Starbucks volí přizpůsobení kávy, je změna textury, řekl Brewer. Studená pěna, kterou kavárenský řetězec uvedl na trh v roce 2018, je jednou z nejobjednávanějších úprav, protože zákazníci přecházejí na pití více ledových nápojů.
Studené nápoje tvořily v listopadu více než tři čtvrtiny objednávek nápojů. Zejména ledové nápoje espresso jsou pro Starbucks největší kategorií podle objemu prodeje a nejrychleji rostoucím segmentem, což je důvod, proč se společnost rozhodla zařadit ledové protřepávané espresso na trh Oleato.
Podle Brewera by nápoje Oleato mohly oslovit i spotřebitele, kteří dbají na své zdraví. Studie naznačují, že konzumace olivového oleje může snižovat záněty a pomáhat zdraví srdce. Celebrity včetně Kourtney Kardashian podpořily jeho pití, zatímco začínající společnosti jako Saint Supply prodávají vlastní olivový olej určený výslovně k pití, nikoli k vaření.
Považujte toto uvedení za dárek na rozloučenou od Schultze, který v dubnu končí své třetí působení v čele společnosti. Jeho nástupcem se stane nováček Laxman Narasimhan, který strávil ve Starbucksu několik měsíců, během nichž se učil základy podnikání. Schultz v září řekl televizi CNBC, že se do funkce šéfa „už nikdy nevrátí“.
„V době, kdy se připravuji na předání pláště vedení Laxmanovi a zbytku výkonného týmu, je mým nejhlubším přáním sdílet s vámi tento okamžik inspirace a lásky,“ napsal Schultz v úterý v dopise zaměstnancům.
Uvedení Oleata na trh je vzpomínkou na Schultzovu první cestu do Itálie v roce 1983, kdy byl marketingovým ředitelem společnosti Starbucks. Během pobytu navštívil espresso bary a inspiroval se k pokusu přenést stejnou kulturu zpět do USA. Jeho šéfové s tímto nápadem nesouhlasili, a tak Schultz vytvořil vlastní kavárenský řetězec Il Giornale a nakonec koupil Starbucks, oba řetězce spojil a společnost se rozrostla do dnešní podoby.
Jsou zde ozvěny Schultzova posledního přechodu z pozice šéfa společnosti.
V roce 2016 řídil snahu o otevření pražíren Reserve po celém světě a odstoupil, aby se mohl soustředit na tuto misi. Megastory s luxusní kávou měly Starbucksu pomoci konkurovat společnostem, jako jsou Intelligentsia Coffee a Blue Bottle Coffee. Schultzův nástupce Kevin Johnson však původní ambiciózní plány na vybudování několika desítek Reserve Roasteries omezil ve prospěch zaměření se na jiné priority.
O společnosti Starbucks
Starbucks Corporation je americký nadnárodní řetězec kaváren a pražíren se sídlem v Seattlu ve státě Washington. Jako největší světový řetězec kaváren je Starbucks široce známý svými charakteristickými nápoji espresso a nabízí také řadu čajů, pečiva a dalších potravin. Společnost Starbucks má po celém světě více než 33 000 provozoven, z toho více než 15 000 jen ve Spojených státech. Společnost byla založena v roce 1971 a od té doby se rozrostla v jednu z nejuznávanějších a nejuznávanějších značek na světě.
Velká Británie, Japonsko a Blízký východ budou následovat později v tomto roce.Oleato podle Starbucksu znamená „s olejem“.Nápad se zrodil na základě cesty odcházejícího generálního ředitele Howarda Schultze do Itálie letos v létě, kde byl svědkem toho, jak Sicilané pijí olivový olej jako každodenní rituál. I on začal pít olivový olej spolu s každodenní kávou a rozhodl se, že by Starbucks měl zkusit tyto dvě věci spojit.Schultz na začátku února při hovoru o výsledcích společnosti upoutal pozornost a nazval ji „alchymií“ a „změnou hry“.Bohatý, luxusní, zlatýV počáteční řadě nápojů Oleato se bude olivový olej přidávat do nápojů Starbucks Caffé Latte, Iced Shaken Espresso a studené pěny. Olivový olej Partanna se pro přípravu latte vaří v páře s ovesným mlékem, do ledového espressa se protřepává a do vanilkové pěny se přidává sladká smetana, která vytváří „zlatou“ pěnu, jež je ozdobou studených nápojů.Lis nebo lžička olivového oleje Partanna bude k dispozici také na objednávku jako způsob přizpůsobení nápojů.„Nápoje jsou díky němu bohatší,“ uvedl pro CNBC marketingový ředitel společnosti Starbucks Brady Brewer. „Slovo, které spousta lidí používá, je ‚luxusní‘.“Jedním z hlavních způsobů, jak si zákazníci společnosti Starbucks volí přizpůsobení kávy, je změna textury, řekl Brewer. Studená pěna, kterou kavárenský řetězec uvedl na trh v roce 2018, je jednou z nejobjednávanějších úprav, protože zákazníci přecházejí na pití více ledových nápojů.Studené nápoje tvořily v listopadu více než tři čtvrtiny objednávek nápojů. Zejména ledové nápoje espresso jsou pro Starbucks největší kategorií podle objemu prodeje a nejrychleji rostoucím segmentem, což je důvod, proč se společnost rozhodla zařadit ledové protřepávané espresso na trh Oleato.Podle Brewera by nápoje Oleato mohly oslovit i spotřebitele, kteří dbají na své zdraví. Studie naznačují, že konzumace olivového oleje může snižovat záněty a pomáhat zdraví srdce. Celebrity včetně Kourtney Kardashian podpořily jeho pití, zatímco začínající společnosti jako Saint Supply prodávají vlastní olivový olej určený výslovně k pití, nikoli k vaření.Chcete využít této příležitosti?Schultzovo dlouhé loučeníPovažujte toto uvedení za dárek na rozloučenou od Schultze, který v dubnu končí své třetí působení v čele společnosti. Jeho nástupcem se stane nováček Laxman Narasimhan, který strávil ve Starbucksu několik měsíců, během nichž se učil základy podnikání. Schultz v září řekl televizi CNBC, že se do funkce šéfa „už nikdy nevrátí“.„V době, kdy se připravuji na předání pláště vedení Laxmanovi a zbytku výkonného týmu, je mým nejhlubším přáním sdílet s vámi tento okamžik inspirace a lásky,“ napsal Schultz v úterý v dopise zaměstnancům.Uvedení Oleata na trh je vzpomínkou na Schultzovu první cestu do Itálie v roce 1983, kdy byl marketingovým ředitelem společnosti Starbucks. Během pobytu navštívil espresso bary a inspiroval se k pokusu přenést stejnou kulturu zpět do USA. Jeho šéfové s tímto nápadem nesouhlasili, a tak Schultz vytvořil vlastní kavárenský řetězec Il Giornale a nakonec koupil Starbucks, oba řetězce spojil a společnost se rozrostla do dnešní podoby.Jsou zde ozvěny Schultzova posledního přechodu z pozice šéfa společnosti.V roce 2016 řídil snahu o otevření pražíren Reserve po celém světě a odstoupil, aby se mohl soustředit na tuto misi. Megastory s luxusní kávou měly Starbucksu pomoci konkurovat společnostem, jako jsou Intelligentsia Coffee a Blue Bottle Coffee. Schultzův nástupce Kevin Johnson však původní ambiciózní plány na vybudování několika desítek Reserve Roasteries omezil ve prospěch zaměření se na jiné priority.O společnosti StarbucksStarbucks Corporation je americký nadnárodní řetězec kaváren a pražíren se sídlem v Seattlu ve státě Washington. Jako největší světový řetězec kaváren je Starbucks široce známý svými charakteristickými nápoji espresso a nabízí také řadu čajů, pečiva a dalších potravin. Společnost Starbucks má po celém světě více než 33 000 provozoven, z toho více než 15 000 jen ve Spojených státech. Společnost byla založena v roce 1971 a od té doby se rozrostla v jednu z nejuznávanějších a nejuznávanějších značek na světě.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...