Velká Británie, Japonsko a Blízký východ budou následovat později v tomto roce.
Oleato podle Starbucksu znamená „s olejem“.
Nápad se zrodil na základě cesty odcházejícího generálního ředitele Howarda Schultze do Itálie letos v létě, kde byl svědkem toho, jak Sicilané pijí olivový olej jako každodenní rituál. I on začal pít olivový olej spolu s každodenní kávou a rozhodl se, že by Starbucks měl zkusit tyto dvě věci spojit.
Schultz na začátku února při hovoru o výsledcích společnosti upoutal pozornost a nazval ji „alchymií“ a „změnou hry“.
Bohatý, luxusní, zlatý
V počáteční řadě nápojů Oleato se bude olivový olej přidávat do nápojů Starbucks Caffé Latte, Iced Shaken Espresso a studené pěny. Olivový olej Partanna se pro přípravu latte vaří v páře s ovesným mlékem, do ledového espressa se protřepává a do vanilkové pěny se přidává sladká smetana, která vytváří „zlatou“ pěnu, jež je ozdobou studených nápojů.
Lis nebo lžička olivového oleje Partanna bude k dispozici také na objednávku jako způsob přizpůsobení nápojů.
„Nápoje jsou díky němu bohatší,“ uvedl pro CNBC marketingový ředitel společnosti Starbucks Brady Brewer. „Slovo, které spousta lidí používá, je ‚luxusní‘.“

Jedním z hlavních způsobů, jak si zákazníci společnosti Starbucks volí přizpůsobení kávy, je změna textury, řekl Brewer. Studená pěna, kterou kavárenský řetězec uvedl na trh v roce 2018, je jednou z nejobjednávanějších úprav, protože zákazníci přecházejí na pití více ledových nápojů.
Studené nápoje tvořily v listopadu více než tři čtvrtiny objednávek nápojů. Zejména ledové nápoje espresso jsou pro Starbucks největší kategorií podle objemu prodeje a nejrychleji rostoucím segmentem, což je důvod, proč se společnost rozhodla zařadit ledové protřepávané espresso na trh Oleato.
Podle Brewera by nápoje Oleato mohly oslovit i spotřebitele, kteří dbají na své zdraví. Studie naznačují, že konzumace olivového oleje může snižovat záněty a pomáhat zdraví srdce. Celebrity včetně Kourtney Kardashian podpořily jeho pití, zatímco začínající společnosti jako Saint Supply prodávají vlastní olivový olej určený výslovně k pití, nikoli k vaření.
Schultzovo dlouhé loučení
Považujte toto uvedení za dárek na rozloučenou od Schultze, který v dubnu končí své třetí působení v čele společnosti. Jeho nástupcem se stane nováček Laxman Narasimhan, který strávil ve Starbucksu několik měsíců, během nichž se učil základy podnikání. Schultz v září řekl televizi CNBC, že se do funkce šéfa „už nikdy nevrátí“.
„V době, kdy se připravuji na předání pláště vedení Laxmanovi a zbytku výkonného týmu, je mým nejhlubším přáním sdílet s vámi tento okamžik inspirace a lásky,“ napsal Schultz v úterý v dopise zaměstnancům.
Uvedení Oleata na trh je vzpomínkou na Schultzovu první cestu do Itálie v roce 1983, kdy byl marketingovým ředitelem společnosti Starbucks. Během pobytu navštívil espresso bary a inspiroval se k pokusu přenést stejnou kulturu zpět do USA. Jeho šéfové s tímto nápadem nesouhlasili, a tak Schultz vytvořil vlastní kavárenský řetězec Il Giornale a nakonec koupil Starbucks, oba řetězce spojil a společnost se rozrostla do dnešní podoby.
Jsou zde ozvěny Schultzova posledního přechodu z pozice šéfa společnosti.

V roce 2016 řídil snahu o otevření pražíren Reserve po celém světě a odstoupil, aby se mohl soustředit na tuto misi. Megastory s luxusní kávou měly Starbucksu pomoci konkurovat společnostem, jako jsou Intelligentsia Coffee a Blue Bottle Coffee. Schultzův nástupce Kevin Johnson však původní ambiciózní plány na vybudování několika desítek Reserve Roasteries omezil ve prospěch zaměření se na jiné priority.
O společnosti Starbucks
Starbucks Corporation je americký nadnárodní řetězec kaváren a pražíren se sídlem v Seattlu ve státě Washington. Jako největší světový řetězec kaváren je Starbucks široce známý svými charakteristickými nápoji espresso a nabízí také řadu čajů, pečiva a dalších potravin. Společnost Starbucks má po celém světě více než 33 000 provozoven, z toho více než 15 000 jen ve Spojených státech. Společnost byla založena v roce 1971 a od té doby se rozrostla v jednu z nejuznávanějších a nejuznávanějších značek na světě.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky